Auteur Topic: knelpunten, zwarte punten, probleemsituaties, ...  (gelezen 15525 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: knelpunten, zwarte punten, probleemsituaties, ...
« Reactie #15 Gepost op: vrijdag 19 december 2008 - 20:19:24 »
Van welke organisatie krijgen deze wegbeheerders dit advies?
denk dat het BIVV (een alias voor de fietsersbond) er voor veel tussenzit
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: knelpunten, zwarte punten, probleemsituaties, ...
« Reactie #16 Gepost op: zaterdag 20 december 2008 - 01:22:30 »
Van welke organisatie krijgen deze wegbeheerders dit advies?
denk dat het BIVV (een alias voor de fietsersbond) er voor veel tussenzit
Dan zou de volgende logische vraag zijn hoeveel verkeers-wetenschappers er voor het BIVV werken en daar actief mensen opleiden; mensen dus die dus minstens een master en doctoraat in de verkeerskunde/verkeerswetenscahppen hebben. Ik ben benieuwd in hoeverre er door professionele mensen advies wordt gegeven en in hoeverre het amateuristisch natte vinger werk is. Ik vrees vooral het laatste afgaande op wat ik zie, hoor en lees.
Indien vastgesteld kan worden dat deze professionaliteit er niet is dan zou het wellicht aardig zijn om eens te bedenken hoe we zo'n professionalisering zouden kunnen krijgen.

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: knelpunten, zwarte punten, probleemsituaties, ...
« Reactie #17 Gepost op: zaterdag 20 december 2008 - 04:33:01 »

http://maps.google.be/maps/ms?msa=0&msid=107729173363120737733.000434974fdff117ad87e&gl=be&hl=nl&ie=UTF8&t=h&z=8

Op de blauwe punten zijn de aannemers voor wegenbouw "bezig"...  ;)
Ja daag dat zijn de vestigingsadressen van de wegenbouwers.
Idd  ;D
Kunnen we ze bestoken met aanwijzigen van hoe het wel moet...... :-X
Idd

De helft staat er nog niet eens op en wat met diegenen die voor de nutsvoorzieningen zorgen?
Allemaal zijn ze wel op meerdere plaatsen "bezig".

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: knelpunten, zwarte punten, probleemsituaties, ...
« Reactie #18 Gepost op: zaterdag 20 december 2008 - 12:46:34 »
Dan zou de volgende logische vraag zijn hoeveel verkeers-wetenschappers er voor het BIVV

Er zitten daar verkeersdeskundigen. Ze doen er voornamelijk wat er van hen verwacht wordt: het Belgisch verkeersbeleid proberen goed te praten. Of heeft er misschien iemand op de website van het BIVV ooit maar de minste bedenking gelezen bij de overtalrijke dwaze beslissingen van Landuyt?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: knelpunten, zwarte punten, probleemsituaties, ...
« Reactie #19 Gepost op: zaterdag 20 december 2008 - 13:49:00 »
mensen dus die dus minstens een master en doctoraat in de verkeerskunde/verkeerswetenscahppen hebben. Ik ben benieuwd in hoeverre er door professionele mensen advies wordt gegeven en in hoeverre het amateuristisch natte vinger werk is. Ik vrees vooral het laatste afgaande op wat ik zie, hoor en lees.

Idd, daarbij zullen er in elk geval zeer weinig zijn, de eerste officieel afgestudeerde "verkeerskundige" in Be (UHasselt) was anno 2006 of ongeveer 50 jaren* later als de Duitse...  ;D

De gelukkige master -dacht ik- moest zijn rijbewijs nog halen... hopelijk heeft hij nu al wat ervaring op de Belgische asfaltjungle...  ;)

Maar op echt kritische "onafhankelijke" verkeersdeskundigen moeten we toch nog een 20-tal jaren wachten vrees ik.

