Auteur Topic: Cruise control uitschakelen bij slecht weer!  (gelezen 7310 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wooter

  • Gast
Re: Cruise control uitschakelen bij slecht weer!
« Reactie #30 Gepost op: maandag 15 december 2008 - 10:03:25 »
Ach ja, ik ben zo eens een oprit naar een ondergrondse garage afgegleden met het rempedaal door de bodem gestampt en de handrem tot aan het plafond getrokken.  Als je gaat glijden, glij je.
Gepolijste beton en zonder ABS vermoedelijk.
LOL, fout en fout!

Maar de kunst is ook om een defensieve rijstyl erop na te houden, Wooter, voor zover als mogelijk alhier in absurdistan.
Een peuter van een jaar zou me op handen en voeten nog voorbij steken toen ik aan de afdaling begon.  Maar zoals gezegd: eens je remt en de voorwielen en achterwielen niet remmen omdat er geen grip meer te krijgen valt en de ABS er alles aan doet om de wielen niet te doen blokkeren, ga je dus gezellig ongecontrolleerd naar beneden.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Cruise control uitschakelen bij slecht weer!
« Reactie #31 Gepost op: maandag 15 december 2008 - 12:21:07 »
Zaterdag heb ik onze postbode met haar Kangoo hier zien toekomen.

Leslie geraakt met de Touran met EPS de oprit slechts op als ze er kan aan beginnen tegen 25 à 30 km/h. Maar de postbode was net gaan bestellen bij onze overbuur. Wat ging zij met haar Kangoo doen?

Ze probeerde eerst achteruit de oprit op te rijden, doch geraakte niet verder dan halfweg.

Vervolgens reed ze de straat ongeveer 20 meter af naar beneden, en kwam dan in volle vaart achteruit de oprit opgereden ... tot boven! En dat allemaal met haar buitenspiegels, want de Kangoo stak vol met pakjes tot aan het dak.

Leuk detail: ze had een pakje bij voo één van onze huurders, die niet thuis was. Met mijn linkerkand aftekenen op zo een glazen schermpje zag ik niet echt goed zitten. Geen probleem: "Zal ik aftekenen?" vroeg ze. En klaar was kees.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Cruise control uitschakelen bij slecht weer!
« Reactie #32 Gepost op: dinsdag 16 december 2008 - 15:11:56 »
Moet daarom niet altijd voorwaarts of achterwaarts zijn dat glijden.
Zelf al een paar keer zijwaarts beginnen glijden ook....met een oplegger vanuit zogoed als stilstand.
Een keer iemand z'n wagen zien parkeren ook in de grasberm.
Die mens stapt uit en z'n wagen glijd gewoon de gracht in tijdens het uitstappen. ;D

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Cruise control uitschakelen bij slecht weer!
« Reactie #33 Gepost op: dinsdag 16 december 2008 - 15:21:16 »
Dat schuin wegglijden heb ik ook eens gehad. In de sneeuw in de Ardennen besloot mijn wagen zichzelf te parkeren in de berm aan de binnenkant van een bocht. De strooidiensten hebben mij er uitgetrokken. Daarna kon ik de strooiwagen volgen zodat ik verder geen last meer had. Hij strooide zand op de sneeuw.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519