Auteur Topic: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL  (gelezen 69465 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #120 Gepost op: zaterdag 26 december 2009 - 02:39:42 »
Zie wel, vlak erop. ;)
De E403 en de A17 zijn 1 en dezelfde snelweg.

En als ik nog dieper in mijn geheugen borstel was dit een recent gebouw omdat het oorspronkelijke gebouw enige tijd ervoor helemaal uitgebrand was.
Om die afstand naast de weg te overbruggen van op de plaats waar ze de weg kan verlaten zonder opvallende sporen na te laten en aan die snelheid tegen het gebouw te knallen moet het voertuig inderdaad zeer hoge snelheid gehad hebben. Zelfs wanneer je hem aan 120km/u zou laten uitbollen zonder te remmen op die ondergrond zou je niet eens tot tegen het gebouw geraken.

Citaat
Afstand verlating autosnelweg en het gebouw,247.40 meter.

Dat is toch al een behoorlijke afstand om al remmend te overbruggen op een ondergrond die regelmatig voor de landbouw bewerkt wordt, al stond er op het ogenblik van de feiten (vochtig) gras op waardoor remmen de stopafstand alleen maar langer maakte.

Offline diane

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 500
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #121 Gepost op: zaterdag 26 december 2009 - 03:18:16 »
Citaat van: Jozef
Beste Marc,

Laten we even de inventaris maken van wegcode.be, zoals ik hem ervaren heb:

Waarom denk je dat Dirk nog weinig op wegcode forum kwam, Jozef? Buiten de discussies tussen forumgebruikers onderling en de moderatoren die te pas en te onpas tussenkwamen, had dit ook nog andere redenen. Herinner u nog de hevige discussies tussen Marc en de psycholoog inzake DRL en randinfrastructuur. Tot Marc het cijfermateriaal te voorschijn haalde en opgevraagd aan het NIS. Om vervolgens een PB of email toegezonden te krijgen dat de cijfers toch wel schrikwekkend waren. Daarmee bedoelen wij o.m. achter de schermen,Jozef.Want zulke reactie in het openbaar forum zou ook door de betreffende overheid kunnen gelezen worden. Ik meen te mogen zeggen wat wij in het verleden hebben geschreven op wegcode wat, uiteraard, in verkeerde keelgaten schoot, allemaal zowat is uitgekomen betreffende onze zienswijze over verkeersveiligheid, de toverdozen en dergelijke meer. Tuurlijk ging onze visie in tegen de overheid vanwege onze ervaringen. Tuurlijk ging onze visie in tegen die van I.B. die bij hoog en laag beweerde dat politiediensten over alle nodige materialen beschikten om sporen op te meten en af te tekenen.Onze vertrouwelijke toelichtingen werden nadien door hem misbruikt om collega's te waarschuwen.We krijgen nog steeds berichten van forumgebruikers, exCVV leden en leden van nog enkele andere verenigingen, dat er nog weinig is te merken van verkeersverbeteringen sinds we van het toneel zijn verdwenen, Jozef.Al staan er mensen klaar om opnieuw het CVV te doen werken en te ondersteunen,niemand krijgt me nog over de lijn.Dag en nacht ben ik in de weer geweest samen met Marc.Alle weersomstandigheden getrotseer om slachtoffers te voorkomen.Dag en nacht 24/24 uur.Verlofdagen spenderende aan verkeersveiligheid.Rust en slaap gelaten om vervolgens met laffelijke scheinheiligaarden in confrontatie te komen op het terrein die nalieten om ordentelijk werk te verrichten.Gaven we daarop terechte commentaren als gevolg dat ongevalanalyses de mist ingingen,plannen begonnen te smeden zoals ondertussen geweten.Ik begrijp echt niet de drijfkracht van mijn echtgenoot om die taak terug te willen opnemen.Wetende met welke laffelijke toestanden en amateurisme wij hadden af te rekenen.Zelfs de Koning mag ons nog steunen en vrijgeleide geven opdat wij onze werkzaamheden op een ordentelijke en professionele wijze zouden kunnen uitvoeren,ik blijf bij mijn standpunt.Je kent ook immers maar al te goed de commentaren die op de gerechtsdeskundige binnen onze vereniging werden gegeven. Op welke wijze men heeft getracht hem in een slecht daglicht te stellen op het gesloten politieforum door haat en nijd.Een man die in de voetsporen is getreden van zijn vader dewelke sinds 1963 aan ongeval, brand en luchtvaartongevallenonderzoeken deed.In de pers niet zweeg over de erbarmelijke infrastructuur op onze wegen en de tegenstrijdige wegcode.Zolang het Belgisch politielandschap en andere overheden niet grondig hervormd wordt tot een eerlijke, doeltreffende, professionele en menswaardige aanpak, zal de verkeersveiligheid nooit ondersteund worden en steeds onderhevig zijn aan laffelijke en ondeugende praktijken.Ik heb de strijd meer dan voldoende gestreden met psychologen net van de schoolbanken en met personen met egocentrische gedachtengoeden.Confrontaties ondergaan met politie-sllachtofferbejegenaars die de woning van nabestaanden betraden en het polsuurwerk voortdurend bekeken om toch tijdig de woning te verlaten.Dit noemt men slachtofferbijstand!!Dat Christus maar de zegen geeft aan I.B. en consoorten om hen te ontdoen van de judaspraktijken.Waar hun aangeboren karaktertrekken zich voortspruiten op het onmenswaardige ipv de medemens te dienen, helpen en te beschermen.Soort zoekt soort en dit forum is ook onderhevig geweest aan duivelse wanpraktijken vanwege dat soort die het bestaan niet willen erkennen noch weten van het waarom dat er kritiek komt op hun dubieue werking. De hervorming is er gekomen omdat alles zo feilloos en goed werkte. Al betwijfel ik nog ten sterkste dat eenzame boswachters niet meer hoeven op te treden om een ontsnapt voortvluchtige gedetineerde op te sporen en aan te houden.

Is het me toegestaan een Chritophoros PB bewijs te plaatsen en waarvan nog getuigen waarvoor ik de anonimiteit wens te waarborgen? Het ligt in het verlengde om een klein tipje van de sluier op te llichten wat we bedoelen met de "wanpraktijken achter de schermen".

Citaat
Gepost op: Zondag 21 December 2008 - 18:38:06


…/…

Bij deze gelegenheid wil ik jullie laten weten dat (naam bekend) heeft geprobeerd om mijn account van dit forum (Christophoros) te hacken. Aan het IP-adres is te zien dat hij deze poging ondernam vanaf zijn werk.

…/…

Hij heeft niet direct toegegeven dat hij deze poging tot hacken heeft ondernomen, wel heeft hij aangegeven dat hij de enige is die vanaf zijn werkplaats (tijdens werktijd notabene  ) het Christophoros-forum bezoekt. Wetende dat deze poging tot hacken is ondernomen vanaf zijn werkplaats is er dus geen twijfel mogelijk dat hij dit heeft gedaan.

…/…


Bij deze geef ik jullie dan ook de goede raad om je er van te verzekeren dat jullie hier een geheel ander wachtwoord gebruiken dan degeen jullie …/….





« Laatst bewerkt op: zaterdag 26 december 2009 - 04:36:49 door diane »
Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.

Offline FCB is the best

  • Starter
  • *
  • Berichten: 16
  • Geslacht: Man
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #122 Gepost op: zaterdag 26 december 2009 - 12:20:10 »
Op 23 juli 2007 heb ik rechtstreeks mogen meemaken hoe men vroeger makkelijk over de middenberm reed op de E40.

Dus in dat opzicht is het al verbeterd denk ik. Maar ja eenmaal de aarde goed vastligt word het gewoon een springplank.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 26 december 2009 - 12:24:18 door FCB is the best »

Offline diane

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 500
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #123 Gepost op: zaterdag 26 december 2009 - 14:49:54 »
Op 23 juli 2007 heb ik rechtstreeks mogen meemaken hoe men vroeger makkelijk over de middenberm reed op de E40.

