Auteur Topic: Een slimme kilometerheffing?  (gelezen 2800 keer)

Offline bibi585

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
Een slimme kilometerheffing?
« Gepost op: zondag 26 oktober 2008 - 12:35:48 »
Een slimme kilometerheffing

Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Bron: HLN
« Laatst bewerkt op: zondag 07 augustus 2011 - 23:36:04 door jozef »

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
Re: Een slimme kilometerheffing?
« Reactie #1 Gepost op: zondag 26 oktober 2008 - 13:23:25 »
Ik krijg altijd kriebels van het verzamelen van zoveel gegevens. Men kan perfect traceren waar je was, hoe snel je ergens reed, waar je hoelang stopte, ... Als dit wordt verzameld in zoiets als die nieuwe politie-superdatabank zet dat de deur naar misbruik ver open. Voor mij gaat het allemaal wat ver. Ik ben van mening dat wanneer je een goed werkend en betaalbaar openbaar vervoer opzet dit gebruikt zal worden door de mensen, je hoeft hen er niet naartoe te sturen met extra taksen. Het lijkt me eerder een excuus om een suboptimaal openbaar vervoersnet toch te laten gebruiken. Een perfect openbaar vervoer zal in Vlaanderen trouwens nooit lukken door de belabberde ruimtelijke planning.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #2 Gepost op: zondag 26 oktober 2008 - 15:39:24 »
"Congestiekosten" ... alles doen wat ze kunnen om files te veroorzaken, en dan de mensen er nog voor beboeten ook!

"Schade aan de weg" ... zakken vullen en het geld door deuren en vensters smijten met barslecht aangelegde wegen, en dan de weggebruikers daar nog laten voor opdraaien ook!
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline sniper

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: zondag 26 oktober 2008 - 15:48:13 »
Voor de schade aan de weg wordt het boetesysteem voor overbelaste vrachtwagens strikt toegepast.
in finland is het wegennet 300% beter dan in belgië
maar daar hebben ze geen last van vorstschade en zwaar vervoer :)
de trucks zijn er gemiddeld 50% zwaarder dan hier, maar daaraan kan het niet liggen
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #4 Gepost op: zondag 26 oktober 2008 - 16:57:43 »
Voor de schade aan de weg wordt het boetesysteem voor overbelaste vrachtwagens strikt toegepast.
in finland is het wegennet 300% beter dan in belgië
maar daar hebben ze geen last van vorstschade en zwaar vervoer :)
de trucks zijn er gemiddeld 50% zwaarder dan hier, maar daaraan kan het niet liggen

In Nederland, Amerika, Australië, ... hebben ze daar duidelijk ook veel minder last van dan zogezegt in België.
Alle mogelijkheden zijn goed om de kassa te vullen.

KLIK

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: zondag 26 oktober 2008 - 17:24:23 »
Zelfs hier heeft, behalve de chauffeur, niemand er veel last van.

KLIK

Probeer dat maar eens met een gewone auto.  ;)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #6 Gepost op: zondag 26 oktober 2008 - 17:42:33 »
Probeer dat maar eens met een gewone auto.  ;)

Niet te doen, hoewel de ene chauffeur meer kan dan de andere.

Zo ken ik een zekere bibi585, die er zelfs in slaagt achteruit een helling op te rijden met een aanhangwagen met oplooprem (weliswaar met enige tijdelijke geurhinder).  ;D

De vorige eigenaar van ons huis heeft eens de rechter voorzetel uit een kever gehaald en er 20 zakken cement van 50 kg mee vervoerd. De berg hier is hij niet opgeraakt. Achteraf was de kever zodanig verwrongen, dat er bij regen water binnenkwam. Hiij heeft dan maar enkele gaten in de vloerplaat geboord, zodat het water kon weglopen.  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #7 Gepost op: zondag 26 oktober 2008 - 18:04:24 »
Met dergelijke situaties heb ik wel nogal wat ervaring.
Ondere andere met de aanleg van de TGV lijn Lille-Paris, Lille-Calais,... moest ik regelmatig over vergelijkbare (tijdelijke) wegen rijden om tot bij de losplaats te geraken (kipwagen).
Ook wanneer ik met een oplegger met autolaadkraan reed met meestal bouwmaterialen.
Bouwsels worden zowat overal neergepoot en dikwijls zonder berijdbare wegen in de omtrek.
« Laatst bewerkt op: zondag 26 oktober 2008 - 18:06:18 door bibi585 »