Auteur Topic: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL  (gelezen 69472 keer)

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #135 Gepost op: zaterdag 26 december 2009 - 22:46:36 »
Citaat
Burgerlijk Wetboek

Art. 213. Echtgenoten zijn jegens elkaar tot samenwoning verplicht; zij zijn elkaar getrouwheid, hulp en bijstand verschuldigd.

 :D

 ??? :-[ :-X

Offline benny stinkens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 902
  • Geslacht: Man
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #136 Gepost op: zaterdag 26 december 2009 - 22:49:13 »
Een wreed mens, die vrouw van jou...  :D ;)

Ben ook van die mening, want in een ander  topic gaat ze zo maar een simpel "instructeurke" uit lachen omdat hij niet de berg op kon. ;D
Ze heeft dus nog wat van me te goed  :P

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #137 Gepost op: zaterdag 26 december 2009 - 23:04:21 »
Citaat
Jawadde Marc... nu begrijp ik waarom je twijfelt: eigen veiligheid eerst natuurlijk.

Een wreed mens, die vrouw van jou...  :D ;)

Had jij iets anders verwacht van een vrouw, Jozef?

Uithuizig of slapend heb ik er geen problemen mee.

Citaat van: Benny Stinkens
Maar kan het zijn dat hij het doet om (ik zal het met Jozef zijn woorden schrijven) een lege plaats aan de kersttafel proberen te vermijden ?

O.a. Benny. En wat ten goede komt voor mijn veiligheid, komt het ook andere weggebruikers tegemoet.

Citaat van: Benny Stinkens
Heb je er al aan gedacht dat je je tegenstanders net gegeven hebt wat ze wilden door te stoppen ?

Dat begrijpt ze wel, Benny. Aanvankelijk had ik nooit deze beslissing mogen nemen en Diane moeten volgen. Nu is het net andersom.
Citaat van: Benny Stinkens
Ik zou hun dit dus niet gunnen, maar wie ben ik ?

Het is moeilijk om daarover een juist oordeel te vellen als je niet weet wat er allemaal vooraf is gegaan. Ook binnen het CVV. Zoals een politieker en ongevalonderzoekers ons vooraf hebben gewaarschuwd.

Met verkeersveiligheid te dienen op een juiste wijze (terrein onderzoek dus), maak je geen vrienden maar vijanden. En zoals nadien bleek, hadden ze gelijk. Want verkeersveiligheid dienen en verkeersonveiligheid bestrijden, daarop je de waarheid niet verdoezelen.

Het zijn net de gebreken en de lakse houdingen die men moet aanklagen. Daarmee kwam er teveel aan het licht.

Je kan de politie vergelijken met een boswachter in zijn bos. Die boswachter zal ook niet dulden dat derden er zorg voor dragen dat zieke struiken en bomen door nalatigheid dienen vervangen te worden. Het is de boswachter zijn terreintje. Door de zieke bomen en struiken aan te klagen breng je de overheid op de hoogte dat de boswachter zijn werk met de voeten treedt.

Met dat verschil, dat de boswachter geen slachtoffers teweeg brengt.

 
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #138 Gepost op: zaterdag 26 december 2009 - 23:10:01 »
Ik begrijp echt niet de drijfkracht van mijn echtgenoot om die taak terug te willen opnemen.Wetende met welke laffelijke toestanden en amateurisme wij hadden af te rekenen.
Jij kent je echtgenote natuurlijk beter dan ik  ;)
Maar kan het zijn dat hij het doet om (ik zal het met Jozef zijn woorden schrijven) een lege plaats aan de kersttafel proberen te vermijden ?
Heb je er al aan gedacht dat je je tegenstanders net gegeven hebt wat ze wilden door te stoppen ?
Ik zou hun dit dus niet gunnen, maar wie ben ik ?

Ik ben het 100, wat zeg ik, 500% met je eens Benny.
Langs de andere kant kan ik ook het standpunt van Diane volgen want ook ik spreek uit ondervinding van de neveneffecten wanneer je op de tenen trapt van 1 van de clan elleboogwerkers binnen de politie.

