Auteur Topic: parkeren  (gelezen 16611 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: parkeren
« Reactie #15 Gepost op: woensdag 30 augustus 2006 - 00:11:45 »
Hier ben ik weer  ;D 31.9 :-*

Nice job.
I'll be back  ;)

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: parkeren
« Reactie #16 Gepost op: woensdag 30 augustus 2006 - 01:23:39 »
30.9  ;D   Ik kan ze beter in dit spelletje dan in het echt ;). In het echt heb ik ongeveer 1,5 minuut nodig per maneuvre als ik het rustig aan doe wat toch veel te traag is.
Om het nog wat interessanter te maken zal ik jou van één maneuvre ook mijn beste tijd geven; 4.8 sec voor de 2de maneuvre (achteruit inparkeren).
Het kan nog een paar seconden sneller. Ik weet niet ofdat ik het kan, benieuwd ofdat jij het kan.

Er zit nog een klein beetje AI in het spelletje. Als je bij de 3de maneuvre achteruit inparkeert dan staat de hond zo dat je bij de 4de maneuvre vooruit moet inparkeren en andersom. Probeer het maar eens uit.

Ze zouden zo'n spelletje voor dit landje ook moeten maken. Het is niet hetzelfde maar ik denk dat dit een betere uitleg geeft dan dat de instructeur dat kan. Dan kan je wellicht wat efficiënter de maneuvres in het echt leren als je al weet waar je op moet letten. Het is maar een ideetje. Ik ben zelf een warm voorstander van rijsimulatoren zoals ze in Nederland gebruiken. Ze blijken goed te werken, de ANWB stelt 20 minuten rijsimulator gelijk aan 1 uur les. Ze hebben goede slagingspercentages (zie de website van de ANWB).
Voor wie het verkeerd verstaat, een rijsimulator is meer dan een PC, de computer is gekoppeld aan een 3Dscherm en automechaniek (je zit in een auto met pedalen).
Reden dat ze die simulator in dit landje nog niet hebben ingevoer? Het zal vast omwille van de prijs van zo'n apparaat zijn. Geen goede reden naar mijn mening omdat de leerling voor zo'n simulator minder geld kwijt is dan voor een echte rijles.
Uiteraard zal je na de simulator ook echte lessen moeten volgen.
« Laatst bewerkt op: woensdag 30 augustus 2006 - 01:34:27 door BBB »

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: parkeren
« Reactie #17 Gepost op: woensdag 30 augustus 2006 - 02:18:28 »
Ze zouden zo'n spelletje voor dit landje ook moeten maken. Het is niet hetzelfde maar ik denk dat dit een betere uitleg geeft dan dat de instructeur dat kan. Dan kan je wellicht wat efficiënter de maneuvres in het echt leren als je al weet waar je op moet letten. Het is maar een ideetje.

Dit ideetje heb ik dan ook onmiddelijk in een mail gegoten en doorgestuurd naar m'n leerling.
Kwestie van het princiepe wat onder de knie te krijgen. ;)
THX Benny. :-*

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: parkeren
« Reactie #18 Gepost op: woensdag 30 augustus 2006 - 14:55:23 »
Citaat van: BBB
In het echt heb ik ongeveer 1,5 minuut nodig per maneuvre als ik het rustig aan doe wat toch veel te traag is.

Nee hoor, dat is helemaal niet te traag.

Ik heb geen problemen met maneuvers, maar na 36 jaar rijden voer ik ze nog altijd langzaam uit. Je hebt dan meer gelegenheid om eventuele correcties uit te voeren, en als het eens misloopt, is de schade nog beperkt.

Natuurlijk moet je het achteropkomend verkeer niet ophouden door er 10 minuten over te doen om achteruit te parkeren. Maar zolang je een maneuver binnen een redelijke tijd uitvoert, is het belangrijker dat je het goed uitvoert.

Ik zie soms van die gehaaste bestuurders, die dan nog 6 keren vooruit en achteruit moeten rijden om hun wagen toch nog enigszins fatsoenlijk geparkeerd te krijgen. Dan zie ik liever iemand die het wat langzamer doet en van de eerste keer keurig geparkeerd staat.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline benny stinkens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 902
  • Geslacht: Man
Re: parkeren
« Reactie #19 Gepost op: woensdag 30 augustus 2006 - 18:39:45 »
Citaat
THX Benny.

Het was BBB zijn ideetje  ;D

@ BBB,
Proficiat met je 30.9 en daar kan nog vanaf dank zij Rafael zijn tip  ;)

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: parkeren
« Reactie #20 Gepost op: donderdag 31 augustus 2006 - 00:01:34 »
Citaat
THX Benny.