Dus in dat opzicht is het al verbeterd denk ik. Maar ja eenmaal de aarde goed vastligt word het gewoon een springplank.

En het hoeft niet altijd aan de bestuurder te liggen. Een voorwerp op de rijbaan is al voldoende bij gebrek aan openbare verlichting. Met de kans groot bij uitwijken dat een verlichtingspaal, boom een dodelijk ongeval kent. Bij gebrek daarvan in aanrijding komt met tegeovergesteld richtingsverkeer of in aanrijding komt met een bestuurder rijdende in dezelfde rijrichting bij roll over's. Bij dit laatste nog eens de kans groot dat de bestuurder of inzittenden uit het voertuig worden geworpen. Waarvan bekend dat het voertuig meestal acherna komt en inzittende onder het eigen voertuig verpletterd wordt. De overheid kan nog heel wat verwezenlijken om het aantal verkeersdoden te verminderen.

Valt het niet op dat het oorzakelijk verband door gebrekkige infrastructuur weinig of nooit het nieuws haalt? Tenzij over ongevallen zoals zich voordoen op de onbeschermde middenbermen. En dan nog zal men de onaangepaste of te hoge snelheid opwerpen om de ware toedracht te verdoezelen. Uw bericht sluit aan op onderstaand bericht,FCB.

Citaat van: Marc Annemans
Indien men wat aandacht zou besteden, zonder rekening te houden met goedkope middelen, zou men bij voorbaat moeten weten dat zulke berm ook aanleiding geeft tot de welbekende roll over's. Na verloop van tijd wanneer de aarde vaster komt te liggen.
Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #124 Gepost op: zaterdag 26 december 2009 - 16:41:59 »
Ik verwijs naar een ongeval op 7 november 2003. Betreft de N16 dat de verbinding vormt tussen Mechelen en Sint Niklaas. Ook alhier is geen enkele middenbermbeveiliging voorzien.

Onderaan het resultaat van een aanrijding waarbij een personenwagen de middenberm dwarste om vervolgens in aanrijding te komen met een motorrijder vanuit de tegenovergestelde rijrichting. Uit de remsporen van de motorrijder was duidelijk dat deze op het ogenblik van het aanrijdingscontact op de linker rijstrook reed.

De eindligging van het slachtoffer was op te merken alwaar nadien de tent werd geplaatst. Betrof een laterale aanrijding met de personenwagen.



« Laatst bewerkt op: zaterdag 26 december 2009 - 16:45:00 door marc annemans »
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #125 Gepost op: zaterdag 26 december 2009 - 17:09:01 »
Dodelijk ongeval op 9 februari 2005. Wijnegem, Houtlaan. Onbeveiligde midden en buitenbermen.
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #126 Gepost op: zaterdag 26 december 2009 - 17:25:19 »
Dodelijk ongeval op 20 juni 2004. Eveneens Houtlaan grondgebied Schilde. Bestuurster en kind overleden. Braaksel afkomstig van het kind dat onwel was geworden heeft vermoedelijk de aandacht getrokken van bestuurster. Geen remsporen aangetroffen. Een lichte stuurfout werd hier genadeloos afgestraft door gebrek aan vangrail of New Jersey's. Verder geen enkele bescherming voor fietsers.

 
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #127 Gepost op: zaterdag 26 december 2009 - 17:44:48 »
Dodelijk verkeersongeval op 10 november 2004. Houtlaan Wijnegem. Vierjarig kind ter plaatse overleden. Voertuig op verlichtingspaal door ontbrekende middenbermbeveiliging.
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #128 Gepost op: zaterdag 26 december 2009 - 18:22:40 »
Wanneer ik probeer foto's te nemen van ongevallen om de omstandigheden te bekijken wordt ik onmiddellijk benaderd door de politie en weggestuurd.
Toch snel er enkele kunnen nemen van op afstand.