Offline benny stinkens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 902
  • Geslacht: Man
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #139 Gepost op: zaterdag 26 december 2009 - 23:16:56 »
Laat het duidelijk zijn dat ik niet van plan bent om te oordelen.
Maar zoveel talent niet gebruiken is ten eerste zonde, en ik zit nu éénmaal anders in elkaar.
Hoe harder dat men mij slaat hoe harder dat ik terug sla en je mag van ver komen om me aan de kant te zetten  :-X

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #140 Gepost op: zondag 27 december 2009 - 00:07:49 »
Maar kan het zijn dat hij het doet om (ik zal het met Jozef zijn woorden schrijven) een lege plaats aan de kersttafel proberen te vermijden ?
Heb je er al aan gedacht dat je je tegenstanders net gegeven hebt wat ze wilden door te stoppen ?
Ik zou hun dit dus niet gunnen [...]

Zoals we gewend zijn van jou, Benny: weinig woorden, <i>aber wenn schon</i>, dan altijd woorden die van heel veel wijsheid getuigen.

Inzet voor de verkeersveiligheid houdt volgens mij ongeveer 10% in aan kennis en ervaring opdoen, terreinwerk, contacten met verantwoordelijken, en publicaties op een website, en voor 90% het trotseren van je tegenstanders, die beweren zich in te zetten voor meer verkeersveiligheid (en er dikwijls nog vet voor betaald worden ook), doch deze opgave alles behalve naar behoren uitvoeren, en in werkelijkheid alleen maar begaan zijn met hun imago en hun portefeuille.

Ik kan me zeer goed voorstellen dat deze 90% zeer belastend kunnen zijn. Maar in een land dat zich een rechtsstaat noemt, doch alsmaar meer een politiestaat wordt, is het uit den boze om deze tendens te versterken door te wijken voor deze ongure elementen.

In andere landen (ik denk bijvoorbeeld aan de voormalige DDR, het voormalige Tchechoslovakije, Polen en Zuid-Afrika) hebben voorvechters voor een menselijker bestaan veel ergere wantoestanden moeten doorleven.

Het gaat om mensenlevens in het wegverkeer. Mensenlevens, die verwoest worden door zware verwondingen en invaliditeit, of die vernietigd worden, met alle levenslange gevolgen vandien voor de nabestaanden. Mensenlevens, die deze van Marc, Diane, hun kinderen of hun kleinkinderen kunnen zijn, maar ook die van onze dierbaren en van onszelf.

Zoals jullie weten, Marc en Diane, ben ik bereid jullie te helpen en verantwoordelijkheid op te nemen.

Diane: jij en Marc hebben zoveel kennis en ervaring inzake verkeersveiligheid. Deze rijkdom niet opnieuw inzetten voor het welzijn van je Belgische medemensen, houd in dat je je aansluit bij de mentaliteit van "ikke, en de rest kan stikken".

Leslie en ik hebben al anderhalf jaar niets anders dan problemen met Belgische organisaties, die het onmogelijke doen om ons het leven zuur te maken (inclusief de burgerlijke stand en de dienst Bevolking van het district Hoboken, de Politie, de DIV, de Belgische autoverzekeraar DIV, de Belgische ziekteverzekering CM, de Post, de Provincie, en de verkeersbelasting).

Het gaat zo ver, dat we, wat België betreft, alleen nog maar zin hebben om met een Belgische vlag ons achterste schoon te vegen, en ze daarna in brand te steken.

Dat is wat ons geboorteland, waar Leslie bijna 36 en ik bijna 56 jaar gewoond hebben en zovele jaren belastingen betaald hebben, ons nagelaten heeft.

We kotsen erop, en kijken uit naar de dag waarop we de Duitse nationaliteit zullen kunnen verwerven.

De enige Belgische overheidsdienst waarvan we meer dan tevreden zijn, is de Belgische ambassade in Berlin. Die mensen doen het onmogelijke om ons, ondanks de Belgische wetgeving, naar best vermogen te helpen.

