Auteur Topic: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL  (gelezen 73434 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #45 Gepost op: maandag 05 januari 2009 - 00:47:19 »
Ik heb reeds aangegeven dat de snelheidbeperkingen dikwijls belachelijk laag liggen maar het neemt niet weg dat als je ze naleeft geen enkele reden hebt om te schrikken van een paal of wat dan ook.

Citaat
10.1. 1° Elke bestuurder moet zijn snelheid regelen zoals vereist wegens de aanwezigheid van andere weggebruikers, in ’t bijzonder de meest kwetsbaren, de weersomstandigheden, de plaatsgesteldheid, haar belemmering, de verkeersdichtheid, het zicht, de staat van de weg, de staat en de lading van zijn voertuig; zijn snelheid mag geen oorzaak zijn van ongevallen, noch het verkeer hinderen.

Niet de overheid, doch enkel de bestuurder is in staat om met deze talrijke elementen te bepalen wat op een bepaalde plaats op een gegeven tijdstip een veilige snelheid is. Het is dan ook dikwijls onmogelijk om deze vereiste te combineren met de opgelegde absolute snelheidsbeperkingen.

De overheid zorgt ervoor dat deze laatste in België geen geloofwaardigheid meer hebben. Enerzijds omdat ze nu eens te laag, dan weer te hoog, maar vrijwel nooit verantwoord zijn. Anderzijds omdat snelheidscontroles zeer dikwijls plaats vinden daar waar de absolute snelheidsbeperking niet zelden gevaarlijk te laag is, waardoor iedereen begrepen heeft dat deze controles niet de verkeersveiligheid tot doel hebben, doch het spijzen van het boetefonds.

Absolute snelheidsbeperkingen naleven is dikwijls gevaarlijk.

Studies (o.a. van BMW, Michel kent ze, hij heeft er eens naar verwezen op het oude forum) hebben aangetoond dat het bijvoorbeeld bij gunstige omstandigheden op een verlaten autosnelweg voor de veiligheid belangrijk is dat elke bestuurder er tegen de snelheid kan rijden die het best bij zijn persoonlijkheid past.

In België zie je op de autosnelwegen bestuurders die ongeveer tegen de maximum toegestane snelheid van 120 km/h willen rijden, in trosjes bij elkaar rijden met ruim onvoldoende veiligheidsafstand.

Soms geldt er bij wegenwerken op en autosnelweg een maximum toegestane snelheid van 70 km/h. De wegbeheerder die een dergelijke snelheidsbeperking aanbrengt, zou zeer zwaar moeten gestraft worden, want niemand kan daar tegen een reglementaire snelheid rijden; 70,01 km/h is immers al teveel, en 69,99 km/h is te weinig.

Ik heb het ooit eens geprobeerd om op zo een traject ongeveer 70 km/h aan te houden. Een vrachtwagenbestuurder kwam op minder dan 1 meter achter mij rijden. Neen, hij mocht dat niet doen, en had levenslang rijverbod moeten krijgen. Maar de realiteit is dat hij het toch deed en de Politie daar vrijwel nooit tegen optreedt. Wat doe je dan als je vrouw en kinderen aan boord hebt? Hebben wij bij defensief rijgedrag niet geleerd om ervoor te zorgen dat de fouten van de anderen niet tot ongevallen leiden? Juist: ik laat me niet platwalsen door een 40-tonner. En wat doe je dan als je een snelheidscontrole ziet staan? Juist: vol in de remmen, want je wil op de koop toe voor die piraat van een vrachtwagenbestuurder geen snelheidsboete moeten betalen, en dan weer volgas om niet aangereden te worden door die vrachtwagenbestuurder. Als deze laatste bij mijn even vol in de remmen gaan een onverantwoord uitwijkmaneuver inzet en zijn vrachtwagen kort daarna op zijn zijkant ligt, dan is mijn dag goed.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #46 Gepost op: maandag 05 januari 2009 - 01:17:35 »
Citaat
Het is niet voor betwisting vatbaar dat we de reacties van bestuurders kennen bij het opmerken van een bemande of onbemande camera. De overheid is zich daarvan ook bewust. Aanrijdingen met verlichtingspalen en bomen zijn de wegbeheerders niet onbekend. Integendeel zelfs.

Waarom schrikken mensen van een flitspaal ?
1) omdat ze op dat moment niet weten hoe hard ze mogen rijden ?
2) omdat ze op dat moment niet weten hoe hard ze eigenlijk aan het rijden zijn ?
3) omdat ze goed genoeg weten dat ze te hard rijden ?

Ik zie op dit moment geen andere reden om te schrikken van zo een ding en in alle 3 de gevallen is de bestuurder diegene die beter had moeten weten tenzij onder punt één de snelheidbeperking niet goed was aangegeven.

Citaat
Heeft de overheid, verwijzend naar het ongeval Boslaan, ook de nodige veiligheidsvoorzieningen genomen in de omgeving van de onbemande camera’s?

Stel dat daar alle veiligheidsvoorzieningen die je maar wenste wel aanwezig zijn maar de persoon die verschrikt knalt tegen een ander voertuig en daarin sterft er iemand is de overheid dan ook nog de schuld ?

Ik heb reeds aangegeven dat de snelheidbeperkingen dikwijls belachelijk laag liggen maar het neemt niet weg dat als je ze naleeft geen enkele reden hebt om te schrikken van een paal of wat dan ook.

De stelling als er voldoende veiligheidsvoorzieningen waren was er misschien geen dode gevallen klopt maar half want voor hetzelfde geld neem het voertuig daartegen een ander voertuig in dezelfde rijrichting mee (het is dus een 2x2) en vallen er nog meer doden, daartegen als de bestuurder niet hoefde te schrikken en het vooral niet gedaan had was er totaal niets gebeurd.
Ik 'proef' uit jouw verhaal dat jij vindt dat mensen zich aan de 'maximum'-snelheid moeten houden, hoe onredelijk ze ook zijn.

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #47 Gepost op: maandag 05 januari 2009 - 02:38:44 »
2) omdat ze op dat moment niet weten hoe hard ze eigenlijk aan het rijden zijn ?

Ik zou zeggen een kombinatie van de 3, vooral de eerste 2, en wel degelijk in die volgorde.
Niet iedereen rijdt enkel en alleen op wegen waar die dagelijks (of zo goed als) langskomt.

Ik zie op dit moment geen andere reden om te schrikken van zo een ding en in alle 3 de gevallen is de bestuurder diegene die beter had moeten weten tenzij onder punt één de snelheidbeperking niet goed was aangegeven.

Wanneer je bvb.100km rijd en gemiddeld om de 500 meter een andere, vaak belachelijke, snelheid opgelegd krijgt weet een mens op den duur niet meer wat dat laatste bordje aangaf en dit leidt tot uiterst gevaarlijke situaties op dergelijke wegen.

Stel dat daar alle veiligheidsvoorzieningen die je maar wenste wel aanwezig zijn maar de persoon die verschrikt knalt tegen een ander voertuig en daarin sterft er iemand is de overheid dan ook nog de schuld ?

Wanneer snelheidsbeperkingen overal een beetje gelijklopend zouden zijn en in functie van de omgeving en niet overdreven traag (alertheid) dan zouden dergelijke ongevallen weinig kans hebben zich voor te doen.
Wanneer 2 voertuigen met een snelheidsverschil van 10km/u rijden in dezelfde richting zullen die niet met een snelheidsverschil van 90km/u op elkaar botsen. Wanneer dit wel zo zou zijn zouden alle wetenschappelijke berekeningen opnieuw moeten gemaakt worden. ;)

De stelling als er voldoende veiligheidsvoorzieningen waren was er misschien geen dode gevallen klopt maar half want voor hetzelfde geld neem het voertuig daartegen een ander voertuig in dezelfde rijrichting mee (het is dus een 2x2) en vallen er nog meer doden, daartegen als de bestuurder niet hoefde te schrikken en het vooral niet gedaan had was er totaal niets gebeurd.

Euuhhh.... :-[ lees bovenstaande. Wanneer 2 voertuigen dezelfde richting en snelheid hebben botsen die zo hard niet en hebben de inzittenden meer een ervaring als op een achtbaan te zitten wat meestal een stuk minder fataal afloopt.