Info geschiedenis "verkeerswetenschappen":
Citaat
http://tu-dresden.de/die_tu_dresden/fakultaeten/vkw/history/verkehrswissenschaft

Geschichte

Voraussetzung für die Entstehung der Verkehrswissenschaften war die Herausbildung des Verkehrswesens sowie die entsprechende Profilierung der modernen Wissenschaften im 19./20. Jahrhundert. Bis dahin fand die wissenschaftliche Behandlung des Forschungsgegenstands "Verkehr" in den Disziplinen Nationalökonomie oder dem Ingenieurwesen statt. Die institutionellen Wurzeln der Verkehrswissenschaft sind z. B.:

 # Der Legende nach soll angeblich eine Seefahrtsakademie (escola náutica) durch Heinrich den Seefahrer (1394-1460) in Sagres, Portugal, im 15. Jahrhundert gegründet worden sein. Tatsächlich investierte der portugisische Prinz erheblich in die maritime Wissenschaft, insbesondere in Astronomie, Kartographie und Schiffbau (Entwicklung der Karavelle) als wichtige Voraussetzung für die erfolgreichen portogisischen Entdeckungsfahrten jener Jahre (um 1430 Wiederentdeckung der Azoren und der Kanarischen Inseln und Kolonisierung durch Portugal - Beginn des Zeitalters der Entdeckungen),
 # 1747 Gründung der Akademie für Straßen- und Brückenbau, Paris (Ecole nationale des Ponts et Chaussées),
 # 1806 Gründung eines (Militär-)Ingenieurcorps für Wasser- und Landverkehr in St. Petersburg, Russland (später Verkehrshochschule),
 # 1896 Gründung der späteren Eisenbahnuniversität Moskau.

Entwicklung in Deutschland
...
# Die Institutionalisierung an Hochschulen erfolgte zunächst in Kiel (1914/15) als Institut für Weltwirtschaft und Weltverkehr; das erste Institut für Verkehrswissenschaft entstand 1921 an der Universität Köln.

In den 1930er und 1940er Jahren festigte sich die Verkehrswissenschaft inhaltlich und institutionell: 1936 erfolgte die Zusammenlegung von ZfV und WVV und damit die institutionelle Vereinigung der Verkehrswirtschaft und der Verkehrstechnik zur Verkehrswissenschaft. Auf Initiative von Hans Reingruber (1888-1965) wurde 1952 in Dresden die grundständige Ausbildung von Verkehrsingenieuren aufgenommen. Eine Besonderheit im deutschsprachigen Raum stellte die Hochschule für Verkehrswesen "Friedrich List" Dresden dar, an der zwischen 1952 und 1992 alle Verkehrszweige wissenschaftlich behandelt wurden (seit 1992: Fakultät Verkehrswissenschaften "Friedrich List", Technische Universität Dresden).
« Laatst bewerkt op: zaterdag 20 december 2008 - 14:08:45 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline diane

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 500
Re: knelpunten, zwarte punten, probleemsituaties, ...
« Reactie #20 Gepost op: zaterdag 20 december 2008 - 15:05:31 »
Citaat van: BBB"
Spijtig, het verklaart veel. ???
Van welke organisatie krijgen deze wegbeheerders dit advies?
Welke opleiding hebben deze adviseurs en de wegbeheerders doorgaans gevolgd?

Politiek benoemden hebben inspraak om tot erbarmelijke infrastructuur te komen,BBB.

Citaat van: Michel
Maar op echt kritische "onafhankelijke" verkeersdeskundigen moeten we toch nog een 20-tal jaren wachten vrees ik.

Toch niet hoor.Maar ze worden niet gehoord,hun adviezen worden verworpen of kennen een verticaal klassement

Of de stilstaande achtervolging wordt ingezet met de nodige helicopters en machtsontplooiïng.

Maar om Dutroux te snappen moesten we ons gelukkig prijzen met:


"EEN ALERTE BOSWACHTER"

« Laatst bewerkt op: zaterdag 20 december 2008 - 15:16:17 door diane »
Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: knelpunten, zwarte punten, probleemsituaties, ...
« Reactie #21 Gepost op: zaterdag 20 december 2008 - 17:59:07 »
Citaat van: Michel
Maar op echt kritische "onafhankelijke" verkeersdeskundigen moeten we toch nog een 20-tal jaren wachten vrees ik.
Toch niet hoor.Maar ze worden niet gehoord,hun adviezen worden verworpen of kennen een verticaal klassement
Zoiets bedoelde ik met "onafhankelijk": verkeersdeskundigen waarnaar echt geluisterd en gehandeld wordt, ttz "onafhankelijk van andere touwtrekkers".

