Auteur Topic: Forumdeelnemers die wij reeds mochten ontmoeten in het Berchtegadener Land  (gelezen 16818 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Forumdeelnemers die wij reeds mochten ontmoeten in het Berchtegadener Land
« Gepost op: maandag 13 oktober 2008 - 01:05:26 »
Onze eerste gasten waren bibi585 en zijn levenspartnerin. Ze zijn begin mei 2008 met ons meegereisd naar hier, met een bestelwagen en een ruime aanhangwagen, waarmee reeds heel wat van onze spullen konden verhuisd worden. Medio juni 2008 heeft bibi585, als werkelijk zeer deskundige en ervaren vrachtwagenbestuurder, onze verhuis naar hier tot een goed einde gebracht. We zijn hem en zijn levenspartnerin daar nog altijd bijzonder dankbaar voor, en hopen hen hier nog eens te mogen ontvangen, maar dan voor een echte vakantie.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Forumdeelnemers die wij reeds mochten ontmoeten in het Berchtegadener Land
« Reactie #1 Gepost op: maandag 13 oktober 2008 - 01:07:55 »
Momenteel verblijft e49memling hier in het Berchtesgadener Land. Hij logeert weliswaar (nog) niet bij ons, maar we doen ons best om zijn verblijf hier zo aangenaam mogelijk te maken. Tot nu toe lijkt hij tevreden te zijn ... maar laten we wachten op zijn eerlijke en open commentaar. ;)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Forumdeelnemers die wij reeds mochten ontmoeten in het Berchtegadener Land
« Reactie #2 Gepost op: maandag 13 oktober 2008 - 01:28:26 »
Onze Heimat, het Berchtesgadener Land, een parel in de Alpen, trekt gelukkig niet iedereen aan, anders zou hier veel te weinig plaats zijn voor alle belangstelleden.

Een aantal forumleden hebben hier evenwel al prachtige dagen beleefd. Ze kregen van ons de keuze, gaande van gratis bij ons logeren (geen vijfsterrenhotel, maar voor de meesten bevredigend) tot een kamer in het Intercontinental Ressort Hotel vanaf 250 Euro per nacht en per persoon.

Leslie en ik hebben telkens totaal belangeloos ons best gedaan om het onze gasten hier zo aangenaam mogelijk te maken, onder meer door hen advies te geven inzake logement, etensgelegenheden, en uitstapmogelijklheden bij elk weertype.

De Beierse gastvrijheid is ons eigen, en we zijn dan ook gaarne bereid om, van daaruit, elke forumdeelnemer tegemoet te komen die hier een kortere of langere vakantie wenst door te brengen.

Met hartelijke groeten,

Jozef en Leslie
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Forumdeelnemers die wij reeds mochten ontmoeten in het Berchtegadener Land
« Reactie #3 Gepost op: maandag 13 oktober 2008 - 03:32:02 »
Onze eerste gasten waren bibi585 en zijn levenspartnerin. Ze zijn begin mei 2008 met ons meegereisd naar hier, met een bestelwagen en een ruime aanhangwagen, waarmee reeds heel wat van onze spullen konden verhuisd worden. Medio juni 2008 heeft bibi585, als werkelijk zeer deskundige en ervaren vrachtwagenbestuurder, onze verhuis naar hier tot een goed einde gebracht. We zijn hem en zijn levenspartnerin daar nog altijd bijzonder dankbaar voor, en hopen hen hier nog eens te mogen ontvangen, maar dan voor een echte vakantie.

Bijzonder graag gedaan, die ritten waren er 2 zoals ik er reeds velen gedaan heb en hoop er in de toekomst nog velen te kunnen doen.
Is inderdaad ook een klein beetje een aanzet geweest tot de stap die ik onlangs gezet heb.
Ik ben namelijk sinds 1 oktober gestart met een eigen zaak. (website is in de maak)
Namelijk hoofdzakelijk depannage en repatriëring van voertuigen. Mischien moet ik in de buurt wel nog eens een defect- of ongevalvoertuig komen ophalen.
Ook kan ik pakjes/expressdiensten leveren met m'n bestelwagen tot 500kg. (laadvermogen 1025kg en aanhanger 2T onder voorwaarden takeldienst of privè)

Een aantal forumleden hebben hier evenwel al prachtige dagen beleefd. Ze kregen van ons de keuze, gaande van gratis bij ons logeren (geen vijfsterrenhotel, maar voor de meesten bevredigend) tot een kamer in het Intercontinental Ressort Hotel vanaf 250 Euro per nacht en per persoon.

Een prachtige streek en de mogelijkheden zijn voor elk wat wils.
Om dergelijk gratis logement aan te bieden heb ik in ieder geval de mogelijheid niet wegens plaatsgebrek.(4 personen zou nog net lukken)

Leslie en ik hebben telkens totaal belangeloos ons best gedaan om het onze gasten hier zo aangenaam mogelijk te maken, onder meer door hen advies te geven inzake logement, etensgelegenheden, en uitstapmogelijklheden bij elk weertype.