We laten evenwel niets onverlet om de betrokkenen tot de orde te roepen, en zullen dat des te meer doen eens mijn situatie op 01.08.2012 zal geregulariseerd zijn. Dan trekken we alle registers open.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline diane

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 500
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #141 Gepost op: zondag 27 december 2009 - 00:12:19 »
Citaat van: Benny
Jij kent je echtgenote natuurlijk beter dan ik  
Maar kan het zijn dat hij het doet om (ik zal het met Jozef zijn woorden schrijven) een lege plaats aan de kersttafel proberen te vermijden ?
Heb je er al aan gedacht dat je je tegenstanders net gegeven hebt wat ze wilden door te stoppen ?
Ik zou hun dit dus niet gunnen, maar wie ben ik ?

Ik heb meer dan voldoende gestreden,Benny.Dan spreek ik nog niet over het aantal afgelegde km en de onkosten die we zelf bekostigden.Net zoals Danny nooit zijn kosten heeft ingediend.

Citaat van: Benny
Ben ook van die mening, want in een ander  topic gaat ze zo maar een simpel "instructeurke" uit lachen omdat hij niet de berg op kon.
Ze heeft dus nog wat van me te goed

Het zal wel juist geweest zijn. :D Want daar kreeg ik geen repliek. ;D ;D

Citaat van: Bibi
Ik ben het 100, wat zeg ik, 500% met je eens Benny.
Langs de andere kant kan ik ook het standpunt van Diane volgen want ook ik spreek uit ondervinding van de neveneffecten wanneer je op de tenen trapt van 1 van de clan elleboogwerkers binnen de politie.

Zie mijn repliek hieronder, Bibi.

Citaat van: Benny
Laat het duidelijk zijn dat ik niet van plan bent om te oordelen.
Maar zoveel talent niet gebruiken is ten eerste zonde, en ik zit nu éénmaal anders in elkaar.
Hoe harder dat men mij slaat hoe harder dat ik terug sla en je mag van ver komen om me aan de kant te zetten

Wanneer men begint met pv's waarin valheid in geschrifte voorkomt, Benny, inbeslagnames alwaar het onrecht duidelijk tevoorschijn kwam, oranje helmen die enkel de politie zouden mogen gebruiken en waarvoor men ten onrechte pv opmaakte enz...buiten datgene wat ik al als tipje van de sluier heb opgelicht,dan weet ik niet zo goed of je nog bereid zult zijn om de verkeersonveiligheid te bestrijden, maar ook nog bereid zult zijn om opnieuw de handelingen van machtsmisbruikers te trotseren.Verder begrijp ik wel dat het voor buitenstaanders moeilijk is om zich daarvan een juist beeld te kunnen vormen.Probeer maar eens uw standpunt te verkondigen op de plaats van een ongeval alwaar men alle sporen heeft opgeruimd nog voor de komst van onderzoekers.Als je diezelfde vaststellers of brandweermensen opnieuw tegenkomt op een ongeval zul je meteen merken welk gewicht je in de schaal hebt gelegd als contra gewicht.

Even een bewijs:

Op een forum ontstond een discussie waarbij een gerechtsdeskundige een ferme veeg uit de pan gaf en over bendevorming sprak vanwege politie.Voornamelijk op agenten van Antwerpen. Dit was de repliek van een Antwerps politieinspecteur - ex rijkswachter:

Bericht van Wo 15 jun, 2005 16:34
Citaat
Er zijn hier mensen die als nieuwe gebruiker ingelogd zijn op het ogenblik dat deze discussie begonnen is, dit blijken toch wel allemaal ofwel douaniers te zijn ofwel mensen die tot de SEKTE CVV behoren.

Op een ander forum ging een persoon drastisch tegen de visie van enkele politieagenten in.Politieagenten beweerden dat de stilstaande snelheidsmeter van een voertuig in een ongeval de werkelijk gereden snelheid zou zijn.Met recht en rede werd dit sterk betwist en tegengesproken.De persoon die de betwisting voerde was een zeer befaamd ongevalonderzoeker die zich nooit kenbaar heeft gemaakt.Een stilstaande snelheidsmeter op een ongeval is soms verre van juist wat de impactsnelheid betrof.Net die alweters dat een ordentelijke aanrijdingschets nog niet weten op te maken.Of bij achtervolgingen hun laders leeg schieten op de banden zonder te beseffen dat dit geen enkele meerwaarde brengt.Buiten het nutteloos verlies van kogels.Dan nog een fantast bij de Antwerpse politie die beweerde pv te kunnen opmaken voor remsporen op het wegdek en deze te laten reinigen door de Stadsdiensten op kosten van de autobestuurder.Toen wij ons hieromtrent informeerden bij zowel de Schepenen als de verantwoordelijke van de Stadsreinigingsdienst, kwam ons de vraag of die toelichting wel afkomstig was van een politieinspecteur.Zijn van die politieambtenaren indien ze werkelijk in een schietpartij worden betrokken,zich laten afvoeren in shock.Om wat medelijden op te wekken bij het personeel dat het verder onderzoek overneemt.