20-30 jaar : als mss de eerste doctors of professoren van de Belgische verkeerskunde in de politiek -toegelaten worden... 
Het moeten niet bijna allemaal juristen zijn... ;D

Niet dat andere landen die problemen niet kennen, maar daar is het meer een overtal-probleem of luxe-probleem:
bvb in D zijn er ook onafhankelijke verkeerswetenschappers die wat tegen de conventionele stroom in willen roeien - met "modernere" wetenschappelijk onderbouwde ideeën - , en zo in conflict komen met de wegenbouwlobby, onder andere.

Citaat
http://www.verkehrswissenschaftler.de/ziele.htm
Ziele
Die Gruppe unabhängiger Verkehrswissenschaftler hat sich zum Ziel gesetzt, Verkehrskonzepte zu entwerfen, die alle Verkehrsbelastungen begrenzen. Dabei soll die Mobilität so wenig wie möglich eingeschränkt werden. Außerdem soll ermittelt werden, welche Kombination aus Mobilität und Verkehrsbelastungen politisch mehrheitsfähig ist.

Da die Verkehrsbelastungen von der Fahrleistung (Fahrzeugkilometer) abhängen, wird die Fahrleistung als Leitgröße für die Verkehrsbelastungen benutzt. Die Fahrleistung soll deshalb begrenzt werden. Da bei begrenzter Fahrleistung kein Ausbau des Straßennetzes notwendig ist, ist der Konflikt mit der Straßenbaulobby vorprogrammiert.
Rap vertaald:
Doelen
De groep onafhankelijke verkeerswetenschappers heeft zich als einddoel voorgenomen, verkeersconcepten te ontwikkelen, die alle verkeerslasten (externe kosten: files, milieu...) begrenzen. Daarbij zou de mobiliteit zo weinig mogelijk begrenst worden. Bovendien zou achterhaald worden, welke combinatie uit mobiliteit en verkeerslasten door politieke meerderheid doorzetbaar is.

Aangezien de verkeerslasten van de rijprestaties (vtg-km) afhangen, worden de afgelegde voertuigkilometers als richtingsgrootte voor verkeerslast benut. De rijprestaties zouden daarom begrenst worden. Daar bij begrenste rijkilometers geen uitbouw van het wegennet meer noodwendig is, is een conflict met de wegenbouwlobby voorprogrammeerd.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 20 december 2008 - 18:02:41 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: knelpunten, zwarte punten, probleemsituaties, ...
« Reactie #22 Gepost op: zaterdag 20 december 2008 - 23:04:07 »
Of de stilstaande achtervolging wordt ingezet met de nodige helicopters en machtsontplooiïng.

Ja, ik herinner me die stunt, toen jullie eenvoudigweg wat foto's namen op de E19.  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: knelpunten, zwarte punten, probleemsituaties, ...
« Reactie #23 Gepost op: zaterdag 20 december 2008 - 23:48:27 »
Citaat van: Michel
Maar op echt kritische "onafhankelijke" verkeersdeskundigen moeten we toch nog een 20-tal jaren wachten vrees ik.
Toch niet hoor.Maar ze worden niet gehoord,hun adviezen worden verworpen of kennen een verticaal klassement
Zoiets bedoelde ik met "onafhankelijk": verkeersdeskundigen waarnaar echt geluisterd en gehandeld wordt, ttz "onafhankelijk van andere touwtrekkers".

20-30 jaar : als mss de eerste doctors of professoren van de Belgische verkeerskunde in de politiek -toegelaten worden... 
Het moeten niet bijna allemaal juristen zijn... ;D

Niet dat andere landen die problemen niet kennen, maar daar is het meer een overtal-probleem of luxe-probleem:
bvb in D zijn er ook onafhankelijke verkeerswetenschappers die wat tegen de conventionele stroom in willen roeien - met "modernere" wetenschappelijk onderbouwde ideeën - , en zo in conflict komen met de wegenbouwlobby, onder andere.

Citaat
http://www.verkehrswissenschaftler.de/ziele.htm
Ziele
Die Gruppe unabhängiger Verkehrswissenschaftler hat sich zum Ziel gesetzt, Verkehrskonzepte zu entwerfen, die alle Verkehrsbelastungen begrenzen. Dabei soll die Mobilität so wenig wie möglich eingeschränkt werden. Außerdem soll ermittelt werden, welche Kombination aus Mobilität und Verkehrsbelastungen politisch mehrheitsfähig ist.

