Auteur Topic: voorrang rotonde  (gelezen 75542 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: voorrang rotonde
« Reactie #165 Gepost op: dinsdag 09 december 2008 - 14:39:36 »
Citaat
Is er in Be of Europa ooit over nagedacht het verkeer enkel op fietspaden enkel LINKS te laten geschieden
Dit lost het probleem ook niet op. Weinig bestuurders kijken ook niet in de linkse dode hoek om na te gaan of er verkeer van achter links komt.
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt, de fietser neemt de rotonde op zijn aanliggend fietspad in (abnormale) uurwijzerzin, de sterke weggebruikers op de rijbaan in normale tegenwijzerzin, de fietspadgebruikers rijden al op het linkerfietspad vooraleer ze aan de rotonde komen.

Er kan geen "fietspadverkeer" zijn wat van linksachter komt, vóór de rotonde ligt er een rijstrook tussen, en op de rotonde komt de fietser de vrachtwagen tegemoet gereden; beide gaan mekaar zeker opmerken voor het verlaten vd rotonde. Als de fietser de rotonde op het linkerfietspad verlaat en de vrachtwagen verlaat daar ook de rotonde ligt er ook een rijstrook tussen.
Rijdt de fietser daar verder (afrit-linkerfietspad voorbij) - dus goed zichtbaar door de camionbestuurder - zal hij pas vooraan de camion uit het zicht verdwijnen als de trucker niet beschikt over een frontspiegel. De trucker heeft goed zicht op eventueel nog aankomende fietsers want hij zit links en hoeft maar schuin-voor tot iets over zijn linkerschouder te kijken om de rotonde half te overzien, valt er een gat op de "fietspadrotonde" kan hij afrijden.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 09 december 2008 - 15:01:05 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: voorrang rotonde
« Reactie #166 Gepost op: dinsdag 09 december 2008 - 19:05:25 »
Citaat
Het probleem is nu net dat marc achterhaalde argumenten wil verdedigen en dat hij (als meester) mij (als oerdomme leerling) wil behandelen door te beweren dat ik niet weet waarover ik spreek.

Weet dan ook dat achterhaalde argumenten heel eenvoudig niet te verdedigen zijn, lieverd.

Als men de link niet ziet tussen verkeersveiligheid, onderzoek, vrachtwagens en de dode hoeken, in beweging of niet in beweging, wat zou men dan voor het overige zien...

Citaat van: Stefto
Ik zou als lid gewoon mijn mening willen vertellen. Dat mag toch?

Als u ze nog zou onderbouwen op een volwassen wijze, is het voor menigeen welkom. Maar uw mening ventileren zonder enige onderbouwing dat ze doet staven, lijkt u bijzonder moeilijk te liggen. Voornamelijk uw testjes die voor mijn vierjarig kleinkind een dagelijkse bezigheid vormen. Uw enige doel is uitlokken. Daarbij het forum nog bezoedelen en ordentelijke wijze postings van andere forumgebruikers onderuit halen.   

@ BBB,

Bedankt voor uw begrip en steun !
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline Stefto

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 263
Re: voorrang rotonde
« Reactie #167 Gepost op: dinsdag 09 december 2008 - 21:42:12 »
De rest vindt die argumenten blijkbaar niet achterhaald en is vooralsnog niet overtuigd van jouw argumenten.
Nu zijn er 2 plausibele mogelijkheden. Oftewel zit er een hiaat in jouw redenering oftewel zijn jouw argumenten nog onvoldoende onderbouwd. Het is aan jou om te beoordelen wat volgens jou van toepassing is.
Blijken jouw argumenten niet te kloppen, erken dat dan.
Zijn jouw argumenten onvoldoende onderbouwd, onderbouw ze dan meer. Ik zou zeggen, begin eens met de uitslag van jouw test te plaatsen.
Van gebekvecht wordt niemand wijzer.

Ik zou het zonde vinden wanneer hij met zijn kennis en inzicht het forum zou verlaten omdat hij zich niet welkom voelt.

