Auteur Topic: Flitspaal redt één leven per week  (gelezen 1644 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Flitspaal redt één leven per week
« Gepost op: donderdag 23 oktober 2008 - 10:18:38 »
Uit De Standaard

Citaat
Flitspaal redt één leven per week

 
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
 

Dit is toch wel een totaal van de pot gerukte conclusie. Laat ons eens kijken naar de kwakkels die in dit bericht staan. Men stelt dat voor de camera er stond slechts 65% van de vrachtwagens 90 km/u reden. Zijn deze vrachtwagens niet begrensd tot 90 km/u ? Hoeveel reden ze te snel ? Ik verwacht dat het hier om een heel kleine marge gaat, iets zoals 91, 92 km/u. Moest het meer zijn dat had men dit wel vermeld.
Weer haalt men de twijfelachtige conclusie boven dat een reductie van de snelheid met 10 km/u het aantal dodelijke ongevallen met 30% doet dalen. Dat is fijn, laat ons daar allemaal 90 rijden en er zijn geen dodelijke ongevallen meer ?
Bovendien vergeet men de ongevallen mee te rekenen die door de flitspaal veroorzaakt worden. Sommige mensen trappen nu éénmaal de rem in als ze zo'n onding zien, zelfs als ze niet te snel rijden. Dit levert harmonicafiles op die zeer gevaarlijk zijn. Bovendien is de plaats waar die camera staat en typische fileplaats. Ik vermoed dan ook dat de ongevallen die daar gebeuren meestal in de file gebeuren en dan ligt de snelheid toch al lager dan de max. snelheid.
« Laatst bewerkt op: zondag 07 augustus 2011 - 21:47:18 door jozef »
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Flitspaal redt één leven per week
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 24 oktober 2008 - 01:55:06 »
Dat punt dat JC aanhaald viel me, naast een hoop andere **** in zakskes, ook onmiddelijk op.
Zouden ze diegenen die lager dan de opgegeven snelheid rijden er ook bijrekenen mischien ??? ;D
Bij mijn weten zijn er ook meer dan 49 weken in een jaar. ::)

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Flitspaal redt één leven per week
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 24 oktober 2008 - 01:56:59 »
Bovendien vergeet men de ongevallen mee te rekenen die door de flitspaal veroorzaakt worden. Sommige mensen trappen nu éénmaal de rem in als ze zo'n onding zien, zelfs als ze niet te snel rijden. Dit levert harmonicafiles op die zeer gevaarlijk zijn

Inderdaad. En eens de flitspaal voorbij, rijden velen toch weer zo snel als ze willen, tot aan de volgende (al dan niet vermoedelijke) snelheidscontrole.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rudi

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 350
  • Geslacht: Man
Re: Flitspaal redt één leven per week
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 06 november 2008 - 14:08:51 »
Hoeveel van die dingen staan er in Vlaanderen?? Was het Wooter die ooit op Wegcode.be schreef dat er binnenkort mensen aan de flitspalen gaan geboren worden als men deze cijfers doortrekt.

Ik heb niets tegen rodelichtflitsers. Ze mogen voor mijn part op elk licht geplaatst worden. Wat de snelheidsflitsers betreft heb ik een gematigder oordeel. Aan gevaarlijke punten en op plaatsen waar regelmatig ongevallen gebeuren no problemo. Maar mijn ervaring leert mij dat er veel snelheidscamera's opgesteld staan op plaatsen waar niet direct gevaar is, en soms zo onoordeelkundig opgesteld dat ze een werkloos bestaan leiden.

Wanneer met de tijd de infrastructuur verbetert en dus ook de veiligheid, zou de overheid consequent haar motivering moeten toepassen en dan flitspalen wegnemen.......hoor ik nu iedereen lachen?????

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Flitspaal redt één leven per week
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 06 november 2008 - 18:04:57 »
Wat heet gevaarlijk, verleden week stond ik in de file op de Krijgsbaan in Mortsel en bijgevolg viel er niet veel te flitsen voor die paal.
Komt er een moto tegen een serieus zotte snelheid voorbij op de witte lijn, natuurlijk dat die paal dan niet flitst want die moto rijd niet over de lussen.
Eigenlijk een slecht voorbeeld want dat is een paal die daar echt op zijn plaats staat.

Ik bedoel maar wie te (zoals in teveel flitspalen  ;D ) rap wil rijden kan dat met 40000 flitspalen nog steeds.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien