Auteur Topic: Open VLD'ster wil extra LPG-taks afschaffen  (gelezen 8657 keer)

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
Open VLD'ster wil extra LPG-taks afschaffen
« Gepost op: zondag 02 november 2008 - 10:36:43 »
Uit De Standaard

Citaat
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde element nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

« Laatst bewerkt op: zaterdag 06 augustus 2011 - 01:31:42 door jozef »
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline xantingo

• Gevorderde
Re: Open VLD'ster wil extra LPG-taks afschaffen
« Reactie #1 Gepost op: zondag 02 november 2008 - 11:02:44 »
Geen slecht idee: wie de nadelen van LPG er wil bij nemen moet niet fiscaal afgestraft worden voor het gebruiken van een alternatieve brandstof.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8)

gratis rijbewijs online-forum
wegcode.be

wooter

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: zondag 02 november 2008 - 14:12:01 »
Maakt die taks nu echt zoveel uit?  In mijn berekeningen hield ik zelfs geen rekening met de taks, en zou ik 100000 tot 140000km moeten rijden met een auto om goedkoper dan diesel uit te komen.

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: maandag 03 november 2008 - 18:49:51 »
Maakt die taks nu echt zoveel uit?  In mijn berekeningen hield ik zelfs geen rekening met de taks, en zou ik 100000 tot 140000km moeten rijden met een auto om goedkoper dan diesel uit te komen.
Elke taks is er eentje teveel.  ::)
Zou het met terugwerkende kracht zijn? ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #4 Gepost op: maandag 03 november 2008 - 22:51:09 »
Op het ogenblik dat die bijkomende verkeersbelasting voor LPG ingevoerd werd, werden de accijnzen op de LPG verlaagd.

Het resultaat is dus voordeliger voor de meeste LPG-rijders, die veel kilometers afleggen (anders loont een LPG installatie sowieso niet).

Maar het heeft een klimaat van onzekerheid geschapen, dat bij velen de indruk wekte: zodra er voldoende wagens met LPG zullen zijn, zal de overheid er wel voor zorgen dat het LPG-rijden duurder wordt.

Ook hebben toen heel wat tankstations de verkoop van LPG moeten staken vanwege strengere uitbatingsnormen. Minder verdeelpunten maakte LPG ook minder aantrekkelijk.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #5 Gepost op: maandag 03 november 2008 - 23:07:12 »
Zou het met terugwerkende kracht zijn? ;D

Neen, dat is enkel als er een meer taks moet betaald worden.  ;)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #6 Gepost op: maandag 03 november 2008 - 23:08:18 »
Ook de negatieve houding van veel garagisten heeft LPG geen goed gedaan. Men vond de gekste redenen uit om LPG af te raden. Ik heb in ieder geval geleerd dat er nauwelijks garagisten zijn die een expert zijn in hun vak. Er zitten heel veel 'charletans' tussen. Als er iets mis was aan een motor werd al dikwijls de schuld op de LPG-installatie geschoven, hoewel het soms duidelijk hun onkunde was. Ik heb zo ooit een auto gehad die volledig om zeep was geholpen door een prutser van een garage. Het was dan zelfs nog een officiële verdeler van dat merk.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #7 Gepost op: maandag 03 november 2008 - 23:25:14 »
Ik heb ook de tijd gekend toen ik van het kastje naar de muur gestuurd werd met mijn LPG-installatie.

Mijn wagen begon alsmaar meer te verbruiken, en verspreidde een gasgeur.

De merkdealer verwees me door naar de LPG-installateur. Die wist me te melden: "Ja, als uw dealer al zeker drie keren nagelaten heeft om tijdens een grote onderhoudsbeurt de luchtfilter te vervangen, dan kan ik niet instaan voor een correct brandstofmengsel. Ik heb nu de luchtfilter zoveel mogelijk schoongemaakt met perslucht, maar er moet dringend een nieuwe in."

