...Dat fietspad in Roeselare daar schrok ik behoorlijk van: ...
Ik niet, toen ik 21 jaar geleden om m'n CE rijbewijs ging bij een rijschool in Roeselare was dit reeds jaren zo. Reed toen met m'n brommerke via die fietspaden (tegen 60km/u
) naar die rijschool toe.
Zo erg zelfs, die wegen, dat ik een bijna ongeval gehad heb met de vrachtwagen waarmee ik leerde rijden toen m'n overgestresseerde instructeur een ruk aan m'n stuur gaf.
Ik reed te dicht rechts bij de graskant zei die
. Ik kan, bij smalle rijstroken, toch moeilijk op een tegenligger rijden he. Heb die instructeur daarna trouwens nooit meer teruggezien en de reden wilden ze me niet vertellen (kwas er zowiezo blij om).
Ze zijn daar trouwens reeds een paar jaar bezig de hele ringweg naar de knoppen aan het helpen met rotondes, versmallingen en dergelijke meer.
Daarvoor hebben ze dan weer wel geld, waarschijnlijk verzameld met de flitscamera's die er al jaren staan.
Ondertussen vinden ze toestanden zoals op de foto de gewoonste zaak van de wereld.
Je wordt in de remzone van de verkeerslichten zodanig dooreengeschud door de slechte staat van het wegdek dat je bij noodstop je voertuig onmogelijk onder controle kan houden. Wanneer je beslist door te rijden, ook bij oranje, zorgt de flitspaal zowiezo toch voor het gat in je portemonee.