Auteur Topic: Bouwen van website omheen forum?  (gelezen 8581 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Bouwen van website omheen forum?
« Gepost op: zaterdag 20 december 2008 - 01:40:14 »
Zou het niet aardig zijn wanneer er eens een website omheen het forum wordt gebouwd.
Dit is het enige VLaamse verkeersforum waar vrij gediscussieerd kan worden over verkeers-kwesties maar om meer leden aan te trekken zou het goed zijn wanneer er ook echt een website zou zijn waar het forum slechts een onderdeel van is.
Ik gooi hier maar eens een balletje op.
Jozef zou zich wellicht met de wegcode kunnen bezig houden, een grote toegevoegde waarde zou zijn wanneer enerzijds de wegcode en wet volledig wordt uitgelegd maar wanneer dit tegelijk helder wordt gemaakt met behulp van een wat beter taalgebruik, voorbeelden en er wordt ingegaan op hiaten in de wegcode of artikels uit de wegcode die het risico verhogen. Daarnaast zou Jozef wellicht veel interessante informatie kunnen verschaffen over boten.
Marc en Diane zouden zich wellicht kunnen bezighouden met de infrastructuur en de verwondingen t.g.v. onveilige infrastructuur. De data is er al, het hoeft alleen maar goed geplaatst te worden.
JC kan wellicht wat interessants schrijven over de luchtvaart, het milieu en de GPS.
Wat denken jullie hiervan?

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Bouwen van website omheen forum?
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 20 december 2008 - 08:18:53 »
mss ook dat iemand kan gaan spitten in cassatie om verduidelijkende uitspraken te vinden aangaande de wegcode
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: Bouwen van website omheen forum?
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 20 december 2008 - 10:51:39 »
Zou het niet aardig zijn wanneer er eens een website omheen het forum wordt gebouwd.
Dit is het enige VLaamse verkeersforum waar vrij gediscussieerd kan worden over verkeers-kwesties maar om meer leden aan te trekken zou het goed zijn wanneer er ook echt een website zou zijn waar het forum slechts een onderdeel van is.
Ik gooi hier maar eens een balletje op.
Jozef zou zich wellicht met de wegcode kunnen bezig houden, een grote toegevoegde waarde zou zijn wanneer enerzijds de wegcode en wet volledig wordt uitgelegd maar wanneer dit tegelijk helder wordt gemaakt met behulp van een wat beter taalgebruik, voorbeelden en er wordt ingegaan op hiaten in de wegcode of artikels uit de wegcode die het risico verhogen. Daarnaast zou Jozef wellicht veel interessante informatie kunnen verschaffen over boten.
Marc en Diane zouden zich wellicht kunnen bezighouden met de infrastructuur en de verwondingen t.g.v. onveilige infrastructuur. De data is er al, het hoeft alleen maar goed geplaatst te worden.
JC kan wellicht wat interessants schrijven over de luchtvaart, het milieu en de GPS.
Wat denken jullie hiervan?


Wij zijn onmiddellijk bereid tot medewerking, BBB.

Citaat van: Sniper
mss ook dat iemand kan gaan spitten in cassatie om verduidelijkende uitspraken te vinden aangaande de wegcode

Dan verwijs ik ook graag naar een forumgebruiker. Namelijk Kunde. Een prettig iemand om mee samen te werken. Wetende dat men dikwijls verveeld zat met zijn aanhalingen dewelke hij opsnorde inzake rechtspraken Cassatie. Kunde is ook iemand dat ons in het verleden zijn diensten heeft bewezen. Beroepshalve spreekt hij ook met kennis van zaken.
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Bouwen van website omheen forum?
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 20 december 2008 - 12:10:32 »
Er is momenteel een website in ontwikkeling. Hij draait al op mijn laptop en ik ga hem snel (lees tijdens de kerstvakantie) in test brengen. De moderatoren zullen de eerste zijn die hun mening mogen geven en verbeteringen kunnen aanbrengen. Kort daarna kan ze dan openbaar gemaakt worden.
Er is gekozen voor een CMS systeem waardoor iedereen (mits de nodige toelatingen) online artikels kan plaatsen. In eerste instantie had ik gedacht aan een nieuws gedeelte en een 'kennis-centrum' waarin allerlei topics kunnen gebracht worden. Ik houd jullie zeker op de hoogte. Er zijn zeker een aantal forumdeelnemers die een nuttige bijdrage kunnen leveren. BBB, je geeft een aantal personen aan die dat zeker kunnen, maar wat dacht je om zelf iets over bv. EHBO te schrijven ?
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: Bouwen van website omheen forum?
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 20 december 2008 - 14:32:16 »
Er is momenteel een website in ontwikkeling. Hij draait al op mijn laptop en ik ga hem snel (lees tijdens de kerstvakantie) in test brengen. De moderatoren zullen de eerste zijn die hun mening mogen geven en verbeteringen kunnen aanbrengen. Kort daarna kan ze dan openbaar gemaakt worden.
Er is gekozen voor een CMS systeem waardoor iedereen (mits de nodige toelatingen) online artikels kan plaatsen. In eerste instantie had ik gedacht aan een nieuws gedeelte en een 'kennis-centrum' waarin allerlei topics kunnen gebracht worden. Ik houd jullie zeker op de hoogte. Er zijn zeker een aantal forumdeelnemers die een nuttige bijdrage kunnen leveren. BBB, je geeft een aantal personen aan die dat zeker kunnen, maar wat dacht je om zelf iets over bv. EHBO te schrijven ?

Bedankt voor de info, JC. Mijn kennis is ontoereikend wat opbouw websites betreft. Maar onze website vroeger was Mambo Open Cource. Of Joomla? Kan dat eventueel tot de mogelijkheid behoren, JC? Jozef zal wel met kennis van zaken toelichtingen kunnen geven wat onze website vroeger betrof. Het is maar een idee of voorstel. Omdat dit allerlei mogelijkheden bood. Desgewenst zijn we bereid in de kosten te delen.

Wat verkeeersonveiligheid betrof hadden we allerlei onderverdelingen.

Bv

Snelheid
Weekendongevallen
Gevaarlijke vangrails
Wegmarkeringen
Schampblokken
Verlichtingspalen
Bomen
Wegschades
Wateroverlast
Dode hoek
Wegsignalisatie
New Jerseys
Infrastructuur voor blinden
Andervaliden
Motorrijders
Fietsers
Wegverkeer algemeen
Black Ice
Spoorvormingen
Soorten wegdek
Remafstanden
Sporen in ongevallen
enz...enz...

@ BBB,

Hulpmiddeltje voor E.H.B.O.  ;)

P A R K I E T

Pols
Ademhaling
Reacties
Kleur
Inwendige bloedingen
Eventueel braken
Toestand slachtoffer
« Laatst bewerkt op: zaterdag 20 december 2008 - 14:34:19 door marc annemans »
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Bouwen van website omheen forum?
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 20 december 2008 - 22:31:27 »
Citaat van: BBB
Jozef zou zich wellicht met de wegcode kunnen bezig houden, een grote toegevoegde waarde zou zijn wanneer enerzijds de wegcode en wet volledig wordt uitgelegd maar wanneer dit tegelijk helder wordt gemaakt met behulp van een wat beter taalgebruik, voorbeelden en er wordt ingegaan op hiaten in de wegcode of artikels uit de wegcode die het risico verhogen.

Mijn kennis van het Belgisch verkeersrecht is aan het aftakelen. Ik heb nu immers meer belangstelling voor het verkeersrecht in Duitsland en Oostenrijk.

We hebben hier gelukkig mensen die zeer goed op de hoogte zijn van Belgisch verkeersrecht. Ik denk ondermeer aan Inazuma, JPD, Kunde, mazda, xantingo (sorry als ik nog iemand over het hoofd zie).

Ik heb een concreet idee om alvast de verkeersregelgeving interessanter te presenteren dan op de al bestaande sites daaromtrent. Ik wil ze graag via PB mededelen aan belangstellenden die ermee akkoord gaan het concept niet aan medewerkers van andere websites mede te delen.

Citaat
Daarnaast zou Jozef wellicht veel interessante informatie kunnen verschaffen over boten.

Dan praten we evenwel niet meer over wegverkeer, doch over scheepvaartverkeer.  ;)

Citaat van: marc annemans
Maar onze website vroeger was Mambo Open Cource. Of Joomla? Kan dat eventueel tot de mogelijkheid behoren, JC? Jozef zal wel met kennis van zaken toelichtingen kunnen geven wat onze website vroeger betrof.

