Ik heb eigenlijk nog een mooie : de Honda Camino die is destijds uit de handel genomen omdat ze bijna allemaal zwaar opgevoerd werden.
En het was gemakkelijk, de mijne deed 95
en dat met 2 uurtjes werk.
Ook werden de aftermarked producten uit de rekken gehaald en de spare parts zwaar aan banden gelegd (nieuwe cilinder is de oude binnen leveren).
Maar wat doet dat met de keuring?
Met 2 uurtjes werk rij je afgesteld en met de originele onderdelen naar de keuring, achteraf zet je hem terug op, op een woensdag middag dus goed te doen.
Met de bedenking dat hij na de keuring misschien nog verder opgedreven wordt, je bent dan immers toch bezig.
Heb ik iets tegen de keuring?
In See niet maar gaat het dat opbrengen wat ze willen?
Ik zie zulks rondrijden
http://www.cleaned.be/gallery/pics/13512.jpg kan moeilijk geloven dat dit goedgekeurd gaat worden.
Maar ok eerlijk is eerlijk, toen ik de XV750 aan het opmaken was schreef ik op het forum daar dat het misschien nuttig was dat men eens naar het scharnierpunt van de achterbrug ging kijken daar die bij mij volledig om zeep was.
Nee dat was geen probleem, gingen ze niet naar kijken terwijl ik zeker was dat die constructie niet enkel bij mij problemen zou geven.
Dan begin je de berichten te lezen van onstabiel ... ; KIJK naar dat schanrnier riep ik dan, meestal had ik gelijk.
De keuring is 1 maar dan moet men ook toelaten dat je iets verandert (met keuring achteraf), als ik kijk wat er uit Nederland hier braaf over onze wegen komt rijden, wij kunnen daar enkel van dromen want alles is verboden.
In Duitsland is het eigenlijk nog simpeler, men is daar heel streng maar zolang een onderdeel dat je verandert hebt een TUV keuring heeft is het toegelaten, er is daar veel met TUV keuring te koop....
Dat de Fabrikanten nu om keuring vragen vind ik net zo een verkoopspraatje als het ontwerp van de oude auto's (auto's vanaf 8 jaar zouden best naar de schroothoop gaan .....)
Hopelijk gaan die Fabrikanten dan ook eerlijk aan een goed ontwerp van keuring meewerken zodat we niet krijgen van "zet uwe Goldwing alvast boven de put".