De producent zegt dan ook dat het mogelijk zou moeten kunnen zijn om die batterijen zo snel op te laden hetgeen impliceert dat dit niet het geval is met de huidige oplaadstations maar dat dit wel het geval zou zijn met een technisch en economisch haalbare aanpassing van de oplaadstations.
Dat vermogen is alleen te leveren door een laadstation dat zich vlak bij een hoogspanningscabine bevindt, en om die stromen te verwerken zijn er koperdradstaven met een diameter van 15mm (240V) of 20mm (110V) nodig.
Zijn er practische bezwaren om dit zo in te richten?
Hoe dan ook, het lijkt me een fantastische wagen, vooral voor op de Duitse snelwegen.
De actieradius ligt volgens mij wel iets lager dan bij de Tesla Roadster.
Van zowel de actieradius als de oplaadtijd lig ik bepaald niet wakker aangezien de deskundigen er van overtuigd zijn dat de performance van die batterijtjes, die ze ook in laptops gebruiken, nog enorm sterk zal verbeteren.
Stel dat de performance met een factor 3 zou verbeteren, dan zouden die batterijen voor alles volstaan behalve extreme vakantieritten.
Dit terwijl kenners voorspellen dat een factor 10 realistisch gezien haalbaar is.
Bedenk hierbij dat de markt voor die batterijtjes pas echt op gang kwam met de intrede van de GSM en de laptop en dat het dus nog vrij recent is dat de industrie hier intensief onderzoek naar doet in vergelijking met andere technologische toepassingen (de brandstofmotor bijvoorbeeld).