Mijn advies: de ME er op inzetten en als dat niet meer werkt het leger. Het zal snel gedaan zijn.

In alle ernst, ik vind dat de politie hier wat steviger zou mogen ingrijpen. Als het al vaker dan 1 keer is gebeurd van dezelfde plaats zorg er dan voor dat er snel genoeg politieagenten ter plaatse kunnen zijn en vervolg die kinderen met alle middelen die justitie tot haar beschikking heeft. Als ze zich bijvoorbeeld beledigend uitlaten tegenover de politieagenten tijdens de arrestatie of gewelddadig zijn, vervolg ze daar dan ook meteen voor.
Je kan niet de overige 99,9% van de mensen de dupe laten worden omdat een paar tieners (evt. twintigers) zich niet kunnen gedragen.
Ik denk dat ik ook wel weet waarom deze vandalen dit doen. Ze vervelen zich en zoeken daarom wat spanning in de vorm van vandalisme.
Dit fenomeen zie je in Nederland helaas ook. Daar heb je bijvoorbeeld jongeren gehad die stenen gooiden vanaf een viaduct.
Als je in de lagere sociaal-economische klasse woont, je bent niet geïntegreerd in de samenleving (kan ook het geval zijn bij sommige autotoonse kindjes) en je hebt geen hobbies dan kan de verveling toeslaan. Helaas uit dit zich bij sommigen in de vorm van vandalisme. Welk doelwit ze uitzoeken is enigzins toevallig.
Het beste middel is volgens mij om enerzijds sterk repressief te zijn t.o.v. de vandalen en anderzijds structurele maatregelen te nemen gericht op betere integratie, meer sociale controle en indien nodig meer faciliteiten (voetbalvelden, tennisbaantjes, scouting enz.).