 



Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #142 Gepost op: zondag 27 december 2009 - 00:15:22 »
Citaat
Burgerlijk Wetboek

Art. 213. Echtgenoten zijn jegens elkaar tot samenwoning verplicht; zij zijn elkaar getrouwheid, hulp en bijstand verschuldigd.

 :D

 ??? :-[ :-X

Tja, ik doe mijn plicht, Eddy.

Enerzijds moet ik nog tot 31.07.2012 mijn woonplaats in België hebben, aangezien ik tot dan volledig arbeidsonbekwaam erkend ben door het RIZIV, en pas op de maand die volgt op mijn 60ste verjaardag, namelijk in augustus 2012, met vervroegd pensioen kan gaan.

Anderzijds zijn Leslie en ik gehuwd naar Duits recht, en verplicht ook het Duits burgerlijk recht mij om samen te wonen met mijn echtgenote, wat ik dan ook zoveel mogelijk doe.  ;)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #143 Gepost op: zondag 27 december 2009 - 00:25:58 »
Laat het duidelijk zijn dat ik niet van plan bent om te oordelen.
Maar zoveel talent niet gebruiken is ten eerste zonde, en ik zit nu éénmaal anders in elkaar.
Hoe harder dat men mij slaat hoe harder dat ik terug sla en je mag van ver komen om me aan de kant te zetten  :-X

Ik zit wat dat betreft ongeveer op dezelfde golflengte als jij, Benny.

Ik heb geleerd dat, als iemand onvriendelijk is tegenover jou, je in een eerste fase twee keren zo vriendelijk dient te zijn.

Maar ik heb ook geleerd dat, als de betrokkene desondanks nog onvriendelijk blijft, je best twee keren zo hard terugslaat.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #144 Gepost op: zondag 27 december 2009 - 01:01:10 »
Laat het duidelijk zijn dat ik niet van plan bent om te oordelen.

Ik ook niet en laat net dat het nu zo moeilijk maken.

Maar zoveel talent niet gebruiken is ten eerste zonde, ...

Inderdaad, klopt.

Hoe harder dat men mij slaat hoe harder dat ik terug sla en je mag van ver komen om me aan de kant te zetten  :-X

Dan zouden de stukken nogal rondvliegen moesten wij ooit op elkaar kloppen. ;D ;D ;D al zie ik dat nooit gebeuren. :D

In de eerste plaats moet je al weten dat ze aan het kloppen zijn. Wat achter je rug gebeurd weet je niet altijd onmiddellijk.
Zo zag ik jaren geleden ('89) plots erg opvallend veeeeeeeeeel blauw op straat. Maar echt heel veel. Mij van geen kwaad bewust dacht ik dat ze goed bezig waren.
Dit gedurende een zestal maanden tot ze me plots deden stoppen omdat mijn bromfiets zogezegd zwaar opgefokt was. Volgens de teller op de combi reed ik tussen de 60 en de 70 km/u zeiden ze. De bromfiets reed inderdaad welgeteld 60km/u en geen meter sneller, dus had ik geen verhaal.
Ik mocht echter wel doorrijden en ik had 3 weken de tijd om me op het politiebureau te melden om hem op de rollen te zetten.
Sindsdien was het blauw op straat weer zelden te zien.
Toen ik een paar weken later me melde op het politiebureau wist niemand er van niets, opgezocht op datum ervoor en erna en nergens iets van terug te vinden.
Toch hebben ze hem dan maar op de rollen gezet en mijn brommerke liep nog 39,7km/u. :'( (Hij liep 60km/u toen ik hem tweedehands aankocht van.....een politieman nota bene)
Wel moet ik vermelden dat diegene die mijn brommerke op de rollen gezet heeft een correcte en vriendelijke man was die trouwens zelf blijkbaar motorrijder was.
Het toch wel aangenaam onderhoud die keer was wel een stuk geruststellend ondanks dat ik daar toekwam met het spreekwoordelijke "ei in de broek" omwille van de traumatische belevenis die ik op die plaats enkele maanden ervoor had meegemaakt.

Offline diane

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 500
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #145 Gepost op: zondag 27 december 2009 - 01:08:57 »
Wanneer ik probeer foto's te nemen van ongevallen om de omstandigheden te bekijken wordt ik onmiddellijk benaderd door de politie en weggestuurd.
Toch snel er enkele kunnen nemen van op afstand.

Wanneer je foto's wil van dichtbij moet je het vragen aan diene mens die bij diegene met dat fluovestje staat tussen de paal en die boom rechts.
Die mocht foto's nemen zoveel hij wilde.

Ook zonder dat er een perrimeter is ingesteld? Het is trouwens een openbare weg. Welke bevoegdheid heeft dan wel de persoon in burger waaraan de toelating dient gevraagd? Een persfotograaf die euro's geeft om zijn beroep te laten beschermen?Of gratis zijn foto's ter beschikking stelt waar politieinspecteurs mee kunnen pronken binnen hun familie?

Indien zou blijken dat u toelating zou moeten vragen aan een persfotograaf, zou ik daarvoor verdere stappen ondernemen. Er kan zich wel een probleem vormen in die zin waarvoor je de foto's gebruikt en met welk doel.Maar een toelating aan onbevoegden lijkt me niet coosher.

Ik weet dat er een klacht werd ingediend bij de onderzoeksrechter toen foto's geplaatst werden vanwege politieinspecteurs die in een schietpartij betrokken waren te Deurne. Die foto's werden toen prijs gegeven op een hulpdienstenforum en die ook tot het strafdossier behoorden.Zo slim is men in Antwerpen.
Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.

Offline diane

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 500
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #146 Gepost op: zondag 27 december 2009 - 01:47:30 »
@Jozef, Benny en Bibi,

Laat het toch even duidelijk zijn dat ik niet het gevoel heb dat jullie wensen te oordelen.Enkel jullie standpunten verkondigen op een serene wijze wat ik ten zeerste waardeer.Anderzijds had Marc vroeger kunnen beslissen alvorens dat wij overgingen tot de aanschaf van onze roofvogels en mopskes. Buiten hetgeen we hebben opgebouwd in de Ardennen.Dieren vragen immers ook aandacht en verzorging.En mijn arbeidsomstandigheden laten het ook niet altijd toe om ordentelijk werk te kunnen verlenen in de materie verkeersveiligheid.Marc onderschat ook zijn problemen ivm de rugletsels die we beiden hebben ondergaan.Waarbij het motorrijden totaal is uitgesloten.Toch wel een nuttig ding om zich naar ongevallen te verplaatsen wanneer bv de autosnelweg vast zit.En op wie je kan rekenen binnen een organisatie blijkt maar pas wanneer de nood zich aanbied.Verbeteringen in verkeersveiligheid vergt toch wel wat kennis.Je kan daar in opgroeien mits de nodige intresse.En niet iedereen heeft de ambizie om de overheid met werkelijke feiten te confronteren en daarbij het algemeen gekende te blijven trotseren.Terreinwerk vergt zowel een dag als nachttaak.

Mijn gezinssituatie zou zich anders voordoen middels gebrek aan huisdieren of roofvogels.Het zijn immers ook geen wegwerpartikels.En Marc wist bij voorbaat dat roofvogels 25 tot 30 jaar kunnen worden en de Siberische Oehoe 40 à 45 jaar.Ik weet bij voorbaat indien we de verkeersveiuligheid terug ter harte zouden nemen,de dieren onderworpen worden aan een gebrek van hun noodzakelijke dagdagelijkse vluchten.Het zou zich nog anders kunnen aandienen mocht de overheid heel kort op de bal spelen op voorstellen die worden aangereikt.

Ter herinnering. Een afzonderlijke website verbonden aan het forum alhier zou ook al een bijzonder nuttig instrument kunnen betekenen voor heel wat informatie die wij kunnen aanreiken.