Tot hier ben ik het helemaal eens met jou.


het testje (niet meer dan een testje):
- gedaan met een vrachtwagen met matige cabinehoogte; hoogte onderkant zijruit +/- 180cm, voorruit +/- 170cm
- rechts 4 spiegels: gewone grote, breedhoekspiegel eronder geplaatst, dobli-spiegel aan buitenzijde en trottoir-spiegel. (laatste niet nodig gehad)
- links 1 gewone grote spiegel
- vrachtwagen voorzien van achteruitrijcamera en monitor
- 1 volwassen persoon op bestuurdersplaats
- 1 volwassen persoon van 175cm buiten (op privaat terrein)
- droog, helder weer

De persoon buiten heeft zich rondom de vrachtwagen (behalve achter) begeven op verschillende afstanden. D.w.z. van zeer kort (minder dan 50 cm) tot ongeveer 5 meter.
Als de persoon van rechts achter de vrachtwagen naar voren begaf was hij eerst te zien in de gewone en breedhoekspiegel, daarna in de dobli-spiegel en daarna in de zijruit. Zonder uit het zicht verdwenen geweest te zijn. Voor de vrachtwagen was hij steeds rechtstrekks zichtbaar. Links in de spiegel ofwel door de linkerzijruit.

Conclusie: "Geen dode hoek t.o.v. volwassen rechtstaand persoon met dit voertuig"

Zoals ik al eerder zij speelt de hoogte van de cabine (hoogte onderkant zijruit en voorruit) een crusiale rol. Ook een goede regeling van de spiegels en goede zithouding zijn belangrijk.

Of het voertuig in beweging is maakt geen sodemieter uit. Je ziet net evenveel in beweging als bij stilstand. Het is enkel goed opletten voor een eventueel sneller veranderende situatie. Je moet tijdens dat 'bewegen' ook nog eens op 101 andere dingen letten. Wat (hoeveel en hoe ver) je ziet blijft exact gelijk. (tenzij je spiegels loskomen en/of van je cabine vallen)



De schaarbpositie:
We spreken van een schaarpositie bij trekker-opleggercombinatie als de hoek van trekker en oplegger kleiner is dan 90° (180° is dan rechte positie / 'in lijn'). De neus van de trekker begint dus a.h.w. achterom te kijken.
Deze positie bekom je normaal niet bij het afslaan. Wel bij het keren op beperkte ruimte. De positie is beter te voorkomen vanwege de grote druk op de luchtleidingen, elektrische leidingen e.a. en bij meer-assigen op de assen, banden en eigenlijk op de ganse konstructie.
De term is vooral gebruikt om de beschreven positie te verwoorden wanneer bij een bruuske vertraging de oplegger te veel doorduwt op de trekker die stuurloos zijn neusje keert.


enorm grote dode hoeken van gemiddeld 70m²:
Ik nodig iedereen die deze stelling nu nog beaamt uit om even een berichtje te zetten op dit topic.



gemiddeld eerder kleine dode hoeken
Dezelfde uitnodiging als hierboven.

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: voorrang rotonde
« Reactie #168 Gepost op: dinsdag 09 december 2008 - 22:26:14 »
enorm grote dode hoeken van gemiddeld 70m²:
Ik nodig iedereen die deze stelling nu nog beaamt uit om even een berichtje te zetten op dit topic.

Ge zijt wat vergeten, Stefto

Ik val in herhaling:  ;)
Die xx m² is het gemiddelde van alle vrachtwagens op de openbare weg Stefto, niet de (moderne) vrachtwagen uit uw test.
En niet het gemiddelde van alle hoogmoderne vrachtwagens met 5 doordachte moderne spiegels -ook nog perfect afgesteld- + achteruitcamera.

De verplichting voor nieuwe + 7,5 T vrachtwagens degelijk uitgerust te zijn is pas vanaf eind januari 2007. (+ 3 spiegels dacht ik)
De verplichting voor alle vrachtwagens + 3,5 T zo uitgerust te zijn is pas in de toekomst vanaf 1 april 2009, en dan nog vanaf inschrijvingsjaar 2000.

Dus alle andere en oudere vrachtwagens hebben die spiegels niet of moeten ze niet verplicht hebben.
Hoeveel camions + 3,5 T (in Europa) zijn er nadien vrijwillig aangepast ? (Be is een transitland)

Stel hypothetisch voor: er zijn 10 % vrachtwagens met gemiddelde dodehoeken tot 20 m² en 95 % met gemiddelde tot 72 m²...

En bij die gemiddeld 70 m² is een zekere ruimte direct achter de camion ook inbegrepen denk ik, en is ook niet beperkt tot maar 5 meter afstand van de camion (en ook niet enkel volwassenen van 1,75 m).

