Ho ho Michel... Deze morgen was de temperatuur netjes 6,5°C om 6u00 's morgens. Da's nauwelijks nog winter...
Hebt ge dat in uw garage gemeten ?

Ik was ook verwondert dat het sinds lang niet meer vroor, mijn temperatuurmeter lijkt wel veel juister als de uwe te zijn, met een aanduiding van ca. 3 °C rond 10.30 hr. Ik zou me maar een nieuwe T°-meter kopen als ik U was.
Ik ga de mijne eens checken (hangt buiten op terras op 1,5 m hoogte), vergeleken met de KMI-metingen (temperatuurhut
*)Ik woon ca 3 km vogelvlucht van de meteo van KB.

http://www.meteo.be/meteo/view/nl/123386-Waarnemingen.html
Waarnemingen van dinsdag, 3 februari 2009 (10 uur)
Station Temp Rel.voch Druk Wind Weertype
T (C) U (%) P (hPa) Richting Snelheid (km/h)
Kleine-Brogel 3,5 - 1000,2 W 7 zwaarbewolkt
Is ook heel zelden dat in Limburg het minst koudste is in de winter, meestal is dat andersom of meestal 2e koudste na de Ardennenstreek.
* Luchttemperatuur
Op meteorologische stations wordt de temperatuur van de lucht volgens internationale afspraak van de Wereld Meteorologische Organisatie (WMO) gemeten in graden Celsius op een hoogte van anderhalve meter boven een open grasvlakte. De thermometer of de sensor, waarmee de temperatuur wordt waargenomen, staat in een wit kastje (sensorkastje) met wanden die de vorm hebben van een open jaloezie. Daardoor heeft de wind vrij spel, maar zon en neerslag kunnen niet tot de instrumenten doordringen.
(de (grond) temperatuur op het wegdek is meestal nog iets kouder in de winter

)