Richting aangeven moet je doen als je een richtingsverandering doet, en een richtingsverandering doe je enkel als je afslaat van het normale verloop van de (voorrangs)weg, ook al betekent dat dat je rechtdoor rijdt.
Verbeterde tekst:
Richting aangeven moet je doen als je een richtingsverandering doet, en een richtingsverandering doe je enkel als je afslaat van het normale verloop van de weg met rijbaan, ook al betekent dat dat je rechtdoor rijdt.
Je hebt gelijk met het enige verschil dat de eigenlijke weg volgen of niet, niets te maken heeft met het voorrangstracé. (waarvoor de wegbeheerder aansprakelijk is)
In principe als alles volgens de regels zou worden aangebracht, zou het voorrangstracé inderdaad gelijk lopen met het eigenlijke vervolg vd weg.
Dit zou logisch zijn. Dus ik begrijp volledig dat Wooter wat ik hier schrijf onzin vindt.
Maar ja als de wegbeheerders er een zootje van maken beginnen de discussies. (Bij dit topic stelt zich de vraag of het om een richtingsverandering gaat of niet en men aldus moet pinken of niet ) Ze hebben het zelf uitgelokt.
Het bord VIII staat bij de borden betreffende de voorrang en niet bij richtingsverandering of plaats op de rijbaan.
Ik sta volledig achter de logische redenering van Wooter en de meeste anderen, begrijp me niet verkeerd.
Ik zou ook liever zien dat het voorrangstracé de eigenlijke weg zou volgen dan zijn er geen misverstanden.
Maar de eigenlijke weg verleggen door het bord VIII kan niet.
De enige oplossing om dit probleem een beetje op te lossen zijn wegmarkeringen aanbrengen die een bocht maken met rijstroken.
Er loopt veel meer fout dan je je kan inbeelden