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #8 Gepost op: maandag 03 november 2008 - 23:28:16 »
Jij gaat er in jouw berekening wel van uit dat jij elke paar jaar een nieuwe auto koopt.
Voor jou ongetwijfeld een realistisch scénario maar niet voor iedereen.

wooter

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: dinsdag 04 november 2008 - 07:52:54 »
JC, waarom neem je aan dat de charlatans enkel onder de garagisten zitten, en niet onder de garagist-installateurs?

Ik heb met zo'n installateur gepraat, die ook gewoon eerlijk was over LPG: eens goed geïnstalleerd, kan dat perfect werken op 80% van alle benzinewagens, maar er zijn ook genoeg installateurs die niét de nodige kennis of ervaring hebben, en LPG vereist nog altijd dat je het boeltje regelmatig laat afstellen de eerste duizenden kilometers...

Dat, tesamen met de meerkost was voor mij voldoende om LPG links te laten liggen.

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #10 Gepost op: dinsdag 04 november 2008 - 09:42:50 »
Ik zei dit dan ook algemeen. Zowel onder de garagisten of de groep van de garagist-installateurs zitten charletans. Niet alleen omtrent een LPG-installatie heb ik al schrijnende toestanden meegemaakt. In het algemeen zijn er slechts weinig echt te vertrouwen.

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #11 Gepost op: dinsdag 04 november 2008 - 18:56:17 »
Laatst nog mogen ondervinden.
CO en Lambda moesten afgesteld worden (Rood bij TC).
Op het net de meest geschikte gezocht en daar dus naartoe.

"Maar mijnheer, ...., bla bla bla ge hebt u in 't zak laten zetten, 800€ en het is als nieuw". :-\ :o

2é opinie bij een gekende LPG man uit het Waasland, 2 minuten afstellen en ik moest zelfs niets betalen, de TC was een fluitje van ne cent.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #12 Gepost op: dinsdag 04 november 2008 - 23:49:34 »
Ik zei dit dan ook algemeen. Zowel onder de garagisten of de groep van de garagist-installateurs zitten charletans. Niet alleen omtrent een LPG-installatie heb ik al schrijnende toestanden meegemaakt. In het algemeen zijn er slechts weinig echt te vertrouwen.

Citaat
Laatst nog mogen ondervinden.
CO en Lambda moesten afgesteld worden (Rood bij TC).
Op het net de meest geschikte gezocht en daar dus naartoe.

"Maar mijnheer, ...., bla bla bla ge hebt u in 't zak laten zetten, 800€ en het is als nieuw".  :-\ :o

2é opinie bij een gekende LPG man uit het Waasland, 2 minuten afstellen en ik moest zelfs niets betalen, de TC was een fluitje van ne cent.

We zouden hier eens een topic kunnen aanmaken waarin we onze ervaringen met verschillende garagisten kunnen delen, zo is het al iets transparanter voor andere wie de goede garagisten zijn.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #13 Gepost op: vrijdag 07 november 2008 - 00:41:47 »
We zouden hier eens een topic kunnen aanmaken waarin we onze ervaringen met verschillende garagisten kunnen delen, zo is het al iets transparanter voor andere wie de goede garagisten zijn.

Zolang je een garagehouder van wie je niet tevreden bent, niet vernoemd, is er geen probleem. Vernoem je hem wel, dan geraak je soms sneller dan je denkt verwikkeld in een rechtszaak wegens (als dan niet vermeende) laster en eerroof.

Echter: enkel diegenen vernoemen waarvan men tevreden is en de anderen niet, is ook geen evenwichtige informatie.

wooter

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: vrijdag 07 november 2008 - 07:55:15 »
Ho ho... Laster en eerroof moet bewezen worden.  Als je zegt "Jozef is een scheefpoeper", dan is dat laster want je presenteert iets als feiten.  Als je zegt "Ik vind dat Jozef een scheefpoeper is", is dat geen laster maar een mening :D