Da die Verkehrsbelastungen von der Fahrleistung (Fahrzeugkilometer) abhängen, wird die Fahrleistung als Leitgröße für die Verkehrsbelastungen benutzt. Die Fahrleistung soll deshalb begrenzt werden. Da bei begrenzter Fahrleistung kein Ausbau des Straßennetzes notwendig ist, ist der Konflikt mit der Straßenbaulobby vorprogrammiert.
Rap vertaald:
Doelen
De groep onafhankelijke verkeerswetenschappers heeft zich als einddoel voorgenomen, verkeersconcepten te ontwikkelen, die alle verkeerslasten (externe kosten: files, milieu...) begrenzen. Daarbij zou de mobiliteit zo weinig mogelijk begrenst worden. Bovendien zou achterhaald worden, welke combinatie uit mobiliteit en verkeerslasten door politieke meerderheid doorzetbaar is.

Aangezien de verkeerslasten van de rijprestaties (vtg-km) afhangen, worden de afgelegde voertuigkilometers als richtingsgrootte voor verkeerslast benut. De rijprestaties zouden daarom begrenst worden. Daar bij begrenste rijkilometers geen uitbouw van het wegennet meer noodwendig is, is een conflict met de wegenbouwlobby voorprogrammeerd.


Ik vermoed dat men vandaag of morgen Diane als personae non grata gaat neerknallen ipv de voorgaande helicopterinzet en machtontplooiïng die er geweest is.

Mooiste voorbeeld. Men spreekt erover, om iets te bereiken, men in de politiek moet toetreden. Mooiste voorbeeld en ook heel wat tegenstand gekend. Vanuit dezelfde hoeken zoals wij hebben mogen ervaren. Dr. Luc Beaucourt. Gepoogd om via de politiek zijn doel te bereiken. Eerst CD&V. Lukte niet. Dan naar VLD. Hoor je hem nog?

Maar in Duitsland hebben ongevalonderzoekers ook inspraak, Michel. We mogen ons verheugen dat Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland tal van informatie verschaft wat ongevalonderzoek betreft. Met dat verschil, dat hun gegevens worden aanvaard en verwerkt en tot oplossingen reikt bij hun overheid. Er wordt kort op de bal gespeeld.   

Voorbeelden legio hoe het hier in België aan toe gaat.

Was er destijds geen spraak om ongevalonderzoekers te weren alhier op de autosnelwegen? Pipi Landuyt was van oordeel dat hun ter plaatse komen te lang op zich liet wachten. Te lange files ingevolge het onderzoek op de plaats van de feiten. Maar pipi Landuyt voorzag geen enkele wetgeving opdat hun opdrachten prioritair konden geschieden. Pipi Landuyt had er nog niet van gehoord alwaar de vaststellingen van politiediensten eindigen, het doorgedreven onderzoek pas begint. Mooi om te zien hoe sommige vaststellers te werk gaan op ongevallen. Sporen die worden afgestapt ipv ordentelijk op te meten. Een remspoor vermelden wat in werkelijkheid een slipspoor was. Onjuiste opmetingen? Men zal maar het slachtoffer zijn van een ongeval. Vaststellers dewelke een kettingbotsing als één ongeval noteerden. Uit ons onderzoek nadien bleek dat het om twee afzonderlijke ongevallen ging. Ongevalonderzoekers van Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk, stonden perplex en spraakloos toen wij met enkele parketdeskundigen onze verhalen meedeelden wat er zich op Belgisch grondgebied situeert.

Maar....Belgische verantwoordelijke wegbeheerders gaan wel op mooie en duur betaalde studiereizen waar de champagne en kaviaar rijkelijk vloeit. Herinner u het zwaarste verkeersongeval in de Belgische geschiedenis. Mistongeval E17. Ipv de nodige Matrixborden te plaatsen om dergelijke mistongevallen naar de toekomt toe te vermijden, kwam de goedkope oplossing te voorschijn. De beschilderde afstandsdriehoeken op de rechter rijstroken. Begrijpe wie kan. Bij dikke mist zijn ze zelfs niet zichtbaar. Maar Prins Philip kreeg bij zijn hospitaalbezoek aan de verschillende zware verkeersslachtoffers de melding dat er een oplossing bij hoogdringendheid zou worden aangewend. En deze oplossing is de bijkomende verwerving van slip en schuifpartijen voor motorrijders wegens gebrek aan stroefheid.

Nog fijner. De dag van de verkeersveiligheid werd in gans West Vlaanderen ingericht n.a.v. dit zwaar ongeval. SNELHEIDSCONTROLES !!!! 