Of zijn vrachtwagens met amper 2 spiegels bvb verboden in het verkeer  ???
(ik heb vroeger -ook nog maar 9 jaar geleden- met niets anders gereden, al was het maar bij zeldene gelegenheid.)

vb. 2 spiegels 
uit
Citaat
http://www.trucker.de/sixcms/detail.php?id=742777
13.08.2008
Aktuelle Nachrichten
 
Toter Winkel: Zwei Tote innerhalb einer Woche in München
Innerhalb einer Woche kamen in München zwei Radfahrer ums Leben, weil sie sich im toten Winkel befanden und von den LKW-Fahrern beim Rechtsabbiegen nicht gesehen wurden. Die 47-jährige Mutter von zwei Kindern starb noch am Unfallort, der 42-jährige Mann erlag seinen Verletzungen im Krankenhaus. Beide hätten Vorfahrt gehabt. Rund 150 Menschen sterben jährlich im toten Winkel. Seit 26. Januar 2007 müssen neu zugelassene LKW daher mit Weitwinkel- und Nahbereichsspiegeln auf der Beifahrerseite ausgestattet sein. Bis 31. März 2009 gilt die Spiegelpflicht auch für alle ab 1. Januar 2000 zugelassenen LKW über 3,5 Tonnen zulässigem Gesamtgewicht. Die Nachrüstung kostet knapp 150 Euro.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 09 december 2008 - 22:53:54 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: voorrang rotonde
« Reactie #169 Gepost op: dinsdag 09 december 2008 - 22:54:27 »
De term schaarpositie wordt in het ongevalonderzoek aangewend vanaf het ogenblik dat de schaar geopend wordt. En zelfs in elk ongeval vanaf het ogenblik dat er een hoekstand is waar te nemen. Maar soit…..

Een vrachtwagen al dan niet in beweging en de snelheid, maakt al een zeer groot verschil. De eindligging van het slachtoffer en in de aard en de ernst van de verwondingen. Een vrachtwagen in beweging maakt inzonderheid ook al een groot verschil in de achterwaartse dode hoek aanrijdingen. Bedenken we maar even de slachtoffers gekneld tussen laadkade en achterzijde vrachtwagen. Voetgangers die worden aangereden of spelende kinderen die achter onder de vrachtwagen verdwijnen. Vandaar het ontstaan van het speciaal geluidstoestel dat de aandacht erop doet vestigen dat een vrachtwagen achterwaarts in beweging is. Ook de onderlinge bevroren afstand tussen vrachtwagen en slachtoffer kan ons veel leren over de beweging en het ontstaan van het respectievelijk ongeval.












In huidig topic werd er gesproken over 70 m² dode hoek. We kunnen meedelen dat er bijkomende zones niet ontsnappen aan een dode hoek. Andere zones worden dan weer gedeeltelijk ontnomen door hulpmiddelen waarvan o.a. de reeds beschreven spiegels deel uitmaken.

Voorwat zone 6 betreft, tot zowat 50 meter achter het midden van de vrachtwagen blijft men onzichtbaar. De berekening is dan ook snel gemaakt wat de breedte en de lengte van deze dode zone betreft. Breedte vrachtwagen (*) de lengte van de dode zone. We komen dan snel op meer dan 120 m². Zelfs tussen de 120 en 170 m² dode hoek. Verrassende cijfers dus.




Een belangrijk element dat in gans deze topic ontbreekt, behoudens de terechte opmerking vanwege Inazuma i.v.m. autobussen en alwaar ik onderaan op terug kom, is o.a. de constructie van een vrachtwagen bestuurderscabine. Wat ons over de jaren heen deed opvallen in het ongevalonderzoek, is de Volvo FL 6. Dat nauwelijks of niet betrokken werd in dode hoekongevallen met fietsers rechts en rechts vooraan. En dit was mogelijks te wijten aan de betere zichtbaarheid voor de vrachtwagenbestuurders van dit type vrachtwagen. Omdat de deuren rechts vooraan voorzien werden van verlengde ramen. Het zijn deze verlengde ramen dat enig zicht bieden t.o.v. fietsers, bromfietsbestuurders en voetgangers welke zich opstellen rechts van de bestuurderscabine.




Voortspruitende uit dit gegeven, zijn we op zoek geweest naar hulpmiddelen die eventueel deze zichtbaarheid zouden kunnen evenaren bij andere vrachtwagencabines met onderaan gesloten deuren. De dode hoek raam zou hierbij enig soelaas kunnen brengen. Aanvankelijk liep er een proef met het installeren van zulk raam bij trekkers.

Het is op die basis dat een Antwerps transportfirma op zoek is gegaan en enkele trekkers heeft uitgerust met zulk dode hoek raam.




Problematiek opleggers en hoogte vrachtwagen :

Een ander bestaand feit is de open ruimte tussen wegdek en vloer van een vrachtwagen of  oplegger. Voornamelijk de hoogbouw is een belangrijk gegeven. Het is deze open ruimte dat bijdraagt dat een slachtoffer onder de wielen of vrachtwagen doet verdwijnen. Of personenwagens die onder de vrachtwagen of oplegger doen verdwijnen Voornamelijk bij de achterwaartse en laterale aanrijdingen. Hoofdzakelijk bij achterwaartse aanrijdingen alwaar een voertuig onder de oplegger of vrachtwagen verdwijnt resulteert dit meestal in een dodelijke afloop.

Waarbij we meermaals onthoofdingen bij slachtoffers van zulk soort aanrijdingen hebben opgemerkt. Weliswaar bespaar ik u de beelden van onthoofdingen.


FILM LATERALE AANRIJDING 70 km/u

Onderstaande film verdient nog enige toelichting. Leken hebben bij het aanzien van een ongevalschade meestal de neiging om aan de hand van het schadebeeld de snelheid merkelijk te verhogen. Zoals de veel gehoorde opmerking "Die heeft gevlogen of die heeft snelheid gehad..." Onderstaande test is een snelheid aan 70km/u. Het is aan de hand van het schadebeeld in deze testen de ongevalonderzoeker de snelheid moet bepalen. Kort uitgelegd......
 

http://users.telenet.be/cvv/golf70rechts%20vertraagd%20beeld.mpeg
























BEPERKING DH ONGEVALLEN:


Om dode hoekongevallen enigszins te beperken alwaar slachtoffers onder de wielen of vrachtwagens verdwijnen, bestaat er verplichting. Vrachtwagens dienen uitgerust te worden met zijdelingse afschermingen. Betreft de Europese richtlijn 89/297/EEG. Het biedt niet alleen bescherming aan inzittenden van personenwagens, betrokken in laterale aanrijdingen.

Ook met het oog te voorkomen dat voetgangers, fietsers, en bromfietsbestuurders onder de wielen van een vrachtwagen terechtkomen. Voornamelijk bij het links of rechts afdraaien.

De huidige wetgeving aanvaardt ook de open constructie. In de praktijk resulteert dit in twee platen of aluminium balken op een onderlinge afstand van 30 cm.

Hierdoor worden zwakke weggebruikers meestal zijwaarts geduwd, ipv onder de wielen terecht te komen.






FILMPJE

http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
« Laatst bewerkt op: dinsdag 09 december 2008 - 23:12:47 door marc annemans »
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: voorrang rotonde
« Reactie #170 Gepost op: dinsdag 09 december 2008 - 23:22:17 »
Leuk, totdat het fietspad wegvalt :)

Een luie fietser nadert je dan tegen 2x de gemiddelde wandelsnelheid, maar wat ga je doen met opgefokte brommertjes die al spookrijdend 70 km/u op je weghelft rijden? :D
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goeKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een luie fietser van 80+ misschien. :D
Een gemiddelde luie fietser zal eerder iets boven de 15 km/uur fietsen. ;)
Een gemiddelde sportieve luie fietsers 20-25 km/uur.

Citaat
http://www.vanmullem.be/autocars/dodehoek.asp
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".
Dit zal meestal het geval zijn maar het is niet altijd zo, heb ik ooit eens geleerd met mijn fysica-lesjes.
In ieder geval is het wel een goede stelregel.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 09 december 2008 - 23:57:29 door BBB »

Offline xantingo

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 110
Re: voorrang rotonde
« Reactie #171 Gepost op: woensdag 10 december 2008 - 10:11:47 »
...
« Laatst bewerkt op: woensdag 25 maart 2009 - 22:45:31 door xantingo »
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8)

gratis rijbewijs online-forum
wegcode.be

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: voorrang rotonde
« Reactie #172 Gepost op: woensdag 10 december 2008 - 14:35:02 »
Verontschuldig mij, maar ik heb mij verkeerdelijk uitgedrukt in onderstaand geschrift alwaar ik schreef :

Citaat van: mezelf
De term schaarpositie wordt in het ongevalonderzoek aangewend vanaf het ogenblik dat de schaar geopend wordt. En zelfs in elk ongeval vanaf het ogenblik dat er een hoekstand is waar te nemen. Maar soit…..

