Op zeer vele plaatsen gebruikt de wegbeheerder fietspadmarkeringen waar het om fietsoversteekplaatsen gaat zelfs aangekondigd als fietsoversteekplaats.
Ze zouden ook beter die fietsoversteekplaatsen markeren net als een fietspad, gedaan met het twijfel zaaien.
Mazda, ik vermoed dat die verwisseling blokken/strepen vooral veel voorkomt in grensstreken met NL. In Noord-Limburg kom ik die kemels veel meer tegen, in midden-Limburg niet. In NL is die markering namelijk net andersom.
In welke streek heb jij die verwisselingen opgemerkt ?
Ik heb natuurlijk geen lijst aangelegd met de plaatsen waar ik dat tegenkom, maar het is schering en inslag in de provincie Antwerpen en vl Brabant.
Voor de andere provincies wil ik mij niet uitspreken gezien ik daar meestel over de snelweg naartoe rijd.
Een fietspadmarkering is een overlangse markering. (of zou het moeten zijn )
Een oversteekpl voor fietsers is een dwarsmarkering. (of zou het moeten zijn )
De fietsers ook voorrang geven op de oversteekplaatsen (door deze te vervangen door een fietspadmarkering) is om ongelukken vragen.
Fietspaden op de rotonde zijn zwarte punten: slecht zicht rechts achter voor alle auto's gezien de draaibeweging.
Fietspaden naast de rotonde zijn veiliger. MAAR dan hebben de fietsers geen voorrang. Men moet dan dwarsende oversteekplaatsen markeren op de aansluitende wegen.