Auteur Topic: Marc Annemans en zijn echtgenote Diane Gijselings  (gelezen 2113 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Marc Annemans en zijn echtgenote Diane Gijselings
« Gepost op: donderdag 27 november 2008 - 01:03:19 »
Beste forumbezoekers en -deelnemers,

Jarenlang hebben Marc Annemans en zijn echtgenote Diane Gijselings zich bij dag en bij nacht, bij weer en bij ontij, ingezet voor meer verkeersveiligheid. Het gebrek aan een aanvaardbare verkeersveiligheid in België noemden zij "de verwaarloosde ziekte".

Enkele jaren geleden hadden ze deze inspanningen gebundeld in een v.z.w., het Comité voor Verkeersveiligheid.

Ze hebben hierbij blijk gegeven van een grondig inzicht in de factoren die werkelijk determinerend waren voor de verkeersveiligheid, in tegenstelling tot de elementen die de overheid daarvoor in de schijnwerper stelt, doch enkel gericht zijn op het verwezenlijken van heel wat minder nobele doelstellingen dan de verkeersveiligheid.

Heel wat verkeersslachtoffers zijn hun dankbaar geweest voor de steun die zij van hen bekomen hebben voor de behartiging van hun belangen.

Ook een aantal overheden, waaronder rechtgeaarde politiediensten, hebben niet nagelaten Marc en Diane te bedanken voor de meerwaarde die zij hen bezorgd hadden.

Hun oprechte inzet voor meer verkeersveiligheid noopte hen er evenwel toe te wijzen op de tekortkomingen terzake van een aantal instanties, wat hen door ongure elementen die daarbij betrokken waren, niet in dank afgenomen werd.

Marc en Diane hebben zich jarenlang als een pittbull moeten vastbijten in bepaalde verkeersmateries om er ook maar enige verbetering van te bekomen. Maar dat hadden ze er dan ook voor over.

Andere bij de verkeersveiligheid betrokken personen, die de verderzetting van hun gebrek aan verantwoordelijkheidszin bedreigd zagen door Marc en Diane, aarzelden evenwel niet om over te gaan tot bendevorming met het oog op het berokkenen van aanzienlijke nadelen aan Marc en Diane, teneinde hen te ontmoedigen om met hun edele inzet voor meer verkeersveiligheid verder te gaan.

Een opeenvolging van tergende doch juridisch volstrekt ongepast bevonden acties tegen Marc en Diane, heeft ertoe geleid dat de daarbij betrokken ongure elementen uit de Belgische samenleving, hun doel bereikt hebben: het berokkenen van een zwaar psychisch trauma aan Marc en Diane. Samen met het schandelijke feit dat de meeste leden van het Comité voor Verkeersveiligheid Marc en Diane laten vallen hebben zodra ze voelden dat het warm begon te worden, is daardoor een einde gekomen aan het Comité voor Verkeersveiligheid en de inzet van Marc en Diane voor meer verkeersveiligheid.

Ik kan enkel maar begrip opbrengen voor het feit dat Marc en Diane, om psychisch te kunnen overleven en zichzelf te beschermen tegen onrechtmatige acties, momenteel hun levenswerk gestaakt hebben.

Ik verwacht van Marc en Diane ook geenszins dat zij zich opnieuw zouden blootstellen aan terreuracties van de Belgische Politie en consoorten.

Wel vind ik het in de eerste plaats bijzonder jammer dat de website van het Comité voor Verkeersveiligheid, met een schat aan kostbare informatie inzake verkeersveiligheid, daardoor teleurgegaan is. Toen Marc en Diane daarmee gestopt zijn, heb ik onmiddellijk de domeinnaam cvv.be overgenomen, met als enige bedoeling deze op een dag terug te kunnen geven aan Marc en Diane.

Marc en Diane beschikken daarnaast over een ontzaglijke hoeveelheid informatie omtrent wantoestanden met betrekking tot het Belgisch verkeersbeleid. Ooit had Marc het voornemen deze informatie te publiceren in een boek, dat ongetwijfeld een schokgolf zou veroorzaken in het Belgisch verkeerswereldje.

Ik begrijp evenwel dat Marc en Diane aarzelen om tot de publicatie van een dergelijk boek over te gaan, uit vrees voor represailles, waarmee zij helaas al al te dikwijls geconfronteerd werden.

Toch zou de publicatie van de informatie waarover Marc en Diane beschikken, een onmogelijk te negeren impuls kunnen betekenen om de verantwoordelijken voor de Belgische verkeersveiligheid ertoe aan te zetten om eindelijk eens grote kuis te houden, en hun verantwoordelijkheden op te nemen.

Diegenen onder ons die oprecht begaan zijn met meer verkeersveiligheid in België, in het besef hoeveel leed elke ledige stoel aan de Kersttafel levenslang berokkend, roep ik daarom ook op om te overwegen hoe we samen Marc en Diane kunnen steunen om hun levenswerk voor de verkeersveiligheid verder te kunnen zetten, zonder dat ze zich daardoor voortdurend bedreigd moeten voelen door machtsmisbruik van een aantal lieden voor wie de verkeersslachtoffers worst zijn.

Ik dank jullie van harte al bij voorbaat voor jullie suggesties en adviezen in dit verband.

Met hartelijke groeten,

Jozef
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: Marc Annemans en zijn echtgenote Diane Gijselings
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 27 november 2008 - 01:24:25 »
- Online publiceren, (o.a.) op dit forum
- Mailen naar (internationale) kranten

Machtshebbers schromen soms niet om de grofst denkbare middelen in te zetten om publicatie van informatie te voorkomen maar eens de informatie gepubliiceerd is heb je weinig nog te vrezen van dit soort 'mensen'. Verdere afschrikking heeft dan geen zin meer aangezien de informatie toch al gelekt is.