Auteur Topic: 15/08 Autorijden en handenvrij telefoneren is gevaarlijk  (gelezen 3617 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
15/08 Autorijden en handenvrij telefoneren is gevaarlijk
« Gepost op: woensdag 16 augustus 2006 - 14:25:38 »
Citaat van: Gazet van Antwerpen
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde element nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

« Laatst bewerkt op: zaterdag 06 augustus 2011 - 02:25:12 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
Re: 15/08 Autorijden en handenvrij telefoneren is gevaarlijk
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 16 augustus 2006 - 14:29:38 »
Ik heb het al eens vermeld, ik zou een dergelijke studie ook willen zien voor roken in de wagen. De toeren die uitgehaald worden om een sigaret te vinden, aan te steken, ... zijn soms onvoorstelbaar.

Helaas zie ik zelfs niet-handenvrij bellen nog veel te veel, laat staan handenvrij.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 16 augustus 2006 - 16:48:19 »
Veel mensen overschatten zichzelf nogal.  ???
Ik zag er gisteren ook weer één met GSM tijdens het rijden, zonder carkit dus.
Het zotst van alles wat ik in de buurt zie is het volgende: ik woon bij een kruispunt, er is één iemand die hier in de buurt woont en 's avonds altijd vol gas door rijdt over het kruispunt waar gewoon voorrang van rechts geldt (straat van rechts is niet zo enorm druk). Die gaat zonder twijfel ooit nog een zwaar ongeluk krijgen. Ik hoop dat het voor de tegenpartij goed gaat aflopen.

Offline tine

• Starter
  • *
« Reactie #3 Gepost op: maandag 28 augustus 2006 - 10:33:57 »
zaterdag ging ik fietsen, in het terug keren door de stad. net voor m'n neus stapt er daar ne kwiet uit met zijne gsm aan z'n oor geplakt  :P ik daar tegen natuurlijk, begon die nog eens te roepen ook, flikke kwamen derbij, ahja dieje vent mocht direct naar politiekantoor mee gaan  :D had me gelukkig nie zeer gedaan, moja als ik da nog is zie zou ik er nog express op rijde ook  :P

tis om echt wa van te krijge é met die gsms pfff

doeg

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #4 Gepost op: maandag 28 augustus 2006 - 13:20:22 »
als ik da nog is zie zou ik er nog express op rijde ook  :P

Beste tine, ik begrijp volkomen je ongenoegen. Maar er met opzet tegenaan rijden, dat zou ik jou toch willen afraden. Je kunt gekwetst geraken. Je kunt ook op een agressieveling vallen, die zich niet beperkt tot verbaal geweld. En als hoe dan ook blijkt dat je niets gedaan hebt om de aanrijding te vermijden, wil ik niet in jouw schoenen staan voor de rechter.  ;)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: maandag 28 augustus 2006 - 15:09:02 »
En als hoe dan ook blijkt dat je niets gedaan hebt om de aanrijding te vermijden, wil ik niet in jouw schoenen staan voor de rechter.  ;)

Wijze woorden ! De mentaliteit van, "ik ben toch in mijn recht, dus dan mag dat", zit al te diep geworteld.

Tijdens de vele ritten die ik maak met mijn vrouw om te oefenen voor haar rijexamen is dit altijd een constante. Rij op zo'n manier dat je bv. je voorrang neemt, toon geen twijfel aan de andere chauffeurs. Maar, zorg ervoor dat je altijd een optie hebt om een ongeval te vermijden, zelfs al heb je dan nog voorrang. M.a.w. een duidelijke rijstijl, zich houdend aan de verkeersreglementen, maar altijd zorgend voor opties.
Mensen maken fouten en zijn soms onoplettend, een goede chauffeur houdt hier tot op zekere hoogte rekening mee. Alles voorzien kan natuurlijk niet, maar bij een bewuste en defensieve rijstijl kan je veel voorzien en voorkomen.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519