Auteur Topic: 10/09 Vandalen bekogelen Lijnbus in Houthalen-Helchteren In Houthalen-Helchtere  (gelezen 1645 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline benny stinkens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 902
  • Geslacht: Man
10/09 Vandalen bekogelen Lijnbus in Houthalen-Helchteren In Houthalen-Helchtere
« Gepost op: woensdag 10 september 2008 - 21:08:34 »
Vandalen bekogelen Lijnbus in Houthalen-Helchteren

Citaat

Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
 
Bron: het belang van Limburg online

Waar vandalen zich toch mee bezig houden  :'(

Aan ene kant kant ik de reactie van de Lijn begrijpen anderzijds vind ik het erg voor de mensen die in Meulenberg wonen en dus zonder lijnbus komen te zitten.
« Laatst bewerkt op: zondag 07 augustus 2011 - 23:44:21 door jozef »

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: 10/09 Vandalen bekogelen Lijnbus in Houthalen-Helchteren In Houthalen-Helchtere
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 10 september 2008 - 21:48:03 »
Mijn advies: de ME er op inzetten en als dat niet meer werkt het leger. Het zal snel gedaan zijn. ;D
In alle ernst, ik vind dat de politie hier wat steviger zou mogen ingrijpen. Als het al vaker dan 1 keer is gebeurd van dezelfde plaats zorg er dan voor dat er snel genoeg politieagenten ter plaatse kunnen zijn en vervolg die kinderen met alle middelen die justitie tot haar beschikking heeft. Als ze zich bijvoorbeeld beledigend uitlaten tegenover de politieagenten tijdens de arrestatie of gewelddadig zijn, vervolg ze daar dan ook meteen voor.
Je kan niet de overige 99,9% van de mensen de dupe laten worden omdat een paar tieners (evt. twintigers) zich niet kunnen gedragen.
Ik denk dat ik ook wel weet waarom deze vandalen dit doen. Ze vervelen zich en zoeken daarom wat spanning in de vorm van vandalisme.
Dit fenomeen zie je in Nederland helaas ook. Daar heb je bijvoorbeeld jongeren gehad die stenen gooiden vanaf een viaduct.
Als je in de lagere sociaal-economische klasse woont, je bent niet geïntegreerd in de samenleving (kan ook het geval zijn bij sommige autotoonse kindjes) en je hebt geen hobbies dan kan de verveling toeslaan. Helaas uit dit zich bij sommigen in de vorm van vandalisme. Welk doelwit ze uitzoeken is enigzins toevallig.
Het beste middel is volgens mij om enerzijds sterk repressief te zijn t.o.v. de vandalen en anderzijds structurele maatregelen te nemen gericht op betere integratie, meer sociale controle en indien nodig meer faciliteiten (voetbalvelden, tennisbaantjes, scouting enz.).
« Laatst bewerkt op: woensdag 10 september 2008 - 21:53:00 door BBB »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: 10/09 Vandalen bekogelen Lijnbus in Houthalen-Helchteren In Houthalen-Helchtere
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 11 september 2008 - 15:22:34 »
Er gaat al geruime tijd haast geen week meer voorbij zonder dat er agressie gepleegd wordt tegen een chauffeur van de lijn, een autobus of haar passagiers.

Ik vind dit buitengewoon bedroevend. OK, vele chauffeurs van De Lijn gedragen zich als varkens in het verkeer, waardoor ze bij mij op niet de minste tegemoetkoming meer moeten rekenen. Maar dat rechtvaardigt geenszins dergelijke misdrijven.

Men kan niet op elke lijnbus een politieambtenaar inzetten, en een recent incident heeft bewezen dat één politieagent niets vermag tegen een bende losgeslagen jongeren.

Ik ben er volledig mee akkoord dat tegen dergelijk uitschot van de maatschappij veel repressiever zou moeten opgetreden worden. Waar ik ziek van wordt, zijn de dooddoeners die desondanks telkens weer voor hun verdediging aangevoerd worden: ongelukkige jeugd, verveling, lagere sociale klasse, gebrek aan integratie, en meer van dat soort problemen. Niet wij, maar in de eerste plaats die jongeren en hun ouders moeten daar een oplossing voor uitwerken, en vooral beseffen dat agressie en vandalisme geen oplossing bieden.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: 10/09 Vandalen bekogelen Lijnbus in Houthalen-Helchteren In Houthalen-Helchtere
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 11 september 2008 - 20:40:43 »
Het moet volgens mij en/en zijn, niet of/of.
Enerzijds harde repressie, anderzijds...