Auteur Topic: Autostoelen deugen niet  (gelezen 7053 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Autostoelen deugen niet
« Reactie #15 Gepost op: zondag 30 november 2008 - 19:41:45 »
Citaat van: jo
ik heb ook al jaren geleden een  whiplash gekregen in mijn Honda, bijna onvermijdelijk als er bij 90/uur een huis oversteekt

Stak het huis over op een zebrapad? Zo ja, was het duidelijk dat het aanstalten maakte om over te steken? ;D
Niets zebrapad maar ik was wel in fout. :-[

Ik dacht dat dat meestal bomen waren die over straat liepen. :D


Beetje stom eigenlijk van Crevits, i.p.v. de verkoop van wagens zonder roetfilter te verbieden....

Das minder kassa-kassa he. ;)

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Autostoelen deugen niet
« Reactie #16 Gepost op: zondag 30 november 2008 - 20:02:23 »

Beetje stom eigenlijk van Crevits, i.p.v. de verkoop van wagens zonder roetfilter te verbieden....

Das minder kassa-kassa he. ;)
De vraag is of het om kassa-kassa moet gaan. :-X

Spijtig genoeg is er hier in België haast geen politieker te vinden die daadwerkelijk doet waar hij voor betaald word, Crevits kan ik nog wat beter begrijpen als dat omhoog gevallen stuk Van Brempt....

Als ik een order plaats om zus of zo stukken wil ik ook dat ik zus of zo stukken krijg, onze regering kan gerust zeggen dat dit aan die of die specificatie's moeten voldoen, alleen doen ze dat niet genoeg....
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline diane

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 500
Re: Autostoelen deugen niet
« Reactie #17 Gepost op: dinsdag 02 december 2008 - 17:43:59 »
Citaat van: BBB

Jarenlang hebben veel mensen een whiplash gekregen, daffodil.
Indien het inderdaad mogelijk is om met betere hoofdsteunen whiplash te voorkomen dan is dat voldoende reden om strengere eisen te stellen net zoals we in het verleden de auto-gordel hebben verplicht en de eisen die aan de gordel zijn gesteld strenger zijn geworden.

Een juiste afstelling van de hoofdsteunen al een belangrijk gegeven,BBB.Waar nauwelijks of geen aandacht wordt aan geschonken door 90% van de autobestuurders.Het is een vaststaand feit dat veel autostoelen onveilig zijn.Denken we maar aan de achterinzittende slachtoffers die we al hebben gezien waarvan de femurs dwars doorheen de knieên bevonden.Bij zware aanrijdingen de achterinzittenden niet zelden voorwaarts werden geschoven tegen de rugleuning van de voorzetels.Trouwens, de rugleuningen van voorzetels bieden geen waarborgen de voorwaartse projectie van een achterinzittende tegen te houden.In tegendeeel,de verwondingen worden voor de voortse inzittenden zelfs toegenomen.Vandaar het onderzoek op het terrein van groot belang is,waarbij gegevens worden verzameld,samengebundeld,en overgemaakt aan testcentra's.

Tot wat hebben autokinderzitten geleid?Omdat de kassa van de begrafenisondernemers minder zou rinkelen.Omdat kinderen dwars door de voorruit werden geprojecteerd...






Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: Autostoelen deugen niet
« Reactie #18 Gepost op: dinsdag 02 december 2008 - 18:47:31 »
Citaat van: Diane
Tot wat hebben autokinderzitten geleid?Omdat de kassa van de begrafenisondernemers minder zou rinkelen.Omdat kinderen dwars door de voorruit werden geprojecteerd...

Inderdaad...In positieve zin heeft en doet dit de kassa ook rinkelen. Dat autostoelen vatbaar zijn voor noodzakelijk verder onderzoek en vatbaar voor verbetering hoeft echter geen betoog. De verankeringspunten bij sommige personenwagens laten bijzonder veel te wensen over. We hebben dikwijls kunnen opmerken dat de verankering het begaf en hierdoor de bestuurder deed beknellen tussen zetel en stuurkolom.









De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be