Het content management system was Mambo. Joeri gaat voor deze site Drupal gebruiken. Zoals elk CMS, vereist het wel wat technische kennis van de beheerder(s), maar niet van de redactionele medewerkers.

Citaat
Desgewenst zijn we bereid in de kosten te delen.

Bedankt, Marc, maar we staan nog niet voor kosten. Drupal is gratis verkrijgbaar, en de site levert geen bijkomende kosten op voor mijn shared webspace bij Neue Medien Münnich:)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Bouwen van website omheen forum?
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 20 december 2008 - 22:49:57 »
Daarnaast zou Jozef wellicht veel interessante informatie kunnen verschaffen over boten.
dat kan ik ook, ik zit al 25 jr in de branche
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Bouwen van website omheen forum?
« Reactie #7 Gepost op: zaterdag 20 december 2008 - 23:08:49 »
Citaat
Daarnaast zou Jozef wellicht veel interessante informatie kunnen verschaffen over boten.

Dan praten we evenwel niet meer over wegverkeer, doch over scheepvaartverkeer.  ;)

Niettegenstaande praten we dan nog steeds over verkeer, bovendien over verkeer die het wegverkeer flink kan beïnvloeden. ;)

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Bouwen van website omheen forum?
« Reactie #8 Gepost op: zaterdag 20 december 2008 - 23:09:37 »
Daarnaast zou Jozef wellicht veel interessante informatie kunnen verschaffen over boten.
dat kan ik ook, ik zit al 25 jr in de branche

Schoot. 8) ;D

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: Bouwen van website omheen forum?
« Reactie #9 Gepost op: zondag 21 december 2008 - 02:01:34 »
Citaat van: BBB
Daarnaast zou Jozef wellicht veel interessante informatie kunnen verschaffen over boten.

Citaat van: Jozef
Dan praten we evenwel niet meer over wegverkeer, doch over scheepvaartverkeer.  ;)


Citaat van: Bibi
Niettegenstaande praten we dan nog steeds over verkeer, bovendien over verkeer die het wegverkeer flink kan beïnvloeden. ;)


Citaat van: Sniper
dat kan ik ook, ik zit al 25 jr in de branche

Citaat van: Bibi585
Schoot. 8) ;D



U lacht, Bibi?

Ooit heb ik de verkeerde politiediensten opgebeld i.v.m. de meren op de Antwerpse Ring. De juiste plaatsbepaling viel niet onder de bevoegdheid van de Scheepvaartpolitie alwaar ik mij in vergiste, maar wel degelijk onder de bevoegdheid van de Wegpolitie.

Ik heb al veel meegemaakt i.v.m. verkeer en veiligheid, Bibi, maar achter mijn visvergunning hebben ze toen niet gevraagd. Maar ik heb wel van de gelegenheid gebruik gemaakt om een paar remtesten uit te voeren op de Ringse Meren.



                       

       











« Laatst bewerkt op: zondag 21 december 2008 - 02:04:25 door marc annemans »
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Bouwen van website omheen forum?
« Reactie #10 Gepost op: zondag 21 december 2008 - 03:01:36 »
Uiteindelijk is het dan toch in orde geraakt, ttz sinds de ring vernieuwd is heb ik dergelijke meren toch niet meer tegengekomen.

was nochtans plezant wanneer je daar met een geladen oplegger door reed en het water tientallen meters ver vloog  ;D

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Bouwen van website omheen forum?
« Reactie #11 Gepost op: zondag 21 december 2008 - 23:54:28 »
Citaat van: bibi585
Niettegenstaande praten we dan nog steeds over verkeer, bovendien over verkeer die het wegverkeer flink kan beïnvloeden.

Ja, maar dan kunnen we ook over sexueel verkeer beginnen, want dat kan ook het wegverkeer beïnvloeden.  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Bouwen van website omheen forum?
« Reactie #12 Gepost op: maandag 22 december 2008 - 00:08:10 »
Citaat van: bibi585
Niettegenstaande praten we dan nog steeds over verkeer, bovendien over verkeer die het wegverkeer flink kan beïnvloeden.

Ja, maar dan kunnen we ook over sexueel verkeer beginnen, want dat kan ook het wegverkeer beïnvloeden.  :D

euuuhhhh minder  :-[ ;D ;D ;D