Wij hebben ze bijlange na nog niet allemaal gezien dus zullen we in de toekomst nog wel eens van uw gastvrijheid genieten.

Hier had ik effe wat moeten mikken met de vrachtwagen om zo dicht mogelijk bij de achterdeur te geraken langswaar het lossen het meest aangewezen was.


Offline os2lover

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 497
  • Geslacht: Man
    • BASM
Re: Forumdeelnemers die wij reeds mochten ontmoeten in het Berchtegadener Land
« Reactie #4 Gepost op: maandag 13 oktober 2008 - 11:49:16 »
Momenteel verblijven ik en m'n vrouwtje ook bij m'n vader  ;)
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline Daffodil31LE

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 465
  • Geslacht: Man
  • Pienter Pookje
Re: Forumdeelnemers die wij reeds mochten ontmoeten in het Berchtegadener Land
« Reactie #5 Gepost op: maandag 13 oktober 2008 - 21:41:31 »
Als het binnenkort eens uitkomt en als het mag, wil ik met vrouw en kinders eindelijk eens met Jozef de reeds lang geleden beloofde pot bier gaan drinken.

Daarbij valt te denken aan een pot bier voor Jozef en iets anders voor mij. En de rest mag ook kiezen ;)
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Forumdeelnemers die wij reeds mochten ontmoeten in het Berchtegadener Land
« Reactie #6 Gepost op: zondag 19 oktober 2008 - 16:03:26 »
Momenteel verblijft e49memling hier in het Berchtesgadener Land. Hij logeert weliswaar (nog) niet bij ons, maar we doen ons best om zijn verblijf hier zo aangenaam mogelijk te maken. Tot nu toe lijkt hij tevreden te zijn ... maar laten we wachten op zijn eerlijke en open commentaar. ;)

Een prachtige streek, waar ik voor het eerst Seppl und Liesl (und Boyke) persoonlijk heb kunnen ontmoeten, samen met OS 2-Lover en zijn vrouwtje.
Gastvrije en bijzondere mensen waarbij je je echt een deel van de familie gaat voelen.
Na zo'n week is België echt ontnuchterend en saai.
Noch vielen dank und bis balt.

E49Memling


wooter

  • Gast
Re: Forumdeelnemers die wij reeds mochten ontmoeten in het Berchtegadener Land
« Reactie #7 Gepost op: maandag 20 oktober 2008 - 11:30:52 »
Ik vraag me altijd af ofdat mensen die op bezoek zijn in België thuis komen, en zeggen "pff, <interessante streek> is ook maar saai hier... en die verkeersinfrastructuur trekt op niks.  In België was het allemaal beter"...

Offline os2lover

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 497
  • Geslacht: Man
    • BASM
Re: Forumdeelnemers die wij reeds mochten ontmoeten in het Berchtegadener Land
« Reactie #8 Gepost op: maandag 20 oktober 2008 - 11:45:24 »
Tsja, zet mij 10 dagen op een strandvakantie, met niks anders als strand, en ik kom depressief naar huis ;-)
Maar deze streek is zo vol leven, zo vol activiteiten, gecombineerd met een prachtige natuuromgeving, die je op zoveel manieren kunt bewonderen.
Bovendien zijn er ook heel wat interessante uitstapjes mogelijk, en ook gaan eten in een restaurantje kan aan een heel democratische prijs :-)
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Forumdeelnemers die wij reeds mochten ontmoeten in het Berchtegadener Land
« Reactie #9 Gepost op: maandag 20 oktober 2008 - 12:14:00 »
Ik vraag me altijd af ofdat mensen die op bezoek zijn in België thuis komen, en zeggen "pff, <interessante streek> is ook maar saai hier... en die verkeersinfrastructuur trekt op niks.  In België was het allemaal beter"...

Ik denk dat we soms wat te weinig chauvinistisch zijn, het is niet omdat ik daar een prachtige vakantie heb gehad, dat ik niet fier kan zijn op mijn streek.
Na al die jaren hier kennen we zoveel 'minnen' dat we vergeten de vele 'plussen' te zien.
Zo heb ik nog regelmatig contact met een oud-klasgenoot die in Canada-Alberta woont, zijn droomland.
Het is en blijft zijn droom, maar vroeg of laat leer je ook de andere kant van de medaille kennen.
Ik zou ook graag naar de bergen gaan wonen, maar daarom vind ik hier niet alles slecht.
Zo is mijn echtgenote bevriend met een vrouw afkomstig uit Nederland.
Ze zijn hier komen wonen omwille van het werk van de man, "voor een paar maanden, absoluut niet langer" had ze eerst gezegd.
Na die paar maanden wou ze niet meer terug naar haar thuisland, nu wonen ze hier al meer dan 10 jaar.
Het gras zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....
« Laatst bewerkt op: maandag 20 oktober 2008 - 12:20:35 door e49Memling »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Forumdeelnemers die wij reeds mochten ontmoeten in het Berchtegadener Land
« Reactie #10 Gepost op: maandag 20 oktober 2008 - 17:52:11 »
Ik vraag me altijd af ofdat mensen die op bezoek zijn in België thuis komen, en zeggen "pff, <interessante streek> is ook maar saai hier... en die verkeersinfrastructuur trekt op niks.  In België was het allemaal beter"...

