Auteur Topic: Hoe krijgen we nieuwe leden?  (gelezen 5452 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Hoe krijgen we nieuwe leden?
« Gepost op: dinsdag 20 mei 2008 - 00:59:53 »
Niet dat ik ontevreden ben over de vaste kern maar ik denk dat het goed zou zijn voor dit forum om op termijn nieuwe leden te krijgen. We hebben nu 114 leden, het nieuwste lid Marc Annemans, een oude bekende, heeft zich inmiddels ruim 2 maanden geleden geregistreerd. We hebben dus al ruim 2 maanden geen nieuwe leden gekregen.
Nu weten we allemaal wat de oorzaak is, het ruzietje tussen Jozef en Eugeen en een ietwat kinderachtige reactie van Eugeen (sorry maar dat vind ik echt en het mag gezegd worden).
Dus...hoe gaan we nieuwe leden trekken?
Het lijkt me dat het hiervoor nodig is om een samenwerkingsverband aan te gaan. Zijn er bepaalde websites of forums die hiervoor in aanmerking komen? Een mogelijk probleem hierbij zou kunnen zijn dat het vrije woord hier hoog in het vaandel staat, iets wat ik van harte steun.
Ik trap bij deze maar de bal af, ik laat het aan de meer deskundige mensen om met de oplossingen te komen.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Hoe krijgen we nieuwe leden?
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 20 mei 2008 - 23:15:45 »
Ik ben me er ten volle van bewust dat het veel tijd en werk kost, maar wellicht zal het forum beter groeien van zodra het geschraagd wordt door een website.

Verder ben ik principieel een voorstander van samenwerkingsverbanden. De initiatieven inzake wegverkeer zijn in Vlaanderen al veel te veel versnipperd.

Voor het bevorderen van dat wegverkeer is het evenwel inderdaad noodzakelijk dat er vrije meningsuiting heerst. En zoals we weten, hebben de uitbaters van een aantal andere sites over wegverkeer, voor wie de belangen van het verkeer slechts in schijn een hoge prioriteit hebben, het daar bijzonder moeilijk mee.

Wat alvast de leden die dit forum genegen zijn, kunnen doen, is er bekendheid aan geven in hun omgeving. BBB, kun je de URL bijvoorbeeld niet ergens "ad valvas" uithangen bij de KUL?

Citaat van: BBB
We hebben nu 114 leden

Waaronder 3 virtuele om testen te doen: vu1 = virtual user 1, vlm1 = virtual local moderator 1, en vgm1 = virtual global moderator 1.  :)
« Laatst bewerkt op: dinsdag 20 mei 2008 - 23:39:38 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

wooter

  • Gast
Re: Hoe krijgen we nieuwe leden?
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 21 mei 2008 - 12:01:10 »
Ik denk dat we leden beter aantrekken als we ook informatie kunnen leveren.  Zoals Jozef zegt is een bijbehorende website met informatie noodzakelijk.

Ik kan me niet zo een bestaande website voor de geest halen die een bestaand forum met usual suspects wil adopteren.

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: Hoe krijgen we nieuwe leden?
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 23 mei 2008 - 01:31:35 »
Ik denk dat we leden beter aantrekken als we ook informatie kunnen leveren.  Zoals Jozef zegt is een bijbehorende website met informatie noodzakelijk.
Ik denk dat je hiermee de nagel op de kop slaat.
Een artikel over wat je moet doen in geval van het te water gaan met een auto zou bijvoorbeeld een mooie start zijn. ;)

Het zou zonde zijn als dit forum zou verdwijnen, juist omdat hier een maximale vrijheid van meningsuiting is en geen enkel onderwerp taboe is.

Voor wie het nog niet zou weten even de geschiedenis van dit forum in een notendop.
Op het forum van de website www.gratisrijbewijsonline.be waren er regelmatig verhitte discussies. Eugeen zijn sponsor (een bank) was daar niet zo blij mee naar aanleiding waarvan werd besloten om dit forum op te richten voor de discussies. Omwille van een persoonlijk conflict besloot Eugeen om vanaf die website niet meer te verwijzen naar het forum.

wooter

  • Gast
Re: Hoe krijgen we nieuwe leden?
« Reactie #4 Gepost op: maandag 26 mei 2008 - 08:36:25 »
Wel, waarom beginnen we zelf geen artikels te schrijven met rijtechnieken?