En daarvoor ben ik wel bereid tot volledige medewerking.En Marc kan zich daar ook wel in vinden zodoende dat zijn gezaag hier wat mindert.

Hallo JC !! ??? ;D
« Laatst bewerkt op: zondag 27 december 2009 - 01:54:21 door diane »
Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #147 Gepost op: zondag 27 december 2009 - 01:50:15 »
Wanneer ik probeer foto's te nemen van ongevallen om de omstandigheden te bekijken wordt ik onmiddellijk benaderd door de politie en weggestuurd.
Toch snel er enkele kunnen nemen van op afstand.

Wanneer je foto's wil van dichtbij moet je het vragen aan diene mens die bij diegene met dat fluovestje staat tussen de paal en die boom rechts.
Die mocht foto's nemen zoveel hij wilde.

Ook zonder dat er een perrimeter is ingesteld? Het is trouwens een openbare weg. Welke bevoegdheid heeft dan wel de persoon in burger waaraan de toelating dient gevraagd? Een persfotograaf die euro's geeft om zijn beroep te laten beschermen?Of gratis zijn foto's ter beschikking stelt waar politieinspecteurs mee kunnen pronken binnen hun familie?

Indien zou blijken dat u toelating zou moeten vragen aan een persfotograaf, zou ik daarvoor verdere stappen ondernemen. Er kan zich wel een probleem vormen in die zin waarvoor je de foto's gebruikt en met welk doel.Maar een toelating aan onbevoegden lijkt me niet coosher.

Ik weet dat er een klacht werd ingediend bij de onderzoeksrechter toen foto's geplaatst werden vanwege politieinspecteurs die in een schietpartij betrokken waren te Deurne. Die foto's werden toen prijs gegeven op een hulpdienstenforum en die ook tot het strafdossier behoorden.Zo slim is men in Antwerpen.

Ik zou het niet weten, moest alleen doorrijden en mocht niet in de buurt komen van de agent in uniform die op de vluchtheuvel stond het verkeer aan te manen door te rijden.
Ik stond nochtans op de parkeerstrook van een weinig bereden zijweg, niemand te hinderen en kreeg nog een uitbrander omdat ik een half meterke voorruit reed, zonder mijn stuur vast te houden, om een beter zicht te bekomen. ::)

Die bomen en verlichtingspalen langs die 2x2 staan daar dus ook bijzonder gevaarlijk en zijn reeds meermaals oorzaak geweest van dodelijke afloop bij ongevallen.
Zeker, zoals te zien op de foto, bij kruispunten met dergelijk vluchtheuvels in het midden waar men verplicht moet uitwijken in de richting van de bomen.
Bovendien, ook zichtbaar op de foto, is er nog een opening gelaten om (brom)fietsers door te laten die dan na het (bijna) ongeval in het niets verdwijnen.

Offline diane

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 500
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #148 Gepost op: zondag 27 december 2009 - 02:04:56 »
Citaat van: Bibi
Ik zou het niet weten, moest alleen doorrijden en mocht niet in de buurt komen van de agent in uniform die op de vluchtheuvel stond het verkeer aan te manen door te rijden.
Amai, oeieoei, was hij zo opgeladen dat hij als ongeïsoleerde stroompaal een gevaar kon vormen dat je die pretentieuze beweegbare paal niet kon benaderen?
Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #149 Gepost op: zondag 27 december 2009 - 02:22:15 »
Citaat van: Bibi
Ik zou het niet weten, moest alleen doorrijden en mocht niet in de buurt komen van de agent in uniform die op de vluchtheuvel stond het verkeer aan te manen door te rijden.
Amai, oeieoei, was hij zo opgeladen dat hij als ongeïsoleerde stroompaal een gevaar kon vormen dat je die pretentieuze beweegbare paal niet kon benaderen?


Ik kreeg alleen antwoord dat een man overleden was nadat hij tegen een boom was gereden en "VERTREKKEN NU" en deed het verkeer dat hij tot kort ervoor zo heftig stond aan te manen door te rijden voor de tweede maal stoppen om de straat over te steken en mij, heftig gebarend, te doen doorrijden.