Auteur Topic: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL  (gelezen 69462 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline diane

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 500
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #150 Gepost op: zondag 27 december 2009 - 02:49:48 »
Citaat van: Bibi
Ik kreeg alleen antwoord dat een man overleden was nadat hij tegen een boom was gereden en "VERTREKKEN NU" en deed het verkeer dat hij tot kort ervoor zo heftig stond aan te manen door te rijden voor de tweede maal stoppen om de straat over te steken en mij, heftig gebarend, te doen doorrijden.

De volgende keer zet je uw motorkap open en sta je in panne. Mogelijks is de chaos dan compleet en kan hij zijn stroom ontladen. Op dat gebied ben ik een filoe hoor. Maar dan juist als je de baan opkomt he. Niet in een zijwegje. ;D
Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #151 Gepost op: zondag 27 december 2009 - 03:08:53 »
 ;D ;D ;D 8)

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #152 Gepost op: zondag 27 december 2009 - 14:25:17 »
Dan heb ik mij grondig vergist van plaatsbepaling, Inazuma. Ik had het over een dvko op de E40 tussen Jabbeke en Gent rr Gent.
Geen probleem.
Dat de aarden berm niet 100% zekerheid biedt is anderzijds ook al aangetoond.


Citaat
Het enige dat er is gekomen zijn de driehoeken van wegmarkeringen op de rechterrijstroken. Opdat vrachtwagens hun afstand zouden nemen.
Verkeerstekens die niet voorzien zijn in de wegcode, en gezien ze ook aanwijzingen geven aan de bestuurders (inzake de tussenafstand), eigenlijk niet eens mogen aangebracht worden ...
(de borden zijn wel toegelaten, wegens Art 71.2)
« Laatst bewerkt op: zondag 27 december 2009 - 17:35:34 door Inazuma »
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #153 Gepost op: zondag 27 december 2009 - 17:24:37 »
Sinds juni 2009 vraag ik hem hoe ik één van onze motorvoertuigen in België kan inschrijven zonder onaanvaardbare nadelen. Hij belooft me al sindsdien een volledig antwoord desomtrent, doch blijft het me nog steeds schuldig.
Tenzij de wetgeving verandert, is er ook geen gunstig antwoord op ...
Je moet het voertuig waarmee je hier rijdt als officiëel Belgisch inwoner, ook hier inschrijven - lees ervoor afdokken - zelfs als het voertuig al in het buitenland ingeschreven is.

Het afdokken is trouwens de enige reden waarom België hier lastig over doet.
De Europese "voortrekker" , "modelstaat", en leverancier van de eerste EU-president, weigert de wettelijk correcte inschrijving van een voertuig in een ander EU land door zijn burgers te erkennen omwille van een paar centjes ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #154 Gepost op: zondag 27 december 2009 - 17:31:22 »
Eveneens Houtlaan grondgebied Schilde.
Dat is een bekende zwarte baan ... geen zwart punt maar een zwarte streep.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #155 Gepost op: zondag 27 december 2009 - 18:45:31 »
Eveneens Houtlaan grondgebied Schilde.
Dat is een bekende zwarte baan ... geen zwart punt maar een zwarte streep.

Niet alleen wegens gebrek aan beveiligde midden- en buitenbermen maar ook om redenen dat de stroefheid van het wegdek zeer sterk te wensen overlaat.  Deze stroefheid van het wegdek is zowat vergelijkbaar met de stroefheid in de bevrijdingstunnel rr Boom.

Ook de aanwezige fietspaden op de Houtlaan zijn niet afgeschermd.

Op het dodelijk ongeval dd. 20 06 2004, heb ik ook de pers en burgemeester ter plaatse gevraagd om de toestand aan te klagen. Zie beide foto's onderaan. Sinds dat ongeval heeft de burgemeester van Schilde, na overleg met ons op de plaats van het ongeval, maatregelen genomen ter bescherming van de middenberm. Betreft het gedeelte vanaf het kruispunt 's Gravenwezel/Wijnegem tot kruispunt Turnhoutsebaan dat voorzien werd van vangrails. Het andere weggedeelte valt onder de bevoegdheid van Wegen Verkeer Brussel, afd. Antwerpen.

