Auteur Topic: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL  (gelezen 69394 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #225 Gepost op: maandag 06 september 2010 - 15:28:01 »

Het Belgische wegennet zou wel een van de veiligsten van Europa zijn.
er rijden gewoon te veel belgen rond op die veilige wegen
moest er niemand rijden, zou het beter zijn
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline Kunde

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 542
  • Geslacht: Man
  • Veilig verkeer begint en eindigt bij jou en mij
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #226 Gepost op: dinsdag 07 september 2010 - 17:54:28 »
Citaat
ze moeten maar zo snel niet rijden, want dat is in belgië de enige oorzaak van ongevallen
Quatsch en afgezaagd. De enige oorzaak is dat ze in België niet kunnen rijden. Rijden is wel wat meer dan gas geven, remmen en aan een stuur draaien.
Verkeerseducatie: verkeren kun je leren.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #227 Gepost op: dinsdag 07 september 2010 - 18:33:42 »
De enige oorzaak is dat ze in België niet kunnen rijden. Rijden is wel wat meer dan gas geven, remmen en aan een stuur draaien.

Zou dat de enige oorzaak zijn? Of zou de mentaliteit er ook voor iets tussen zitten:

- ikke en de rest kan stikken.
- regels gelden voor de anderen, niet voor mij.
- als ik in mijne goeie ben, ben ik asociaal, anders agressief.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #228 Gepost op: dinsdag 07 september 2010 - 18:46:18 »
Ja Jozef, als je nu vanuit Oelegem Zandhoven binnenbolt is er plots een dubbele asverschuiving met in het midden een versmalling, en daar zie je dus jouw drie regels continue toegepast worden.
Of zou het misschien zijn dat iedereen door en door opgefokt begint te worden van dit zotte verkeersbeleid?
Want eerlijk gezegd weet ik niet waarom dit gedrocht weer aangelegd moest worden.

Heel de baan Oelegem Zandhoven (gedeelte Zandhoven)is heraangelegd, vroeger 90/uur nu ze breder is en terug vlak ligt nog maar 70/uur.
De BBK van Zandhoven is nu ook 300-500m groter, als we echt het laatste huis tot de BBK willen laten horen dan is binnen een paar jaar heel België BBK .
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #229 Gepost op: dinsdag 07 september 2010 - 18:54:44 »
Of zou het misschien zijn dat iedereen door en door opgefokt begint te worden van dit zotte verkeersbeleid?
Die kans is inderdaad uiterst aanzienlijk.

Zien dat je telkens je tijd staat te verschijten in het verkeer door de onkunde en gepatenteerde onwil van de overheden is voldoen om de rustigste mens horendol te maken.


Daarstraks in het boerengat Hallaar was het dikke file.
Kunnen ze gaan zagen op het vele en drukke verkeer dat toch zo gevaarlijk is.
Of ze kunnen de wegversmallingen weer weghalen die heel het verkeer er vast zetten ... en dan veroorzaken een paar auto's achter elkaar plots geen file meer.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #230 Gepost op: dinsdag 07 september 2010 - 23:30:39 »
Ja Jozef, als je nu vanuit Oelegem Zandhoven binnenbolt is er plots een dubbele asverschuiving met in het midden een versmalling, en daar zie je dus jouw drie regels continue toegepast worden.
Of zou het misschien zijn dat iedereen door en door opgefokt begint te worden van dit zotte verkeersbeleid?
Want eerlijk gezegd weet ik niet waarom dit gedrocht weer aangelegd moest worden.

Heel de baan Oelegem Zandhoven (gedeelte Zandhoven)is heraangelegd, vroeger 90/uur nu ze breder is en terug vlak ligt nog maar 70/uur.
De BBK van Zandhoven is nu ook 300-500m groter, als we echt het laatste huis tot de BBK willen laten horen dan is binnen een paar jaar heel België BBK .

Hoewel in Zandhoven nog altijd geen zonitis is uitgebroken heeft men wel de bordjes 70 ontdekt. Niet alleen de vroegere dreef is nu 70. De laatste tijd is een stuk van de omlegging 70 geworden voorbij Heikant richting Lier en een niet onaardig stuk van de Dennenlaan.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #231 Gepost op: woensdag 08 september 2010 - 16:40:13 »
Zones zijn een ideaal instrument om aan (snelheids)overtredingen te ontsnappen.
Bijna alle zones in de omgeving Begijnendijk / Heist-od-Berg / Putte / Herentals ... blijken niet-reglementair opgelegd.
Alle regels inzake hun plaatsing worden met de voeten getreden.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder