Ik hoop dat men bij het herschrijven vd wegcode dit artikel 17.2.7 zal verduidelijken.
Dat kan men best in één klap wegvegen.
Dan kunnen er weer wat "unieke" borden uit de wegcode, en aardig wat borden van de wegen af.
Een dergelijk verbod daar hebben we een internationaal erkend en herkend verbodsbord voor, en de overtreding is dan zelfs zwaarder.
Weinigen schijnen te zien hoe ver dit gaat als reglementering, hoe complex het is in combinatie met andere regels, en hoe afwijkend het is .
Wat begonnen is als een inhaalverbod voor vrachtwagens op snelwegen, is nu een inhaalverbod op alle wegen met 2 rijstroken in de gevolgde richting, op alle wegen buiten de BBK geworden ... niet enkel voor vrachtwagens, maar ook voor de
verkeerscrimineel die het aandurft een "zware" aanhangwagen achter zijn personenwagen aan te zeulen op dergelijke wegen.
Dat is met een olifant een mug doodslaan in de porseleinwinkel ...
Wie de wegcode herschrijft, begint best weer van voor af aan : bij het internationaal verdrag over het wegverkeer .
Back to basics, en de rotzooi van de Landuyten, de Durants, de Anciaux, e.a. ... er uit kieperen.