Ondertussen staat het vol met borden-70 van het grote formaat, enkel omdat Vlaanderen een snelheid van 70...
OW, STOP.
Ik denk niet dat ik de enige vlaming ben, verre van zelfs, die dit NIET wil.
Idd, het zijn meestal voorstellen van politiekers die in grotere steden wonen-leven-studeren-jeugd hadden, degene die amper buiten de stad zelf met een eigen auto rijden, en dan nog meestal op volle wegen in de omgeving.
Ze nemen ook ver boven het gemiddelde het O.V en zijn dan natuurlijk daar ook fanatiek voorstander.
Stevaert bvb bedacht dat idee vanuit Hasselt, hij reed steeds met de fiets naar het stadhuis (werk) of de stad (caféhouder geweest).
Bij Kathleen van ´t Stad zal het niet veel anders zijn, als die eens 100 rijdt op een drukke -Antwerpse- snelweg vindt ze dat al "snel"...
Hoe de andere ivoren-toren-70-politiekers mobiel onderweg zijn weet ik niet.
"Gelukkig" zijn er nog de Waalse politiekers die wat meer autorijplezier in hun leven ervaren hebben.
(als er 130 of meer voorgesteld wordt op de snelweg zal het uit die hoek zijn)Vergelijk dat gewoon met een doorsnee Duitse verkeersminister
(bvb NRW is veel bevolkingsdichter als VL)... die rijden namelijk te graag auto, om ondoordacht absurde snelheidsbeperkingen te veralgemenen.
70 zou de absoluut laagste limiet in Europa zijn (
zelfs dwergeiland Malta heeft 80 (3x bevolkingsdichter als VL );
zelfs de Zweden hebben 90 (geen algemene 70 zoals soms foutief bericht wordt)
http://de.wikipedia.org/wiki/Tempolimit#Europa