Dit is dus enkel geldig voor trekker opleggers of vrachtwagens met aanhangers al dan niet met vaste of losse dessel. En uiteraard voor voertuigen met caravans, aanhangwagens, trailers, geremd en ongeremd, enkel- of dubbelasser, plateauwagen, multitrailer of autotrailer in combinatie met.....

Citaat van: BBB
Bottomline, nooit langs rechts een vrachtwagen inhalen tenzij je voldoende afstand kan nemen van de vrachtwagen, nooit aan de rechterkant dichtbij de vrachtwagen gaan staan.
Één mogelijk foutje in de film: "als jij de vrachtwagenchauffeur ziet dan ziet hij jou ook".

Citaat van: xantingo
Inderdaad.
De regel is dat je oogcontact moet maken.

@ BBB,

In mindere mate, maar we merken ook vaak dat een ongeval tot stand is gekomen in de volgende omstandigheden.

Vrachtwagenbestuurder maakt zijn voornemen kenbaar door middel van de rechter richtingsaanwijzer om een straat rechts in de draaien. De beperkte ruimte vereist dat de vrachtwagenbestuurder eerst naar links dient uit te wijken om vervolgens zijn bocht naar rechts te kunnen nemen om een straat in te draaien. Onvoorstelbaar, maar dat zelfs autobestuurders op dat ogenblik toch nog pogen om de vrachtwagen rechts in te halen.

Of andere weggebruikers alsnog pogen om links in te halen tijdens het links uitzwenken van de vrachtwagen.

Andere ongevallen die ontstaan in de dode hoek. Bv : Een vrachtwagen vertraagd op een rijstrook en ontsteekt bij voorbaat zijn vier richtingsaanwijzers. Om te kennen te geven achterwaarts een terrein op te rijden. Hoeveel personenwagen plaatsen zich daarop vlak achter de vrachtwagen? Verkeersinzicht, verkeersdoorzicht, iets aanvoelen en op gevoel rijden....het ontbreekt bij veel weggebruikers.

@ xantingo,

Oogcontact, een belangrijk iets in het voorkomen van ongevallen. Zoals BBB terecht opmerkte, een spijtige en verkeerde uitdrukking in het filmpje. Enkele kleinere fouten niet te na gesproken in het filmpje. Uw ervaring dat u beschreef met de oude dame. Het is de ervaring en allertheid dat hier een belangrijke rol heeft gespeeld van uwentwege. Hoef ik jou zeker niet mede te delen. In dezelfde omstandigheden was er een dodehoek ongeval met al dan niet dodelijke afloop...

O.a. het rechtstaan van een vrachtwagenbestuurder merkt men wel vaker op. Vooral op T kruispunten om zicht te hebben op het van rechts tegemoetkomend wegverkeer.


 
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline Stefto

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 263
Re: voorrang rotonde
« Reactie #173 Gepost op: donderdag 18 december 2008 - 19:14:19 »
Citaat
En bij die gemiddeld 70 m² is een zekere ruimte direct achter de camion ook inbegrepen denk ik

Citaat
Voorwat zone 6 betreft, tot zowat 50 meter achter het midden van de vrachtwagen blijft men onzichtbaar. De berekening is dan ook snel gemaakt wat de breedte en de lengte van deze dode zone betreft. Breedte vrachtwagen (*) de lengte van de dode zone. We komen dan snel op meer dan 120 m². Zelfs tussen de 120 en 170 m² dode hoek. Verrassende cijfers dus.

Als ik dat allemaal bij elkaar leg klopt er echt niks meer van hoor. In ieder geval kan volgens de berekeningen hierboven de 'dode hoek' achteraan niet mee in het gemiddelde van 70 m². Ik kom nu zelfs aan een gemiddelde van 190m² à 240m². Dat zijn inderdaad verrassende cijfers.


Trouwens al dat gegoochel met die m²'tjes slaat nergens op. Als je een beetje serieus een dode hoek wil beschrijven zal je toch in m³ moeten gaan werken hoor.

Citaat
De verplichting voor nieuwe + 7,5 T vrachtwagens degelijk uitgerust te zijn is pas vanaf eind januari 2007. (+ 3 spiegels dacht ik)
De verplichting voor alle vrachtwagens + 3,5 T zo uitgerust te zijn is pas in de toekomst vanaf 1 april 2009, en dan nog vanaf inschrijvingsjaar 2000.

Dus alle andere en oudere vrachtwagens hebben die spiegels niet of moeten ze niet verplicht hebben.
Hoeveel camions + 3,5 T (in Europa) zijn er nadien vrijwillig aangepast ? (Be is een transitland)

Stel hypothetisch voor: er zijn 10 % vrachtwagens met gemiddelde dodehoeken tot 20 m² en 95 % met gemiddelde tot 72 m²...

