Ik herinner me nog zeer goed de discussies daarover met Rikske, Sniper zijne maat. Ik kreeg een repliek alsof Rikske het eigen zak diende te betalen. Van toen af wist ik hoe wegcode de overheid ging verdedigen en paaien voor hun eigen werking. Maar Rikske is nog nooit op een dodelijk ongeval geweest.
Verder ga ik stoppen want krijg koorts als ik eraan terug denk...
Beste Marc,
Laten we even de inventaris maken van wegcode.be, zoals ik hem ervaren heb:
Bestuur- Dirk Deckx, voorzitter en stichter.
Een hoogvlieger inzake verkeersrecht en sociale vaardigheden.
Evenwel ook de man die, als beëdigd beamte, gezwicht is voor de door zijn eveneens beëdigde collega Ivan Bruggeman in een e-mail naar mij bevestigde chantage die hij op Dirk zou uitoefenen, onder dreiging van zijn terugtrekking van het publiek gedeelte van het forum, teneinde mijn verbanning ervan te bekomen, niettegenstaande Dirk mij nauwelijks enkele uren eerder schriftelijk zijn onvoorwaardelijke toezegging bevestigd had dat ik niet van het forum zou verbannen worden.
Ook de man die, niettegenstaande zijn functie als verantwoordelijke webmaster van wegcode.be, beweerde niet op de hoogte te zijn van de door ons vastgestelde wantoestanden op het gesloten politieforum.
Ook de man die mij, ongeveer anderhalf jaar geleden, mededeelde wat de consequenties konden zijn van het door mij in België besturen van een motorvoertuig met een Duits kenteken, doch sindsdien nog steeds niet zijn belofte inloste om mij te informeren over hoe ik in aanvaardbare omstandigheden het voertuig kon inschrijven in België.
Ook de man die zich distantieerde van de door Ivan Bruggeman ondernomen juridische acties jegens Joeri en mij, doch tegelijk verklaarde dat hij er niet kon voor instaan dat individuele bestuursleden van wegcode.be geen acties meer tegen ons zouden ondernemen.
Kortom: de perfecte scheinheiligaard.
- Rik D'Huyvetters
Naar mijn gevoel de minst slechte van de bende, aangezien hij mij, tijdens ons onderhoud met hem en Lars Akkermans, terwijl deze laatste naar het toilet ging, bevestigde dat hij mij nog wel een kans op het Wegcode forum zou willen geven.
Tevens echter de man die ik telkens weer ervaren heb als iemand die vertrekt van een bepaalde conclusie, en dan maar de meest onzinnige argumenten opbouwt om zijn conclusie te staven.
- Ivan Bruggeman
De man die we kennen als diegene die mijn verbanning bij wegcode.be bewerkstelligd heeft als beëdigd persoon via zelf erkende chantage (ik mag daar zelfs geen vraag meer stellen), maar zelden een zin zonder taalfouten kan schrijven, ook op een meeting het beschaafd Nederlands niet machtig bleek te zijn, en niet aarzelt om er geregeld behoorlijk met zijn klak naar te smiijten als het gaat over verkeersrecht (onder meer zijn stelling dat je nooit "onder" een doorlopende "lijn" mag rijden). Kortom, een zwaar gefrustreerde onbekwame flik, die zich van de wet niets aantrekt, en niets onverlet laat om van zijn ambt misbruiik te maken om de verkeersonveligheid te bevorderen, en wegcode.be belachelijk te maklen.
- Marianne Vileirs (penningmeester, ken ik niet, en kan ik derhalve ook niet beoordelen).
- Paul Van Hecke
Een gewezen cipier, die dan maar rijschoolinstructeur geworden is, en op wijlen het Wegcode forum blijk gegeven heeft van zijn totaal gebrek aan enige sociale vaardigeid. Sinds ik hem daarop gewezen heb, heeft hij zich uiteraard aangesloten bij de bende die mijn verbanning van het Wegcode forum eiste. Ik heb overrigens van hem e-mails ontvangen, die van een onvoorstelbaar gebrek aan de meest elementaire beleefdheid getuigen.
- Johan Cassier, een flik die er blijkbaar geen moeite mee heeft om zo nu en dan eens ferm met zijn klak te smijten naar het verkeersrecht.
- Lars Akkermans, een psycholoog, die Marc en ik tijdens een ontmoeting met hem leren kennen hebben als een individu dat duidelijk niiet over de minste communicatie-vaardigheden beschikt, doch enkel over enorm veel complexen, waarvan hij door een onvoorstelbare hoogheidswaanzin getuigt.
Eerder had ik trouwens van hem ook al e-mails ontvangen, waarbij ik hem er diende op te wijzen dat hij zich ten minste aan de meest elementaire regels van het fatsoen diende te houden, wat hem duidelijk zeer zwaar viel.
- Roland Pottoms
Blijklbaar een Franstalige flik. Sinds juni 2009 vraag ik hem hoe ik één van onze motorvoertuigen in België kan inschrijven zonder onaanvaardbare nadelen. Hij belooft me al sindsdien een volledig antwoord desomtrent, doch blijft het me nog steeds schuldig.
- Vikl Heyndrikcx
Ken ik niet, er kan ik derhalve ookl niets over zeggen.