Het was BBB zijn ideetje  ;D

@ BBB,
Proficiat met je 30.9 en daar kan nog vanaf dank zij Rafael zijn tip  ;)
Tja, de mod krijgt sneller krediet hé.  ;)
We zullen wel zien ofdat je er nog wat af kan halen :-\
Als het je lukt, wees er dan maar zeker van dat ik mijn uiterste best ga doen om er weer onder te geraken  ;D

Rafael zijn tip lijkt bij mij niet te werken. Ik heb de tabknop geprobeerd maar dit spelletje werkt (uiteraard) via flasplayer (inclusief knopjes) en niet via de browser.

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: parkeren
« Reactie #21 Gepost op: donderdag 31 augustus 2006 - 03:15:31 »
http://www.107.peugeot.co.uk/peugeot.swf

Mijn snelste tijd was (voor alle oefeningen) 55.6 sec. wie kan beter  ;D

Citaat
THX Benny.

Het was BBB zijn ideetje  ;D

@ BBB,
Proficiat met je 30.9 en daar kan nog vanaf dank zij Rafael zijn tip  ;)
Tja, de mod krijgt sneller krediet hé.  ;)
We zullen wel zien ofdat je er nog wat af kan halen :-\
Als het je lukt, wees er dan maar zeker van dat ik mijn uiterste best ga doen om er weer onder te geraken  ;D

Rafael zijn tip lijkt bij mij niet te werken. Ik heb de tabknop geprobeerd maar dit spelletje werkt (uiteraard) via flasplayer (inclusief knopjes) en niet via de browser.

 :-\

Van het moment dat ik de link zag heb ik ze doorgestuurd. Mij leek het van Benny te komen. ??? Sorry BBB  :-[ ;D

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: parkeren
« Reactie #22 Gepost op: donderdag 31 augustus 2006 - 10:30:26 »

Offline benny stinkens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 902
  • Geslacht: Man
Re: parkeren
« Reactie #23 Gepost op: donderdag 31 augustus 2006 - 21:56:11 »

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: parkeren
« Reactie #24 Gepost op: donderdag 31 augustus 2006 - 23:42:57 »
Ik heb straks 29,5 sec gehaald (binnen 10 minuutjes oefenen) en dacht, ik ga dat straks eens melden op het forum......NOT!  :o  :-\ :D
Je bent 0.6 sec sneller dan ik.....voorlopig ;D
Mooie uitdaging Benny. Proficiat met jouw mooie tijd!  :)

Vraagje, hoe maak ik een afbeelding van mijn scherm en post ik dat op dit forum? Je zal me vast wel geloven maar als ik een plaatje kan posten des te beter.

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: parkeren
« Reactie #25 Gepost op: vrijdag 01 september 2006 - 02:05:44 »
29,1 ;D Ik kom in de buurt.
Het plaatje houd je nog van me te goed. Dan zal eerst iemand mij moeten uitleggen hoe dat werkt.
Vanaf dan zal ik een plaatje posten.

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: parkeren
« Reactie #26 Gepost op: vrijdag 01 september 2006 - 02:30:39 »
27.9  ;D
Ik heb op printscreen gebeurd maar geen reactie gezien.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: parkeren
« Reactie #27 Gepost op: vrijdag 01 september 2006 - 11:03:39 »

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: parkeren
« Reactie #28 Gepost op: vrijdag 01 september 2006 - 11:40:16 »
Als je alt-printscreen gebruikt neem je enkel een screenshot van het actieve venster, ook wel handig.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: parkeren
« Reactie #29 Gepost op: vrijdag 01 september 2006 - 16:41:16 »
27.9  ;D
Ik heb op printscreen gebeurd maar geen reactie gezien.

Druk op "Printscreen". Open dan bvb "Paint", (Start => Programma's => Bureau-accessoires => Paint).
Kies dan "Bewerken", en neem "Plakken". Daarna "Bestand", "Opslaan Als", een naam invullen, en onder het naamveld kies je "JPEG".
Deze afbeelding kan je dan toevoegen aan je bericht. :)

Als een afbeelding te groot is, wordt ze door de forumsoftware automatische kleiner weergegeven in het bericht. Ze kan dan op ware grootte bekeken worden door op de papierklem links onderaan de afbeelding te klikken.

Indien een grotere afbeelding echter niet vereist is, zoals in dit geval voor het tonen van een score, wees dan zo vriendelijk om ze al te verkleinen (bijvoorbeeld met PhotoShop) alvorens ze op te laten naar de server, zodat ze minder schijfruimte in beslag neemt.

Met dank voor jullie begrip en medewerking.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."