Bovendien heb ik liever dat iemand me duidelijk gezien heeft dan een blauwe steen op mijn buik: "zijn licht stond perfect afgesteld maar ze hebben hem niet gezien".
je zegt dus zelf dat je licht slecht afgesteld staat
Waar lees jij dat??
Het dimlicht van mijn motorfiets staat afgesteld volgens de normen van de constructeur.
Mijn licht staat perfect afgesteld, getuige het feit dat
Raar of zelden geeft er iemand een signaal dat hij verblindt wordt.
In tegenstelling tot veel automobilisten van wie de lichten alle vogels uit de bomen schijnen maar daar wordt niet over gemekkerd...
Om te zorgen dat ik duidelijk gezien wordt heb ik andere methodes:
- een Blue Vision lamp in mijn dimlicht (geeft een witter licht, valt meer op zonder te verblinden)
- zorgen dat je niet onverwacht in een andere bestuurder zijn territorium landt: afstand houden en anticiperen: wanneer ik denk dat iemand me niet gezien heeft durf ik wel eens met het grootlicht knipperen. Maar dat is tot nader order ook voor motorrijders toegestaan, geloof ik...
- niet overal rijden waar niemand je verwacht kan ook wel helpen... voor mij zijn witte lijnen witte lijnen, rechts inhalen enkel wanneer toegelaten, niet aan 120 tussen een 40 rijdende file doorsjezen,...
Vandaar maak ik ook geen enorme tijdwinst door met de motor te gaan werken. Andere motorrijders misschien wel, maar gewoonlijk hebben die een vrij korte motorcarriere...