Auteur Topic: Boetes overtuigen niet om verkeersregels te volgen  (gelezen 5959 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Boetes overtuigen niet om verkeersregels te volgen
« Gepost op: donderdag 29 mei 2008 - 16:25:48 »
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

• Meer dan expert
Re: Boetes overtuigen niet om verkeersregels te volgen
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 29 mei 2008 - 16:43:54 »

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 29 mei 2008 - 20:52:14 »
En voor de onbeleerbaren: het rijbewijs met strafpunten.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 29 mei 2008 - 21:13:57 »
Ik had net het artikel gezien op HBVL ;-)

Ik zeg het nog maar een keer, als het de overheid eens niet om kassa kassa ging (cf. flitspalen), dan zou er al veel opgelost zijn. Meer anonieme wagens op de baan, gevaarlijk chauffeurs er tussenuit plukken, babbeltje met doen, en gegevens noteren in 1 systeem. Worden ze nog eens langs de kant gezet, staan ze in het systeem, en krijgen ze een boete, en opnieuw het systeem in. Uiteindelijk zit je dan weer bij de boetes, maar je begint eerst met de gevaren op een rij te zetten. Sommige mensen snappen de gevaren volgens mij niet van bumperkleven, of voor iemand 'inschieten', misschien helpt het als een agent hen daarna aan de kant zet, en hen er met hun neus op drukt.

Waarschijnlijk dagdroom ik, want dat brengt allicht niet genoeg op, of ze zullen daar wel weer niet genoeg manschappen voor hebben... Jammer dat ze die wel hebben voor de anonieme flitswagens ;-)
Die anonimeme verkeerspatrouilles zullen heus wel meer opbrengen dan dat ze kosten. Laten we uitgaan van een absoluut minimum van 2-4 bekeuringen per uur. Kan je daar niet 2 uurlonen van politieagenten en een wagen met een camera van betalen? Dat lijkt mij toch geen enkel probleem.
Ik weet niet ofdat het waar is omdat ik niet de mogelijkheid heb om het te controleren maar ik heb begrepen dat het probleem nu vooral is dat het korps wat de kosten zou maken zelf weinig van de opbrengsten krijgt. Op deze manier ontmoedig je korpsen om hier werk van te maken.

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 29 mei 2008 - 23:44:50 »
Vandaag 3 foto's genomen van ene die me ter hoogte van een afrit de weg afsneed (natuurlijk zonder richtingaanwijzer) en vol in de remmen ging.
Bij de derde foto keek hij recht in de lens en schrok er nogal hevig van.
Ik sta nog in beraad of ik ze wel zou plaatsen hier.

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 30 mei 2008 - 00:30:49 »
Het plaatsen van die foto's, als ze "ge-anonimiseerd" zijn, lijkt me geen probleem;
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 30 mei 2008 - 20:20:42 »

Bovendien waren die 2 sleurhutten en die oplegger voor me ook al zwaar in de remmen aan het gaan voor andere kiekens die hen net hetzelfde aan het lappen waren.
En dat allemaal om zo snel mogelijk te staan aanschuiven in de fille op de afrit.

Aan zo'n 30km/u haal ik hem daarna terug in wanneer die op de afrit stond aan te schuiven.
De foto met z'n smoeltje op zal ik maar niet plaatsen.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 30 mei 2008 - 21:06:34 »
Vreselijk!

Je zou op den duur al bijna aan elke afrit moeten beginnen te vertragen om niet in te rijden op die gasten van de Natalia-fractie.

Offline Rafael

• Meer dan expert
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 30 mei 2008 - 22:44:25 »

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #9 Gepost op: vrijdag 30 mei 2008 - 23:05:03 »
Das wel heel gewaagd. Gelukkig zag je hem aankomen, want ik veronderstel dat je niet constant je camera vast hebt?

Nenee, uit ervaring weet ik dat dat daar dagelijkse kost is op bepaalde uren van de dag (en nacht).

Is trouwens op dat stuk autosnelweg tussen Waregem en Gent dat er zeer vaak (zware) ongevallen gebeuren met vrachtwagens, waaronder verleden week nog 2 met doden. Het eerste was vlak na mij gebeurd wanneer ik reeds anderhalf uur in de fille stond door die werken.
s'Anderendaags weer prijs en m'n vriendin heeft er zomaar eventjes 3 uur te laat op haar werk toegekomen daardoor terwijl ze normaal een half uur te vroeg is wanneer ze op dat uur vertrekt.

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #10 Gepost op: zaterdag 31 mei 2008 - 00:50:07 »
Citaat
Het plaatsen van die foto's, als ze "ge-anonimiseerd" zijn, lijkt me geen probleem;
Ik zou niet weten waar dat goed voor is. ???

De flikken zijn er als de kippen bij wanneer je te hard rijdt maar dit soort wangedrag wordt niet aangepakt. Bah! >:(
Hoe moeilijk is het nu om elke dag een paar keer een patrouille hier langs te laten rijden en alle nummerplaten op te schrijven? Staande houden is niet verplicht wanneer je een proces verbaal geeft.
Maar nee, de media zegt dat vooral de snelheid de ongelukken veroorzakat dus praten politici, niet gehinderd door enige kennis, dat maar na. >:(

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #11 Gepost op: zondag 01 juni 2008 - 03:04:29 »
Citaat
Ik zou niet weten waar dat goed voor is. ???

Wel, onze vriend bibi585 wil een voorbeeld geven van iets wat hij dagelijks meemaakt als vrachtwagenbestuurder: bestuurders van personenwagens die vlak vóór hem invoegen en dan meteen op de rem gaan staan.

De foto's moeten wettelijk ge-anonimiseerd zijn op een publieke website (geen herkenbare personen en kentekenplaten). Wij hebben niet het recht persoonsgegevens te verzamelen en foto's te publiceren van mensen zonder hun toestemming.

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #12 Gepost op: zondag 01 juni 2008 - 10:09:02 »
Blik op de weg anonimiseert toch ook niet alle nummerplaten?

Wat is het verschil met ofdat ik het op een website zie ofdat ik bij Bibi in een auto/truck zou zitten?

Hoe groot is de kans dat een van de paar honderd bezoekers net die nummerplaat zou kennen?
Als dat al zou gebeuren, wat voor kwaad kan dat dan?

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #13 Gepost op: zondag 01 juni 2008 - 17:31:54 »
Blik op de weg anonimiseert toch ook niet alle nummerplaten?

Voor nieuwsmedia gelden andere regels.

Citaat
Wat is het verschil met ofdat ik het op een website zie ofdat ik bij Bibi in een auto/truck zou zitten?

Dat in het eerste geval iedereen die over een internetaansluiting beschikt het kan zien.

Citaat
Hoe groot is de kans dat een van de paar honderd bezoekers net die nummerplaat zou kennen?

Zeer klein. Maar ze moet nul zijn.

Citaat
Als dat al zou gebeuren, wat voor kwaad kan dat dan?

Schending van de privacy.

De overtreder weet dat de mensen in zijn onmiddellijke omgeving zijn misdrijf kunnen zien. Maar hij heeft daarom nog geen toelating gegeven om het aan de hele wereld te tonen.

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #14 Gepost op: maandag 02 juni 2008 - 00:55:08 »
De overtreder weet dat de mensen in zijn onmiddellijke omgeving zijn misdrijf kunnen zien. Maar hij heeft daarom nog geen toelating gegeven om het aan de hele wereld te tonen.

Wat eigenlijk belachelijk is ma soit.