Dat zal er wellicht van afhangen uit welke streek ze komen.

Het Berchtesgadener Land hier (met 5 kerngemeenten) telde verleden jaar 2,14 miljoen geregistreerde overnachtingen van gasten, ondanks het feit dat er te weinig inspanningen geleverd worden om de streek te promoten.

Leslie en ik houden beiden intens van de bergen. Maar het is niet alleen die natuur die ons naar hier aangetrokken heeft. Naarmate we hier meer op vakantie kwamen, zagen we dat het er in een samenleving echt nog wel anders kan aan toegaan dan in België. We kregen het daardoor alsmaar moeilijker in België, en het werd tijd dat we hier onze Heimat konden vestigen.

Maar God zij dank dat niet iedereen hier zou willen wonen, want daarvoor zou er veel te weinig plaats zijn.  ;)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Forumdeelnemers die wij reeds mochten ontmoeten in het Berchtegadener Land
« Reactie #11 Gepost op: dinsdag 21 oktober 2008 - 05:07:09 »
Citaat van: e49memling
Ik zou ook graag naar de bergen gaan wonen

Gewoon doen, zoals wij.

Je hebt er niet voor gekozen om in België geboren en getogen te worden. Maar migraties zijn in de geschiedenis de normaalste zaak ter wereld.

Wat is voor jou het belangrijkste: dat je elke morgen kunt opstaan met de idee "Hier hebben wij onze vertrouwde omgeving, hoe rot ze ook mag zijn" of "Hier voel ik mij gelukkig"?  ;)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Forumdeelnemers die wij reeds mochten ontmoeten in het Berchtegadener Land
« Reactie #12 Gepost op: dinsdag 21 oktober 2008 - 05:51:51 »
Ik vraag me altijd af ofdat mensen die op bezoek zijn in België thuis komen, en zeggen "pff, <interessante streek> is ook maar saai hier... en die verkeersinfrastructuur trekt op niks.  In België was het allemaal beter"...

Totnogtoe heb ik reeds in 14 landen met een voertuig rondgereden, toch heb ik het nog nergens erger geweten dan hier in België. ;)

Offline benny stinkens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 902
  • Geslacht: Man
Re: Forumdeelnemers die wij reeds mochten ontmoeten in het Berchtegadener Land
« Reactie #13 Gepost op: dinsdag 21 oktober 2008 - 17:43:16 »
Totnogtoe heb ik reeds in 14 landen met een voertuig rondgereden, toch heb ik het nog nergens erger geweten dan hier in België. ;)

Wauw dat zal BBB graag lezen of heb je nog nooit in Nederland gereden?  ;D

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: Forumdeelnemers die wij reeds mochten ontmoeten in het Berchtegadener Land
« Reactie #14 Gepost op: dinsdag 21 oktober 2008 - 23:56:33 »
Totnogtoe heb ik reeds in 14 landen met een voertuig rondgereden, toch heb ik het nog nergens erger geweten dan hier in België. ;)

Wauw dat zal BBB graag lezen of heb je nog nooit in Nederland gereden?  ;D
Mijn reactie toen ik dat gisteren las? :o
In alle ernst, beide landen hebben voordelen en nadelen. Gezien de regio zal het financiële plaatje wellicht bepalen waar ik precies ga wonen aangezien ik in beide gevallen min of meer midden tussen mijn geboorteplaats en Leuven in kan wonen. Ook het westen van Duitsland behoort tot de mogelijkheden. Wellicht is het voor mij verstandig om ook eens te kijken naar de luchtvervuiling in de verschillende gebieden (allergie, asthma), zo weet ik dat Nederlands limburg veel vervuilde lucht krijgt van het Ruhr-gebied.
Ik zou graag ooit nog ergens willen wonen waar er niet al te veel motorvoertuigen rijden en waar de lucht nog relatief schoon is, het lijkt me heerlijk om weer te kunnen hardlopen zonder een stuk langs de snelweg te moeten lopen of minstens een snelweg te kruisen (tunnel), dat kan in Leuven helaas niet. Waar je ook loopt, je wordt omringd door auto's. Jammer. :'(
Als ik ooit zou emigreren dan is Duitsland zeker een optie naast bijvoorbeeld Canada (waar ik te ver van mijn familie zou wonen). Daar is nog veel ruimte maar tegelijk zijn het rijke landen met een hoog niveau van wetenschap, gezondheidszorg enz.