Wanneer je foto's wil van dichtbij moet je het vragen aan diene mens die bij diegene met dat fluovestje staat tussen de paal en die boom rechts.
Die mocht foto's nemen zoveel hij wilde.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 26 december 2009 - 18:27:30 door bibi585 »

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #129 Gepost op: zaterdag 26 december 2009 - 18:34:43 »
Dodelijk verkeersongeval op 19 januari 2003. Houtlaan Wijnegem, voertuig op boom door onbeveiligde berm.
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #130 Gepost op: zaterdag 26 december 2009 - 18:36:32 »
Al staan er mensen klaar om opnieuw het CVV te doen werken en te ondersteunen,niemand krijgt me nog over de lijn.

En wat ga je doen als Marc er toch opnieuw mee begint?

Citaat
Burgerlijk Wetboek

Art. 213. Echtgenoten zijn jegens elkaar tot samenwoning verplicht; zij zijn elkaar getrouwheid, hulp en bijstand verschuldigd.

 :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #131 Gepost op: zaterdag 26 december 2009 - 18:45:18 »
Dodelijk verkeersongeval op 13 augustus 2005. Houtlaan Wijnegem. Voertuig op boom door onbeveiligde middenberm.
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline diane

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 500
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #132 Gepost op: zaterdag 26 december 2009 - 19:40:27 »
Citaat van: Jozef
En wat ga je doen als Marc er toch opnieuw mee begint?

Hem onmiddellijk overbrengen naar de psychiatrie.../...

Citaat van: Jozef"
Burgerlijk Wetboek

Art. 213. Echtgenoten zijn jegens elkaar tot samenwoning verplicht; zij zijn elkaar getrouwheid, hulp en bijstand verschuldigd.

 :D

.../... en op basis van het medisch verslag onmiddellijk de ontbinding van het huwelijk aanvragen. En als ik bot vang? Het voorbeeld volgen van de criminelen binnen de vroegere rijkswacht of gevangenisdircteurs. Hem doodpitsen en de vlucht naar het buitenland alwaar men geen uitleveringsverdag heeft met België. :P ;D

Wat verkeersveiligheid betreft, is mijnerzijds "die Hausordnung" blijvend van kracht. ;) ;D
Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #133 Gepost op: zaterdag 26 december 2009 - 20:02:09 »
Citaat van: Jozef
En wat ga je doen als Marc er toch opnieuw mee begint?

Hem onmiddellijk overbrengen naar de psychiatrie.../...

Citaat van: Jozef"
Burgerlijk Wetboek

Art. 213. Echtgenoten zijn jegens elkaar tot samenwoning verplicht; zij zijn elkaar getrouwheid, hulp en bijstand verschuldigd.

 :D

.../... en op basis van het medisch verslag onmiddellijk de ontbinding van het huwelijk aanvragen. En als ik bot vang? Het voorbeeld volgen van de criminelen binnen de vroegere rijkswacht of gevangenisdircteurs. Hem doodpitsen en de vlucht naar het buitenland alwaar men geen uitleveringsverdag heeft met België. :P ;D

Jawadde Marc... nu begrijp ik waarom je twijfelt: eigen veiligheid eerst natuurlijk.

Een wreed mens, die vrouw van jou...  :D ;)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline benny stinkens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 902
  • Geslacht: Man
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #134 Gepost op: zaterdag 26 december 2009 - 22:40:29 »
Ik begrijp echt niet de drijfkracht van mijn echtgenoot om die taak terug te willen opnemen.Wetende met welke laffelijke toestanden en amateurisme wij hadden af te rekenen.
Jij kent je echtgenote natuurlijk beter dan ik  ;)
Maar kan het zijn dat hij het doet om (ik zal het met Jozef zijn woorden schrijven) een lege plaats aan de kersttafel proberen te vermijden ?
Heb je er al aan gedacht dat je je tegenstanders net gegeven hebt wat ze wilden door te stoppen ?
Ik zou hun dit dus niet gunnen, maar wie ben ik ?