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #48 Gepost op: maandag 05 januari 2009 - 03:03:38 »
In België zie je op de autosnelwegen bestuurders die ongeveer tegen de maximum toegestane snelheid van 120 km/h willen rijden, in trosjes bij elkaar rijden met ruim onvoldoende veiligheidsafstand.

Zet er bovendien nog een snelheidsbegrenzer op en de "LOL" is kompleet.
Kijk maar eens naar de ravage bij de vrachtwagens de laatste 10 tot 15 jaar.

Soms geldt er bij wegenwerken op en autosnelweg een maximum toegestane snelheid van 70 km/h. De wegbeheerder die een dergelijke snelheidsbeperking aanbrengt, zou zeer zwaar moeten gestraft worden, want niemand kan daar tegen een reglementaire snelheid rijden; 70,01 km/h is immers al teveel, en 69,99 km/h is te weinig.

Stop diegenen die 50km/u opleggen maar in de cel ernaast want die zijn zo mogelijk nog erger en diegenen die 50 rijden erbij want er is nu plaats genoeg. De criminelen laten ze toch allemaal lopen.
Onlangs weer 3 carjackers.
KLIK

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #49 Gepost op: maandag 05 januari 2009 - 13:00:30 »
Op een normaal - volgens de regels veilig aangelegde+onderhouden - 2+2 of snelweg is 120 kmh zelfs nog te langzaam als maximum voor iedere bestuurder.
Ik vindt het eerder een surplus als bvb *15-20% van de bestuurders tot 160 kmh en soms meer*, de anderen wat alerter houden bij het rijden (spoorwissels/spiegelen/voorrang), (Art 10.1.1*)

Een mogelijk veilige 2+2-120 kmh degraderen tot 90 of zelfs 70 kmh, omdat nu eenmaal de ongevalgevolgen bij een ongeval aan die afgedwongen snelheden minder zijn (op onbeschutte bomen/palen of tegenliggers maakt het minder uit) is hetzelfde als ladders van 6 meter lengte op de markt aan te bieden, waar op 3 meter hoogte een bordje staat, verboden verder te klimmen want de mogelijke gevolgen van een val worder steeds zwaarder hoe hoger ge klimt.

*Die 15 % haal ik toevallig uit een -politiek gestopte- testcase in Oostenrijk (A10) waar slechts 15% van de bestuurders de dynamische max tot 160 kmh vol benutte ipv de normale 130 kmh max.
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline benny stinkens

• Meer dan expert
« Reactie #50 Gepost op: maandag 05 januari 2009 - 21:42:22 »
BBB schreef

Citaat
Ik 'proef' uit jouw verhaal dat jij vindt dat mensen zich aan de 'maximum'-snelheid moeten houden, hoe onredelijk ze ook zijn.

Dan proef je verkeerd.
Ik ben ook niet heiliger dan de paus en ook ik rij wel eens (meer dan eens) sneller dan de snelheidbeperking toelaat omdat ze inderdaad onredelijk zijn.

Maar als ik de keuze gemaakt heb om een snelheidovertreding te begaan zal ik niet voluit remmen als er dreiging is om gepakt te worden. Ik zal natuurlijk ferm remmen om het te proberen maar ik blijf wel op de baan.

Jozef schreef

Citaat
Studies (o.a. van BMW, Michel kent ze, hij heeft er eens naar verwezen op het oude forum) hebben aangetoond dat het bijvoorbeeld bij gunstige omstandigheden op een verlaten autosnelweg voor de veiligheid belangrijk is dat elke bestuurder er tegen de snelheid kan rijden die het best bij zijn persoonlijkheid past.

Kom dan maar eens een agressieve persoonlijkheid tegen die zich zelf ruim overschat  ::)

Jij kan het Jozef, ik ook en nog vele anderen ook maar spijtig genoeg zijn er toch veel mensen die denken dat ze het kunnen.
Een persoonlijkheid die weet waar zijn grenzen liggen ok, maar een persoonlijkheid die zijn grenzen gaat uittesten of proberen te verleggen of ze verkeerd inschat zelf laten beslissen hoe hard hij/zij kan of mag rijden ?

