Dat er iets moest gebeuren aan de boomcars lijkt me logisch. Ik heb het echter ook heel moeilijk met die administratieve boetes.
Zo denk ik er ook over.
De boomcars zijn vooral erg omdat men ook meestal met open vensters rijdt. Het armpje een beetje nonchalent buiten hangen en dan maar rondrijden in de stad. Als je ergens op een terrasje zit zie je dezelfde boomcars een paar keer per uur voorbijkomen. Meestal zitten er een viertal personen in de auto en is de muziek eerder magrebijns.
Laaggeschoolde allochtonen die denken dat je status ontleent aan een duurdere auto met dito installatie en er daarom mee willen pronken?
Triestig.

Gelukkig zijn er in Leuven nog niet al te veel van zo'n mensen maar ik hoor toch wel regelmatig zo iemand voorbij komen. Toen er eens 2 op 1 dag waren kon ik het niet laten om eens mijn middelvinger op tre steken, iets wat ik normaal niet doe.
Deze jongen reed vervolgens een rondje om terug de middelvinger op te steken, wat voor mij bevestigt dat hij enkel aan het rijden was om te pronken, niet omdat hij zich hoefde te verplaatsen.
Ik vind het goed dat Mechelen al deze vormen van overlast probeert aan te pakken, zo kan je het stadje leefbaar houden.
Eerlijk gezegd, voor zulk asociaal gedrag (rijdende discotheek, hondenstront, afval op straat gooien) voel ik zelfs wel wat voor een zeer onprettige alternatieve straf van de maximaal mogelijke duur. Rotzooi rapen van de weg, stront opruimen, verplicht naar klassieke muziek luisteren (reken er maar op dat zo'n jongen dat als een straf ervaart

) en verplicht een paar weken moeten verblijven naast fachbarren of cafés (Oude Markt)...