Auteur Topic: 'zachte berm'  (gelezen 7521 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: 'zachte berm'
« Reactie #15 Gepost op: zaterdag 15 november 2008 - 22:31:13 »
Maakt die ene parkeerplaats (of van mijn part 2 of 3) minder nu echt een verschil als er toch al een groot 'tekort' is?

Op 10 parkeerplaatsen zijn 3 plaatsen 30%. Redelijk verschil zou ik zeggen. En dit voor dat onnozel bord die geen steek houd die er amper 3 weken gestaan heeft.
In die 3 weken heeft er welgeteld 4 dagen een container gestaan om het bouwafval in te dumpen van de verbouwingen die de mensen AAN DE OVERKANT VAN DE STRAAT hebben laten uitvoeren.


Mensen passen zich tot op zekere hoogte ook aan aan de mogelijkheid of het gebrek aan mogelijkheid tot parkeren.
Mensen die van dichtbij komen of een goed alternatief hebben voor de auto zullen minder snel geneigd zijn om met de auto te komen wanneer het moeilijk is om die auto te parkeren. Bovendien, ofdat 50 danwel 52 mensen niet kunnen parkeren maakt toch ook weinig uit, nietwaar?

Het station ligt er ongeveer 500 meter vandaan, de betaalparking aan het station is momenteel een bouwwerf (zelfs voordat die bouwwerf er was was het reeds zo).
Ik kan hier rustig beweren dat mensen die dichter dan 5 kilometer van het station wonen NIET met de wagen zullen komen want dan moeten ze minstens een uur vroeger vertrekken en zowieso 9/10 een halve kilometer x2= 1kilometer/dag stappen.
Wanneer je als bewoner een kilometer moet stappen omdat je zelfs niet voor je eigen garage kan parkeren is dat wel redelijk iritant.
De meeste auto's zijn namelijk een stuk langer dan de breedte van een garagepoort.
Er zijn er meer maar met 50 of zelfs 100 parkeerplaatsen zou je al dik tekortschieten aan het station van Denderleeuw. Duizend (1000) is zelfs al krap.


Vat dit nu niet op als een pleidooi om een chronisch tekort aan parkeerplaatsen te ontwikkelen in het ganse land(sdeel). Ik pleit er wel voor om niet automatisch het parkeerplaatsen uit te breiden of te maximaliseren ten koste van eender wat zogauw er een tekort is ontstaan, ontstaat of dreigt te ontstaan.

Ontwikkelen is het probleem niet. Zoals reeds jaren de gewoonte is in België verdwijnen, naarmate het aantal auto's groeit, het aantal parkeerplaatsen op de plaatsen waar ze het meest nodig zijn.

Net als dat het moeten betalen een prikkel is om minder snel te parkeren is een tekort aan parkeerplaatsen dit ook.

Wat het handel voeren uit de centrums verdreven heeft wegens onbereikbaar voor zowel klanten als leveranciers.

Wanneer ze echt mensen willen aanmoedigen om de trein te nemen dan zijn er m.i. betere middelen dan het voor iedereen gratis maken van die parkeerplaatsen.

Het zijn net de mensen die de trein willen nemen die er parkeren. De betaalparking aan het station staat er tijdens weekdagen dagelijks meer dan bomvol. In het weekend, wanneer er geen voetbal is heb je er dan weer ruimte zat om bvb. iemand auto te leren rijden want er is zogoed als geen kat te zien.


Ik moet Xantingo overigens gelijk geven dat een groter probleem hier is dat die struiken zo slecht onderhouden worden wat enkel uitgelegd kan worden als laksheid van de overheid. De overheid kan haar eigen struiken zelf onderhouden en kan burgers verplichten om het te onderhouden of het anders op de burgers hun kosten zelf laten uitvoeren. Het doet er dan ook weinig toe ofdat de struiken eigendom zijn van de overheid of de burger, de overheid doet haar werk hier niet naar behoren (in het stadje waar ik woon is het helaas niet anders).

Klopt, uitzonderlijk, na jaren kan het wel eens voorvallen dat de overheid optreed zoals enkelen (ik niet) uit mijn gemeente hier reeds hebben kunnen ondervinden.

Maar zelfs met een goed onderhoud van de struiken vrees ik dat de ruimte voor mij erg beperkt is wanneer er borden op de stoep staan.

Zonder die borden valt het daar nog goed mee op dat gebied.

Waar die 2 oudere mensen wandelen...

Ze gaan het graag horen.
Jozef herkent mischien 1 van de 2 die op het moment van de foto 39 jaar was. De ander klopt het wel een beetje. Het betreft namelijk m'n 78 jarige moeder. ;)

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: 'zachte berm'
« Reactie #16 Gepost op: zondag 16 november 2008 - 00:11:22 »
Citaat van: bibi585
Jozef herkent mischien 1 van de 2 die op het moment van de foto 39 jaar was.

Ja natuurlijk: dat is jouw vrouwtje Rita, en intussen ook onze vriendin. Een bijzonder aangename vrouw, die daarbij ook nog hard en goed kan werken, zoals we bij onze verhuizing gemerkt hebben ...  :)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline xantingo

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 110
Re: 'zachte berm'
« Reactie #17 Gepost op: zondag 16 november 2008 - 14:18:08 »
Ter illustratie, ik kan ruim over de bestelbusjes heen kijken, ruim.
Jawadde... die achterste bestelwagen, waar die twee oude ;D mensen lopen, is een Fiat Ducato of iets van die strekking.
Die is 225 cm hoog.
Kan jij daar echt ruim overheen kijken  :o :o :o
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8)

gratis rijbewijs online-forum
wegcode.be

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: 'zachte berm'
« Reactie #18 Gepost op: zondag 16 november 2008 - 16:03:11 »
Ik denk dat er eerder gedoeld wordt op die Peugeot (KLIK) die iets lager is en dan sta je nog een 15tal cm hoger op het voetpad.
Die DUCATO kan ik ook niet over kijken.
Die grijze corolla kan ik echter wel over kijken, das namelijk die van ons.  ;)