Bekijken we even de situatie op de E 19 Breda/Antwerpen en omgekeerd. Hoeveel ongevallen hebben er zich al over de jaren heen voorgedaan met doden en zwaar gewonden? Matrixborden ter aankodiging van files in de diepte en ordentelijke waarschuwingen met snelheidsverlaging...

Waar zijn ze? Deze voorstellen maken we al kenbaar sinds 1995 !

Onderaan nog een staaltje van onze Belgische ordentelijke wegsignalisatie en tot welke aanleiding ze hebben gegeven. Weggebruikers wisten niet meer waarheen. Politiecommissaris L***** van de Wegpolitie Antwerpen was al 3 dagen op de hoogte gebracht door zijn personeel van onderstaande toestand. Geen resultaat tot verbetering. Wij namen contact met de Hoofdverantwoordelijke in Brussel met bijlagen van een 30 tal foto opnamen. Dag nadien toestand en wegsignalisatie volledig aangepast.

De foto opnamen spreken voor zich.














 

Wordt het duidelijk hoe men de titel persona non grata bekomt als men niet naar de mond praat en de feiten niet verdoezeld, Michel?

Herinner u de remtesten die we organiseerden aan de Craeybeckxtunnel. Resultaat, wegmarkeringen bleken levensgevaarlijk en werden verwijderd. Begeef u één dezer even naar de Craeybeckxtunnel en bekijk wat men op de rijstroken heeft aangelegd in de tunnel, Michel. Dan nog op kritische plaatsen waar noodremmingen plaatsgrijpen ingevolge filevorming.

Wat is de oorzaak dat België achteraan bengelt in de Europese ongevalsstatistieken? Voor de overheid is de makkelijkste oplossing afdwingbare snelheidsbeperkingen, bordjes, paaltjes, enz...enz...

Snelheid de belangrijkste oorzaak van ongevallen? Misschien voor de overheid als aanwijsbare redenen ter vergoelijking van hun laksheid. Maar van die mening zijn wij al lang afgestapt.

Onderstaande beelden van het mistongeval.

« Laatst bewerkt op: zondag 21 december 2008 - 03:06:09 door marc annemans »
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: knelpunten, zwarte punten, probleemsituaties, ...
« Reactie #24 Gepost op: zondag 21 december 2008 - 12:31:14 »
Maar in Duitsland hebben ongevalonderzoekers ook inspraak, Michel. We mogen ons verheugen dat Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland tal van informatie verschaft wat ongevalonderzoek betreft. Met dat verschil, dat hun gegevens worden aanvaard en verwerkt en tot oplossingen reikt bij hun overheid. Er wordt kort op de bal gespeeld.

Voorbeelden legio hoe het hier in België aan toe gaat.

Wordt het duidelijk hoe men de titel persona non grata bekomt als men niet naar de mond praat en de feiten niet verdoezeld, Michel?
Inderdaad Marc, volledig akkoord;
Bij de snelheidsaanpak op zich (ook matrixborden enzo... ) zijn Belgische politiekers allergisch voor Duitstalige studies... past niet in hun snelheidsremmende mag-niets-kosten-politiek.
Enkel delen van buitenlandse studies die in hun kraam passen worden op het voorplan geschoven. Dan is Nederland hun vb-land, oei die zijn plots kritisch voor weginfra..., dan Zweden ...., dan ... , nu hebben ze geen vb-land meer met hun zonetitis en 70-streven...
["en alles is sowieso te duur en niet-prioritair wat die landen in verkeersveiligheid investeren"]. [cynisch] 

Citaat
Wat is de oorzaak dat België achteraan bengelt in de Europese ongevalsstatistieken? Voor de overheid is de makkelijkste oplossing afdwingbare snelheidsbeperkingen, bordjes, paaltjes, enz...enz...
Idd, en zelfs dat kunnen ze niet enigzins doordacht, de prutsers. Want absurde snelheidsbeperkingen hebben geen draagvlak, en zijn amper afdwingbaar.
Wat ze wel bereiken is een sterke daling vd algemene gemiddelde gereden snelheid (door onwetenden en/of druk verkeer), niet de uitersten of pieksnelheden dalen.
Hun theorie<>cijfers kloppen van geen kanten, de dalende ongevallentrend is zelfs gestopt door hun onkunde, verkeersdoden dalen wel wat, maar wij weten echt waaarom, zij eigenlijk ook, maar dat is politiek incorrect zoiets te verkondigen...  ;D

Citaat
Snelheid de belangrijkste oorzaak van ongevallen? Misschien voor de overheid als aanwijsbare redenen ter vergoelijking van hun laksheid. Maar van die mening zijn wij al lang afgestapt.
Idd, Be staat daar tot 50 jaar achter, ze maken dat vooral belangrijk waar de controle simpel is...

