Ik begrijp jouw opstandige gevoel maar ik heb zo de indruk dat de meesten wel onderdeel uitmaken van deze sekte 
90% van de computergebruikers gebruiken Windows, moet ik me dan tevreden stellen
De meesten hebben of een hotmailadres of MSN. 
Dat is genoeg reden om het wel te plaatsen.
Niemand houdt jou tegen om ook zo'n paspoort aan te maken. Het is niet omdat je zo'n paspoort aanmaakt dat je daarom ook hotmail of MSN moet gebruiken 
Ik vind het vrij opdringerig om iemand een belofte te doen om iets "leuks" te vinden (dat is de hele bedoeling van een Humor-afdeling op een forum), maar om die belofte te kunnen zien, ben je verplicht je in te schrijven in een club/secte/whatever you like to call it, die totaal indruist tegen alles, waar ik achter sta op informatica-vlak.
Om nog maar te zwijgen over de massa's spam die je automatisch krijgt bij het maken van zo'n paspoort, ondanks alle beloften dat ze de adressen niet doorgeven aan derde partijen.
Zeg eens, gebruik jij geen instant messaging of gebruik je een ander programma zoals Google? Of heeft Linux hier ook al een versie van?
'k Zal je zelfs meer zeggen: Linux heeft verschillende programma's waarmee je ook met je MSN-paspoort toegang krijgt tot je MSN-contacten. Ikzelf ben enkel te vinden via ICQ en Skype, wat voor mij meer dan voldoende is. Zij die me willen vinden, zullen me vinden :-)
Aangezien de meesten MSN gebruiken lijkt het mij technisch toch een groot probleem om een andere applicaitie te gebruiken. Bij mijn weten accepteert MSN geen medegebruikers van andere applicaties en viceversa. Dit zal vast nog wel gaan veranderen in de toekomst.
Sorry de standaard MSN-client werkt niet onder Linux (vooropgesteld dat ik er al interesse in zou hebben)