Auteur Topic: Richtingaanwijzer  (gelezen 6411 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Richtingaanwijzer
« Reactie #15 Gepost op: maandag 28 juli 2008 - 21:52:00 »
Daarstraks nog een 'incidentje' gehad aan een rond punt. Ik rijd op een rond punt af, de weg naar het rond punt heeft 2 rijstroken in mijn richting. Er staat een file van ruim 200 m op de rechter rijstrook, ik besluit dan ook de linker rijstrook te nemen, ik moet immers pas de 2de aansluiting op de rotonde hebben. Deze aansluiting heeft ook 2 rijstroken. Zoals steeds neem ik hier dan ook de linker rijstrook in de aansluiting. Dit komt me beter uit, minder dan 100 m verder moet ik toch links houden.
Het voertuig rechts van mij op de rotonde gebruikt inderdaad dezelfde aansluiting, maar neemt het rechtervak. Ik neem dus links en vervolg mijn weg. Ik schrik even wanneer ik een auto zeer dicht naast me zie, met de richtingaanwijzer aan. De dame op de rechterrijstrook wil ook naar links. Vermits ik al langszij haar auto rijd ga ik niet remmen, maar besluit ik te accelereren. De dame doet hetzelfde maar is niet snel genoeg en besluit mij van de weg te drukken. Ik ben hiermee weinig onder de indruk, ik rijd met een grote zware wagen en zij met een kleine 'koekendoos'. Natuurlijk is de dame zeer verbolgen, want pinker aan betekende voor haar geen voorrang krijgen.

Even opsommen wat deze dame verkeerd doet:

- rond punt: beter plannen en onmiddellijk op de linkerrijstrook had veiliger geweest, haar huidige route is correct volgens de wegcode, maar niet aan te bevelen
- inzetten van een manoeuvre zonder zich ervan te gewissen dat ze geen andere weggebruikers in gevaar brengt
- ik was haar aan het inhalen, zij accelereerde tijdens mijn inhaalmanoeuvre
- agressief rijgedrag door mij in de kant te drukken

De gebaren die ze achter haar stuur maakte zal ik dan maar in het midden laten.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Richtingaanwijzer
« Reactie #16 Gepost op: dinsdag 29 juli 2008 - 02:03:05 »
De gebaren die ze achter haar stuur maakte zal ik dan maar in het midden laten.

Gezien de zware overtredingen die ze al begaan had en jouw veiligheid in het gedrang brachten, hoefde je deze vormen van volstrekt onrechtmatige laster en eerroof zeker niet te pikken.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."