Het toppunt van ongeloofwaardig verveersveiligheidsbeleid is niet ergens een Zuid-Europees land zoals voor 30 jaren, ook niet meer in de nieuwe EU-landen sinds voor 15 jaar, neen het bevindt zich nu in het midden van West-Europa, België...   :(
« Laatst bewerkt op: zondag 21 december 2008 - 12:55:44 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: knelpunten, zwarte punten, probleemsituaties, ...
« Reactie #25 Gepost op: maandag 22 december 2008 - 01:26:34 »
Onderstaande beelden van het mistongeval.

Toen ik indertijd die beelden zag moest ik nog eens extra slikken bij de vastelling dat 1 van die voertuigen een voertuig was waar ik een hele tijd mee gereden had.
Is reeds de tweede foto met een voertuig op die me bekend voorkomt die marc post. :(

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: knelpunten, zwarte punten, probleemsituaties, ...
« Reactie #26 Gepost op: maandag 22 december 2008 - 02:13:42 »
Citaat van: Bibi
Toen ik indertijd die beelden zag moest ik nog eens extra slikken bij de vastelling dat 1 van die voertuigen een voertuig was waar ik een hele tijd mee gereden had.
Is reeds de tweede foto met een voertuig op die me bekend voorkomt die marc post. :(

Over welke vrachtwagen spreekt u dan, Bibi? Het lijkt me interessant om daarover eventueel wat informatie te verschaffen. Het onderzoek heeft nuttige informatie opgebracht. Vooral de snelheid dewelke tot dergelijke formaties leiden en de omstandigheden waarin het ongeval gebeurde.
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: knelpunten, zwarte punten, probleemsituaties, ...
« Reactie #27 Gepost op: maandag 22 december 2008 - 02:46:51 »
Citaat van: Bibi
Toen ik indertijd die beelden zag moest ik nog eens extra slikken bij de vastelling dat 1 van die voertuigen een voertuig was waar ik een hele tijd mee gereden had.
Is reeds de tweede foto met een voertuig op die me bekend voorkomt die marc post. :(

Over welke vrachtwagen spreekt u dan, Bibi? Het lijkt me interessant om daarover eventueel wat informatie te verschaffen. Het onderzoek heeft nuttige informatie opgebracht. Vooral de snelheid dewelke tot dergelijke formaties leiden en de omstandigheden waarin het ongeval gebeurde.


Kzal u een pb'ke sturen. ;)

Offline Rudi

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 350
  • Geslacht: Man
Re: knelpunten, zwarte punten, probleemsituaties, ...
« Reactie #28 Gepost op: maandag 22 december 2008 - 11:27:47 »
JC,
Ik vind dit wel een zeer goed initiatief.
Mijn mening is dat er een controle moet gebeuren bij het (her) aanleggen, en dat de wegbeheerder de plaatsingsvoorwaarden perfect moet naleven.
De meeste van deze knelpunten zijn niet aangelegd volgens de regels, en dan zijn er natuurlijk problemen.

Mijn vraag is wie verantwoordelijk gesteld kan worden voor het geklungel, en of dit via een "schuldig verzuim" aanklacht kan gebeuren. Controles zeer goed maar zal dat in België mogelijk zijn zonder politieke inmenging? Onafhankelijkheid????

Ik kom weerom even terug op de heraanleg in Lennik. Vandaag vond ik een verwijzing naar de bevindingen van de fietsersbond. Hierin staat voldoende beeldmateriaal om overduidelijk de criminele situatie duidelijk te maken.

http://fbpajot.blogspot.com/

Een e-mail van 5/12/2008 gericht aan het gemeentebestuur is tot op heden nog steeds onbeantwoord. Goed bestuur noemt zoiets.

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: knelpunten, zwarte punten, probleemsituaties, ...
« Reactie #29 Gepost op: maandag 22 december 2008 - 13:49:39 »
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be