Een bijkomende investering, met daaraan verbonden renteverlies of rentelast.
Geen nadeel, die kosten wegen niet op tegen de winst die je aan de pomp hebt boven een X aantal kilometers per jaar.
Duurdere verzekering eigen schade wegens de hogere nieuwwaarde van het voertuig.
Hogere verkoopwaarde
In de meeste gevallen verlies van ruimte door de tank.
Dat is een nadeel wanneer je die ruimte nodig hebt. De meeste mensen hebben echter niet zo vaak die extra ruimte nodig in de kofferbak.
Maar het is waar, wanneer je eens bijvoorbeeld een meubelstuk of een fiets wil vervoeren dan kan dat beetje ruimte wel het verschil maken.
Overigens overdrijven veel mensen wel het verschil in ruimte.
Toegang verboden door heel wat uitbaters van ondergrondse parkings (bij een lek verspreidt het LPG, dat zwaarder is dan lucht, zich over de hele ruimte nabij de bodem, en is dan moeilijk te verwijderen).
Tja, tegen dommigheid en ignorance valt weinig te doen.
Dit berust louter op een vooroordeel aangezien zo'n lek niet mogelijk is bij de moderne tanks.
Als ik het mij correct herinner dan moeten die uitbaters ook LPG-wagens toestaan wanneer ze een bepaalde sticker hebben, in welk geval ook dit nadeel niet geldt.
Aanzienlijk minder bevoorradingspunten dan voor benzine en diesel; deze zijn bovendien meestal niet beschikbaar tijdens het weekend, aangezien wettelijk de uitbater van het tankstation moet aanwezig zijn als er LPG getankt kan worden.
Idem als vorige punt
Verlies van de waarborg bij een aantal merken.
Idem als 2 punten geleden.