Aha. Nu zijn we plots bij 20m². (m³?) Denk je dat die verhouding van 10% - 95% een beetje reëel is? (ik heb trouwens nog 5% over)

Citaat
Stefto, ik ga niet te diep in op jouw testje, maar toch dit: je hebt blijkbaar een niet te groot type vrachtwagen genomen... een voorruit op 170 cm is niet erg hoog.
Een "grote" vrachtwagen heeft de voorruit altijd hoger staan (Daf xF, Volvo FH, Scania R, Mercedes Actros,...). Enkel de kleinere types hebben een voorruit op 170 cm (Daf CF, Volvo FM, Scania P,...)

Toevallig zag ik vandaag een lage Actros rijden (niet, of niet veel hoger dan mijn testwagen) met 540 of 570 pk. Wat is er mis met die lagere modellen? Ze kunnen een grote rol spelen in het verlagen van 'dode-hoek-ongevallen'.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: voorrang rotonde
« Reactie #174 Gepost op: donderdag 18 december 2008 - 19:34:47 »
Toevallig zag ik vandaag een lage Actros rijden (niet, of niet veel hoger dan mijn testwagen) met 540 of 570 pk. Wat is er mis met die lagere modellen? Ze kunnen een grote rol spelen in het verlagen van 'dode-hoek-ongevallen'.
Dat heb ik me ook al vaak afgevraagd.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline xantingo

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 110
Re: voorrang rotonde
« Reactie #175 Gepost op: donderdag 18 december 2008 - 21:12:04 »
...
« Laatst bewerkt op: woensdag 25 maart 2009 - 22:45:42 door xantingo »
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8)

gratis rijbewijs online-forum
wegcode.be

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: voorrang rotonde
« Reactie #176 Gepost op: donderdag 18 december 2008 - 21:22:35 »
Daar zeg je wat maar niet alle chauffeurs hier zijn een week van huis.
De meeste zijn nooit van huis.
Van die XF ja, mijn maat zij werkpaard is inderdaad met platte vloer.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: voorrang rotonde
« Reactie #177 Gepost op: donderdag 18 december 2008 - 22:01:18 »
Citaat
Trouwens al dat gegoochel met die m²'tjes slaat nergens op. Als je een beetje serieus een dode hoek wil beschrijven zal je toch in m³ moeten gaan werken hoor.
Dat is voor discussie vatbaar.
Wanneer je met kubieke meters werkt (= driedimensioneel) houd je rekening met de lengte van de andere verkeersdeelnemer en dat kan best vervelende consequenties hebben. ;)



PS, is het mogelijk om die foto's in een kleiner formaat om te zetten (enkel vergroting wanneer er op wordt geklikt)?
« Laatst bewerkt op: donderdag 18 december 2008 - 22:07:22 door BBB »

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: voorrang rotonde
« Reactie #178 Gepost op: donderdag 18 december 2008 - 22:53:00 »
Trouwens al dat gegoochel met die m²'tjes slaat nergens op.
Dan houdt het toch gewoon bij 70 m² gemiddeld zoals ik van begin af citeerde (referte fietsersbond), zolang je dat gemiddelde niet kan weerleggen hoeft hier niemand te goochelen.  ;D

Heb je al info hoe de fietsersbond aan die gemiddelde cijfers geraakt, of op wat ze zich baseren ? Europese transportbond misschien ?

Of heb je misschien betere refertes of links van statistische metingen in Europa die deze "70 m² gemiddeld" duidelijk tegenspreken ?
Ik ben gewoon benieuwd.  ;)
« Laatst bewerkt op: donderdag 18 december 2008 - 22:58:38 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Stefto

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 263
Re: voorrang rotonde
« Reactie #179 Gepost op: donderdag 18 december 2008 - 23:24:47 »
Citaat
Trouwens al dat gegoochel met die m²'tjes slaat nergens op. Als je een beetje serieus een dode hoek wil beschrijven zal je toch in m³ moeten gaan werken hoor.
Dat is voor discussie vatbaar.
Wanneer je met kubieke meters werkt (= driedimensioneel) houd je rekening met de lengte van de andere verkeersdeelnemer en dat kan best vervelende consequenties hebben. ;)
De realiteit in het verkeer is toch driedimensioneel? Natuurlijk moet je rekening houden met hoogte.