Maar, er was nog meer aan de hand op datzelfde kruispunt 's Gravenwezel/Wijnegem. Onze tussenkomst aldaar ingevolge een verkeersongeval met drie doden, waarbij ook een fietser betrokken doordat een voertuig wegkatapulteerde uit een aanrijding, en nog een verkeersongeval met één dode en twee zwaar gewonden in levensgevaar, heeft aanleiding gegeven dat ons advies daarop werd ingewilligd en het kruispunt voorzien werd van een bijkomende rijstrook. Bestemd voor het rechtsafdraaiend verkeer komende uit de rr 's Gravenwezel rijdende richting Deurne Makro.

Sindsdien waren er, volgens onze inlichtingen, geen dodelijke verkeersslachtoffers op het kruispunt te betreuren. Daarbij hebben we uit analyses ook kunnen aantonen dat snelheid of overdreven snelheid gehaal niet aan de basis lag van beide verkeersongevallen. Maar de gebrekkige infrastructuur aan de basis lag van deze toch wel bijzonder zware ongevallen.

Ik zal pogen de foto's terug te vinden van die beide verkeersongevallen op het bewuste kruispunt met een totaal van vier dodelijke salchtoffers en twee zwaar gewonden in levensgevaar.

De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #156 Gepost op: zondag 27 december 2009 - 19:25:44 »
 :-X
« Laatst bewerkt op: dinsdag 26 januari 2010 - 00:33:42 door jo »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline diane

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 500
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #157 Gepost op: zondag 27 december 2009 - 19:42:50 »
De Houtlaan is over de gehele lengte de bevoegdheid van Wegen Verkeer, ook de Turnhoutsebaan.
Weet ik minstens even goed als madam de burgemeester, info uit eerste hand.

Nonsens, maar uw tegenberichten zijn we al gewend. Vandaar de beschermende en niet beschermende maatregelen op de Houtlaan. En de Turnhoutsebaan behoorde tot de Provinciale wegen. Daarvoor zijn we meer dan voldoende op ongevallen geweest om te weten welke wegbeheerder we dienden aan te spreken!!
Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #158 Gepost op: zondag 27 december 2009 - 19:45:06 »
 :-X
« Laatst bewerkt op: dinsdag 26 januari 2010 - 00:32:51 door jo »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline diane

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 500
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #159 Gepost op: zondag 27 december 2009 - 19:59:51 »
Ge hebt gelijk zenne. ::)

Tuurlijk. Want het behoort tot het ambtsgebied van mijn collega's brigade Brasschaat die we bijstand verlenen.En het waarom dat we de wegen en zijn wegbeheerders dienen te kennen behoort nou netjes tot het beroepsgeheim.Misschien een harde noot maar Marc heeft het bij het rechte eind.
Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #160 Gepost op: zondag 27 december 2009 - 20:05:19 »
 :-X
« Laatst bewerkt op: dinsdag 26 januari 2010 - 00:31:56 door jo »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline diane

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 500
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #161 Gepost op: zondag 27 december 2009 - 20:11:24 »
Ik heb het hier net aan één van de weinige personen die alle wegen van Schide kent gevraagd.
Die kent de wegen beter als de eigen burgemeester of de politie, die bellen trouwens vaak op om te horen van wie die of die weg is..

Maar ge zult wel gelijk hebben. ::)

Uw informatiebronnen kennen we. ;D ;D

Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #162 Gepost op: zondag 27 december 2009 - 20:13:54 »
 :-X
« Laatst bewerkt op: dinsdag 26 januari 2010 - 00:31:37 door jo »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline diane

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 500
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #163 Gepost op: zondag 27 december 2009 - 20:28:01 »
Ik heb het hier net aan één van de weinige personen die alle wegen van Schide kent gevraagd.
Die kent de wegen beter als de eigen burgemeester of de politie, die bellen trouwens vaak op om te horen van wie die of die weg is..

Maar ge zult wel gelijk hebben. ::)

Uw informatiebronnen kennen we. ;D ;D


Vandaar dat ik het zeer raar vind dat je e in twijfel durft te trekken.
Maar inderdaad uw tegenberichten ben ik ook al gewend al betreur ik de reden daarvan.

Ik veronderstel dat er nog wat meer plat staat dan uw banden bij winterweer.
Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #164 Gepost op: zondag 27 december 2009 - 21:52:27 »
Citaat van: Jooo"
Ik heb het hier net aan één van de weinige personen die alle wegen van Schide kent gevraagd.
Die kent de wegen beter als de eigen burgemeester of de politie

Citaat van: Diane
Uw informatiebronnen kennen we. ;D ;D

De pastoor van Oelegem/Schilde. ;D


De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be