We hebben wel dit forum, maar is er ook een eenvoudige manier om artikels op de website te zetten?

Anders, ik heb ervaring met wat CMSsen, en zo kan je een selecte groep rechten geven om artikels te maken, en een selecte groep ook publicatierechten geven.  Ik heb wel ideeën genoeg voor artikels over rijvaardigheid en rijden, ze moeten enkel gepubliceerd worden :)

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Hoe krijgen we nieuwe leden?
« Reactie #5 Gepost op: maandag 26 mei 2008 - 20:19:13 »
We hebben wel dit forum, maar is er ook een eenvoudige manier om artikels op de website te zetten?

Ja, met Notepad en een FTP client ...  ;D

Citaat
Anders, ik heb ervaring met wat CMSsen

Échte CMSsen, of enkel maar WCMSsen?

Ik heb testen gedaan en de webhosting kan een WCMS aan zoals TYPO3, en zelfs een echt CMS zoals eZ Publish.

Please geen rommel zoals Conpresso, Joomla, Mambo, openEngine, TYPOlight en consoorten.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Hoe krijgen we nieuwe leden?
« Reactie #6 Gepost op: maandag 26 mei 2008 - 22:16:01 »
In eerste instantie kan gewoon zonder CMS gewerkt worden. Goede CMS'en waar ik ervaring mee heb zijn: Drupal, Stellent (nu Oracle), Sharepoint.

Drupal is een optie, maar dan moet eerst gekeken worden of dit kan met de hosting.

"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Hoe krijgen we nieuwe leden?
« Reactie #7 Gepost op: maandag 26 mei 2008 - 23:56:30 »
In eerste instantie kan gewoon zonder CMS gewerkt worden.

Inderdaad. Meestal is een handgemaakte site zelfs een goede basis voor een CMS. Maar in plaats van Notepad gebruik ik wel Notepad++ ...  ;D

Citaat
Drupal is een optie, maar dan moet eerst gekeken worden of dit kan met de hosting.

Ga je gang, je hebt de vereiste toegangen.

Ik heb nu meer dan een jaar heel wat systemen uitgetest, en ga voor mijn eigen websites eZ Publish gebruiken.

eZ Publish is in de eerste plaats geen web content management system, maar een content management system met een web content management system. Dat scheelt een slok op de borrel voor het ontwikkelen van applicaties. In de database wordt geen HTML opgeslagen, enkel zuiver XML.

eZ Publish bevat out of the box zowat alles waar je met andere systemen een beroep moet voor doen op add-ons, plugins, enz. die door de community ontwikkeld zijn en waarvan de kwaliteit zeer heterogeen is.

eZ Publish is geen open source software die je maar moet nemen zoals hij is. Het is exact hetzelfde product dat, tegen betaling, voor 100% ondersteund wordt door de ontwikkelaar ervan.

Idealiter installeer je eZ Publish op een eigen server, niet zozeer vanwege de vereiste server resources, maar omwille van de uitgebreide configuratievereisten. Ik ga binnenkort een VPS huren bij www.strato.de (256 à 700 MB RAM voor 14,90 Euro per maand).

Maar als het hier Drupal wordt, dan wil ik er wel mee werken als auteur.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

wooter

  • Gast
Re: Hoe krijgen we nieuwe leden?
« Reactie #8 Gepost op: dinsdag 27 mei 2008 - 10:40:13 »
Ik "verkies" MODx, wat toelaat vrij eenvoudig modules toe te voegen en zelfs te ontwikkelen als je PHP kent.  Drupal vond ik mezelf in een keurslijf dwingen.

http://modxcms.com/

Ik draai zelf twee sites in MODx: http://www.safesignal.be/ en http://www.rodekruis-arendonk.be/.  Vooral in die laatste laat MODx vrij eenvoudig toe dat een twintigtal mensen elk hun eigen deel van de website kunnen onderhouden, zonder stijlbreuken te maken.

Desnoods kunnen we ook WordPress gebruiken: http://wouter.shush.com/