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #51 Gepost op: maandag 05 januari 2009 - 21:55:48 »
Kom dan maar eens een agressieve persoonlijkheid tegen die zich zelf ruim overschat

Jij kan het Jozef, ik ook en nog vele anderen ook maar spijtig genoeg zijn er toch veel mensen die denken dat ze het kunnen.
Een persoonlijkheid die weet waar zijn grenzen liggen ok, maar een persoonlijkheid die zijn grenzen gaat uittesten of proberen te verleggen of ze verkeerd inschat zelf laten beslissen hoe hard hij/zij kan of mag rijden ?

Snelheidsbeperkingen gaan "zulke persoonlijkheden" zeker niet tegenhouden...

Laat ze zich dan tenminste "uitleven" op een rustige veilige snelweg, mss helpt het dan dat ze zich dan uitgeleefd voelen als ze op veel gevaarlijkere gewestwegen of door de bbk rijden.
« Laatst bewerkt op: maandag 05 januari 2009 - 22:09:22 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline benny stinkens

• Meer dan expert
« Reactie #52 Gepost op: maandag 05 januari 2009 - 22:13:56 »
euch.... een rustige veilige snelweg ?
Laat me aub weten als je er één gevonden hebt want dat heb ik nog nooit gezien in ons apenlandje  ;)

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #53 Gepost op: maandag 05 januari 2009 - 23:11:33 »
Laat me aub weten als je er één gevonden hebt want dat heb ik nog nooit gezien in ons apenlandje  ;)
Zowat allemaal, elke snelweg is rustig hij ligt ermaar bij, veilig is hij ook, doet niemand kwaad.
Het zijn de vele chauffeurs die het er minder rustig en gevaarlijker van omgeving maken.
..................
Gevaarlijke bocht, grrrrrr. :D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #54 Gepost op: maandag 05 januari 2009 - 23:30:25 »
Er zijn er nochtans genoeg waar men bij monotone 120 kmh in slaap kan sukkelen...
... zo rustig of bijna verlaten buiten bepaalde uren, kaarsrecht rechtdoor, 2-3-4 rijvakken enkelrichting... links en rechts beveiligd, rechts met oneindige uitloopstrook.  ;D
  ;)... geen kruispunten, geen zwakke weggebruikers, geen brommobielen, geen traktors, geen fietspaden enz... en de duizenden lampjes "boven de nachtkastjes" laten ze ´s nachts zelfs branden zodat we kilometerver kunnen vooruitzien.  ;)

Veiligheid is natuurlijk relatief; maar "volgens de statistieken" is een autosnelweg in Be nog altijd 2-maal veiliger als de gemiddelde andere weg in Be, per voertuigkm uiteraard.
« Laatst bewerkt op: maandag 05 januari 2009 - 23:38:05 door Michel »
© Koning Willem I

Offline marc

• Meer dan expert
« Reactie #55 Gepost op: maandag 05 januari 2009 - 23:35:37 »
Citaat van: Benny

Vanuit mijn ervaring zie ik een zeer duidelijke redenen waarom bestuurders schrikken, Benny. In Nederland o.a. heeft men daarop ook ingespeeld. In Nederland, Duitsland en de Scandinavische landen heeft verkeersveiligheid wat meer prioritair belang. Draait het niet om winstbejag. Praat eens met vaststellers alwaar men onbemande camera’s heeft geplaatst. Schrik niet bij het aanhoren dat de ongevallen op bepaalde plaatsen drastisch gestegen zijn.

Bekijk ook welke voorwaarden men stelt bij bermbeveiliging in de Scandinavische landen tot zelfs Australië.

Ik durf te zeggen dat onze niet realistische snelheidsbeperkingen mee aan de basis liggen dat de geloofwaardigheid doet falen in ons wegverkeer, en inzonderheid, gelet op de omgevingsfactoren. En die spelen ook een zeer belangrijke rol bij ongevallen.

Verstrooidheid, familiale problemen, ziekte, een overlijden, problemen in de arbeidsomstandigheden, zijn ook aangelegenheden waaraan veel bestuurders niet ontsnappen.  

Om te stellen dat alle veiligheidsvoorzieningen aanwezig zijn die we ons wensen in België, Benny. Ik veronderstel dat dit toch een mooie natte droom is? En of de overheid dan ook schuld heeft bij een dodelijk ongeval? Met grote zekerheid kan ik het alvast niet uitsluiten. Tot welke vaststelling zijn wij gekomen aan de hand van remtesten die we uitvoerden? Zal het nog even herhalen. Aldaar waar de wegbeheerder enerzijds een snelheidsverlaging afdwingt, brengt men anderzijds een wegbedekking aan dat de remwerking verlengt. Het volledig verslag staat hier ergens op het forum, Benny. Een volledig tegenstrijdige aanleg door de wegbeheerder.

Het is niet mijn stelling dat maar half klopt. Integendeel. Het soort wegbedekking, wegmarkeringen, wegschade, kan al een zeer belangrijke negatieve invloed hebben op een doeltreffende remwerking en/of het rijgedrag van een voertuig. Kan zelfs aanleiding geven tot het tot stand komen van een ongeval. Waarbij zelfs een autobestuurder zijn hevige remwerking niet de minste verantwoordelijkheid draagt tot het tot stand komen van een vko. Of stuurverlies dat in de hand wordt gewerkt.

Het is zeker geen advies of aanbeveling naar jou toe. We zullen mekaar eens spreken wanneer u een remming uitvoert aan 45 km/u waar de maximum toegelaten snelheidsbeperking geld van 50 km/u op onderstaand wegdek. Om bv een aanrijding te vermijden. Zoals wij noemen het zwarte ijs of “Black Ice”. Ik meen te mogen zeggen dat we niet meer van een schrikreactie zullen spreken maar een Benny dat in shocktoestand werd overgebracht naar een dichtst bijgelegen spoedgevallendienst. Ten einde zelf uw voertuig aan te treffen waar u het helemaal niet wenste.

Ik spreek me nog niet uit waar de wegbeheerders fungeren als nakomelingen van Pieter Paulus Rubens in hun schilderachtige en geplastificeerde kunsten op onze rijbanen. Welke in supra vermelde landen een verboden materie betreft.

Sommige weggebruikers zijn omgeven door een beschermende kooi. Verwijzend naar de instabiliteit van een motorrijtuig dewelke bij nacht in een bepaalde wegschade terechtkomt. Om vervolgens in zijn uitglijdtraject toch nog te overlijden ingevolge een contact met onverantwoorde infrastructuur. Waar ik later nog op terug kom.

En wat gebeurt er maar al te dikwijls? Dat men niet voldoende speurt voor de plaats van het ongeval en de eindligging van het slachtoffer. De stempel is dan snel gezet “stuurverlies door overdreven snelheid”. Waar het in weze de wegbeheerder zijn volledige verantwoordelijkheid was tot het ongeval. Het rare is, dat er weinig of nooit in PV’s terug te vinden is, de soort wegbedekking waar een ongeval zich plaats vond en vrijwel nooit naar wegschades wordt verwezen. Opmerkelijk, meestal in de gevallen waar het slachtoffer niet onmiddellijk kon verhoord worden.  

Kunnen we in België waarschuwingsborden aantreffen bij vernieuwd wegdek? Met vermelding “Nieuw wegdek-langere remweg”… Deze waarschuwingsborden treffen we wel aan in het buitenland.

Maar als ik de keuze gemaakt heb om een snelheidovertreding te begaan zal ik niet voluit remmen als er dreiging is om gepakt te worden. Ik zal natuurlijk ferm remmen om het te proberen maar ik blijf wel op de baan.

Die garantie heb je niet, Benny. Ik heb reeds in een andere topic het resultaat gegeven aan de hand van foto opnamen tot welke aanleiding onbestaande middenbermbeveiliging kan geven.

« Laatst bewerkt op: dinsdag 06 januari 2009 - 02:31:22 door marc annemans »
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #56 Gepost op: dinsdag 06 januari 2009 - 06:13:43 »

EUUHHH... :-[ ;D ;D ;D

Offline diane

• Meer dan expert
« Reactie #57 Gepost op: woensdag 07 januari 2009 - 16:35:27 »
Ik heb nog een bericht terug gevonden hetwelk door Micele werd geplaatst in 2005.

Naar aanleiding van het aantal aanrijdingen op verlichtingspalen en bomen die we kenbaar maakten en op onze website hadden geplaatst destijds.Lijkt me nuttig om even opnieuw op te werpen :

Citaat
Thx, Marc
Ik vreesde ervoor maar zo hoog had ik echt niet gedacht
Zéér leerrijk artikel, hopelijk voor iedereen die de link doorleest.
Voor die het niet lezen:
Ongevalgevolgen:
op palen: <----> op bomen:
127 doden <---> 201 doden
473 zwgwd <---> 629 zwaargewonden
Deze cijfers tesamen maakt ca. 1/4 van de totale slachtoffers op de wegen in gans Be uit.
Bij een doordachte veilige wegrandinfra kan men hier veel leed besparen, toch 50% of 164 doden + 551 zwaargewonden minder.

Het spreekt voor zich dat aanrijdingen op bomen, vaste en onvervormbare hindernissen veel ernstiger zijn.Niettegenstaande door vertikaal klassement houden wegbeheerders weinig of geen rekening met die cijfer gegevens.We mogen ervan uitgaan dat deze cijfers merkelijk hoger liggen bij aanwending van juiste registratie.
Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #58 Gepost op: woensdag 07 januari 2009 - 19:17:25 »
Bibi, dat zijn toch een paar zotte foto's die jij hebt geplaatst. Kan jij zo'n bocht als op die 1ste foto nog nemen met een vrachtwagen?

@Marc (en de rest), het feit dat de overheid betaalt om wegmarkeringen aan te brengen die op gevaar wijzen maar ondertussen meer gevaar veroorzaken dan dat ze gevaar beperken geeft aan dat deze verantwoordelijken er echt geen kaas van hebben gegeten.
Nog een gedachte: kan zo'n 'kunstwerk' de bestuurder niet afleiden van het overige verkeer? Het trekt nogal je aandacht wanneer je daar passeert.
« Laatst bewerkt op: woensdag 07 januari 2009 - 19:19:49 door BBB »

Offline marc

• Meer dan expert
« Reactie #59 Gepost op: woensdag 07 januari 2009 - 19:57:10 »
Bibi, dat zijn toch een paar zotte foto's die jij hebt geplaatst. Kan jij zo'n bocht als op die 1ste foto nog nemen met een vrachtwagen?

@Marc (en de rest), het feit dat de overheid betaalt om wegmarkeringen aan te brengen die op gevaar wijzen maar ondertussen meer gevaar veroorzaken dan dat ze gevaar beperken geeft aan dat deze verantwoordelijken er echt geen kaas van hebben gegeten.
Nog een gedachte: kan zo'n 'kunstwerk' de bestuurder niet afleiden van het overige verkeer? Het trekt nogal je aandacht wanneer je daar passeert.

Naar aanleiding van remtesten die ik organiseerde en mee uitvoerde, zijn wegbeheerders niet onwetende van deze ongunstige en gevaarlijke markeringen, BBB. Daar bestaan zelfs dienstnota's over. Vooral bij fietser en motorrijders geven ze aanleiding tot slip, schuif en valpartijen. Als motorrijder heb je de verplichting om voortdurend de weg af te scannen. Je bent immers niet omgeven door een beschermende kooi. En sommige wegmarkeringen zijn idd. aandachtsontrekkers op overige omgevingsfactoren.

Maar om te blijven volharden in reeds bewezen gevaarlijke toestanden, daarvoor zijn we in België. We hadden nog veel meer testen in petto om gevaren aan te tonen. Maar een onderzoeksteam is niet gewenst omdat er te veel in een ongunstig daglicht wordt gesteld, BBB. Of je moet meehuilen met de wolven in het bos en waarheden verdoezelen. Daarvoor kom je dan nog in aanmerking voor subsidies en wordt men nog beloond door de overheid.

Ben verder nog wat opzoekwerk aan het verrichten om vervolgens hier te plaatsen of in een nieuwe topic. Voor, nadelen en verbeteringen voortspruitende uit ons onderzoeken....
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be