Auteur Topic: 200 boetes voor rijden op pechstrook na ongeval  (gelezen 3433 keer)

Offline Rafael

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
200 boetes voor rijden op pechstrook na ongeval
« Gepost op: dinsdag 01 juli 2008 - 12:12:08 »
« Laatst bewerkt op: zondag 07 augustus 2011 - 23:54:30 door jozef »

Offline bibi585

• Meer dan expert
Re: 200 boetes voor rijden op pechstrook na ongeval
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 01 juli 2008 - 19:26:43 »
Dat ze in Brussel niet al te snugger zijn wist ik al lang, dat het echter zo erg was. ::) Kassakassa.
Vanaf nu is Brussel dus de enige plaats ter wereld waar dat niet kan.
Op vele plaatsen in het buitenland en in België wordt de pechstrook reeds gebruikt bij druk verkeer en zeker bij wegversperringen door een of andere oorzaak.

Ze wilden een plaatsje in het Guinness Book of Records zeker.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 01 juli 2008 - 22:48:52 »
Nu, je moet dat natuurlijk zien in het kader van de Belgische verkeerswetgeving, welke verbiedt op de pechstrook te rijden.

Ik heb het zelf ook dikwijls meegemaakt dat ik een kwartier in de file stond aan te schuiven om een 500 meter verder gelegen afrit te bereiken. Als anderen dan de wegcode aan hun laars lappen en over de pechstrook naar die afrit rijden, is dat natuurlijk niet leuk.

Op de E17 van Gent naar Antwerpen heb ik geregeld vóór de Kennedytunnel in de file gestaan op een plaats waar er geen afrit meer is vóór die tunnel. Als er dan iemand voorbijgereden komt over de pechstrook, om dan vlak vóór de tunnel zich ertussen te wringen, dan is dat uiteraard weinig fair.

Hetzeflde met die kluchtzangers die, als er file is op de autosnelweg, over een parking rijden om er toch maar een aantal te kunnen voorkruipen. Op de E40 richting Luik ter hoogte van Leuven had de toenmalige rijkswacht daar iets op gevonden: neen, het is niet verboden om door een parking te rijden, maar het was de rijkswacht natuurlijk ook niet verboden om een tiental auto's aan de kant te zetten en ze één voor één te controleren, zodat die bestuurders al gauw een half uur kwijt waren.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 01 juli 2008 - 23:35:48 »
Enkele weken geleden had ik ook zo'n situatie voor. De file op de E19 ging tergend langzaam. Ik had besloten om de afrit van Mechelen-Noord te nemen. Ondertussen had zich al een file gevormd op de pechstrook van chauffeurs die hetzelfde plan hadden. Toen ik uiteindelijk aan de afrit gekomen was kreeg ik van de pechstrookrijders geen plaats om de afrit te nemen. Men reed bumper aan bumper van de pechstrook op de oprit.
In een file die metertje per metertje schuifelt en waar ik met een firmawagen sta die ik liever kwijt dan rijk ben moet je dat spelletje niet spelen. Ik heb behoorlijk aangedrongen en uiteindelijk mijn plaats gekregen, natuurlijk met licht en klankspel en de nodige obscene gebaren.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Rafael

• Meer dan expert
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 02 juli 2008 - 00:10:30 »

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 02 juli 2008 - 00:45:07 »
Citaat
Hetzeflde met die kluchtzangers die, als er file is op de autosnelweg, over een parking rijden om er toch maar een aantal te kunnen voorkruipen. Op de E40 richting Luik ter hoogte van Leuven had de toenmalige rijkswacht daar iets op gevonden: neen, het is niet verboden om door een parking te rijden, maar het was de rijkswacht natuurlijk ook niet verboden om een tiental auto's aan de kant te zetten en ze één voor één te controleren, zodat die bestuurders al gauw een half uur kwijt waren.
Dat zijn nu flikken naar mijn hart. ;D

Citaat
Daar heb ik me vandaag ook schuldig aan gemaakt... Ik wist dat er vlak na de oprit nog een afrit was, en ik had die dan maar genomen om een alternatieve route te nemen.. Blijkbaar was dit geen afrit, maar enkel een benzinestation en winkeltje, dus verderop moest ik er weer op.
Het kan gebeuren dat je dat niet in de gaten hebt, die mensen die JC niet wilden laten uitvoegen zijn ronduit asociaal.

wooter

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 02 juli 2008 - 10:26:58 »
Ik heb altijd het geval dat ik wil tanken, maar dan merk dat er geen tankstation op de parking is, de diesel te duur is of het een merk is waar ik niet met mijn tankkaart kan tanken!  :o ;D

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #7 Gepost op: woensdag 02 juli 2008 - 12:38:32 »
Dat zijn nu flikken naar mijn hart. ;D

De rijkswacht waren ook mensen naar mijn hart. Maar ze bestaat helaas niet meer.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #8 Gepost op: woensdag 02 juli 2008 - 12:39:43 »
Ik heb altijd het geval dat ik wil tanken, maar dan merk dat er geen tankstation op de parking is, de diesel te duur is of het een merk is waar ik niet met mijn tankkaart kan tanken!  :o ;D

Je bent een rasechte Belg: een foefelaar!  ;D ;)

Offline e49Memling

• Meer dan expert
« Reactie #9 Gepost op: vrijdag 04 juli 2008 - 11:10:07 »
Ik heb het zelf ook dikwijls meegemaakt dat ik een kwartier in de file stond aan te schuiven om een 500 meter verder gelegen afrit te bereiken. Als anderen dan de wegcode aan hun laars lappen en over de pechstrook naar die afrit rijden, is dat natuurlijk niet leuk.

Dezelfden dus die de busstrook gebruiken en iedereen voorbijsteken die braaf aan 't aanschuiven zijn.  :( :( :(