Auteur Topic: Forumleden  (gelezen 28787 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Bertje

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Forumleden
« Gepost op: woensdag 12 juli 2006 - 22:01:17 »
Is het eigenlijk mogelijk om een overzicht van gebruikers op te vragen en te sorteren op aantal posts, aanmelddatum, ...? Nu kan je wel zien wie het laatst geregistreerd heeft, maar niet wie er nog allemaal geregistreerd is.

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Forumleden
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 12 juli 2006 - 22:05:40 »
Ja ik ben daar ook naar op zoek, ben eigenlijk nog alles wat aan het zoeken  ;D

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Forumleden
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 12 juli 2006 - 22:39:24 »

Is het eigenlijk mogelijk om een overzicht van gebruikers op te vragen en te sorteren op aantal posts, aanmelddatum, ...? Nu kan je wel zien wie het laatst geregistreerd heeft, maar niet wie er nog allemaal geregistreerd is.


De forumsoftware biedt inderdaad deze mogelijkheden, maar je kunt er voorlopig nog geen gebruik van maken.

Zodra een gebruiker een bepaald aantal berichten gepost heeft, komt hij automatisch in een volgende ledengroep terecht (er verschijnen dan twee sterren onder zijn naam). Vanaf dan kan hij de ledenlijst raadplegen.

Ik heb dit zo ingesteld om te vermijden dat sommigen zich alleen maar zouden registreren om misbruik te kunnen maken van de gegevens die voorkomen in de ledenlijst. Als ze dat nu willen doen, moeten ze ten minste eerst toch al een bepaald aantal berichten posten. ;)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Forumleden
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 12 juli 2006 - 22:44:42 »
Oja, posten dus maar. ;) :D

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Forumleden
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 12 juli 2006 - 22:45:00 »

Ja ik ben daar ook naar op zoek, ben eigenlijk nog alles wat aan het zoeken  ;D


Ik had eerst overwogen om de phpBB forumsoftware te gebruiken (dezelfde als op het Gratis Rijbewijs Online forum).

Deze forumsoftware, SMF, heeft echter zoveel meer te bieden, dat ik voor deze gekozen heb.

Het vergt in het begin inderdaad even wat gewenning (ook voor mij), maar daarna zullen de voordelen zeker de bovenhand halen.

Er is bovenaan een "HELP" knopje, waarmee je toegang krijgt tot heel veel uitleg. Als je dan nog vragen of problemen hebt, zullen we natuurlijk samen naar het antwoord of de oplossing zoeken.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Forumleden
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 12 juli 2006 - 22:47:00 »

Oja, posten dus maar. ;) :D


Juist. En de maximum lengte van een bericht staat voorlopig ingesteld op 20.000 karakters, doch kan desgewenst verhoogd worden. Je hoeft je dus zeker niet in te houden ...  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Forumleden
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 12 juli 2006 - 22:50:30 »
Oja, ok maar nu ga ik slapen  :-\ Morgen de vroegen op m'n nieuwe job. :P

Offline os2lover

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 497
  • Geslacht: Man
    • BASM
Re: Forumleden
« Reactie #7 Gepost op: woensdag 12 juli 2006 - 23:03:44 »
Oja, ok maar nu ga ik slapen  :-\ Morgen de vroegen op m'n nieuwe job. :P

Succes! :)
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Forumleden
« Reactie #8 Gepost op: donderdag 13 juli 2006 - 18:41:35 »
Oja, ok maar nu ga ik slapen  :-\ Morgen de vroegen op m'n nieuwe job. :P

Succes! :)

Thx.  ;)

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Forumleden
« Reactie #9 Gepost op: donderdag 13 juli 2006 - 19:56:18 »
Deze software werkt inderdaad beter dan phpBB. De vormgeving staat me ook veel meer aan.

Tot nu toe perfecte ondersteuning onder IE en FireFox.

Ik heb getest onder Teletubbie windhoos (WinXP). Maar meestal kom ik van thuis naar de site m.b.v. Ubuntu. Het forum werkt op dit platform perfect met FireFox (phpBB laat daar soms wel eens een steek vallen). Het zal niemand verwonderen dat het ook onder Mozilla draait. Momenteel nog Ubuntu Breezy Badger, als ik een avondje tijd heb doe ik de upgrade naar Dapper Drake.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Forumleden
« Reactie #10 Gepost op: donderdag 13 juli 2006 - 20:18:53 »

Tot nu toe perfecte ondersteuning onder IE en FireFox.


Inderdaad. Ik heb ook getest met Netscape en Opera: geen probleem. Alleen weet ik niet wat hij in Safari geeft, omdat ik geen Macintosh heb. Maar soit, Macintosh, dat is geen informatica, dat is een godsdienst.  :D

Leuk is ook de uitgebreidere BB code met deze forumsoftware. Probeer met phpBB bijvoorbeeld maar eens een tabelletje in te voegen in een bericht.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline os2lover

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 497
  • Geslacht: Man
    • BASM
Re: Forumleden
« Reactie #11 Gepost op: donderdag 13 juli 2006 - 21:38:54 »
Op het werk hebben we een Mac met MacOSX en Safari. 'k Zal morgen es uitproberen :)
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline os2lover

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 497
  • Geslacht: Man
    • BASM
Re: Forumleden
« Reactie #12 Gepost op: donderdag 13 juli 2006 - 21:41:31 »
Wat ik al wel kan bevestigen is dat het prima eruit ziet op een Nokia N80. Ook onthouden dat ik ingelogd ben enzo, werkt prima.
Dit toestel is van de derde generatie Series-60 (lees: lekker duur, maar toch zeer uitbreidbaar), en draait onder Symbian.
De browser is van Nokia zelf (vroeger gebruikten ze Opera, maar nu doen ze het weer zelf), en is gebaseerd op Safari, dus ik vermoed dat die Mac ook wel geen probleem zal vormen.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: Forumleden
« Reactie #13 Gepost op: donderdag 13 juli 2006 - 23:22:11 »
Zeg Jozef, geen kwaad woord over de Apple computers hé.  ;)
Ze zijn veel veiliger dan de Windows computers, ze draaien stabieler (als ze geen Windows installeren wat tegenwoordig kan dankzij goede hackers) en het belangrijkste van alles; die desktop-interface die Windows nu zo gretig gebruikt is uitgevonden door Apple. Bovendien vind ik persoonlijk dat de layout ook beter is. Toen ik bij iemand een Apple-computer zag, wat ik niet wist, waar naast een gewone computer stond (de jongen is informaticus en had ze beiden aanstaan) viel mij meteen het prettigere beeld van de Applecomputer op. Deze jongen is ook een Applefanaat.
In dat opzicht is Apple inderdaad een beetje een religie, het is beter dan de rest (vinden zij toch) en de mensen die dat weten willen ook niet meer anders.

Het enige grote probleem wat ik ken van Apple computers is dat sommige spellen en downloadapplicaties daar niet op werken. Dat is wel zonde maar nu minder een probleem aan het worden nu je ook Windows kan installeren, veronderstellende dat je een voldoende grote harde schijf hebt of misschien wel 2 harde schijven. Dan gebruik je normaal de Apple-softwaren en in geval van nood Windows.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Forumleden
« Reactie #14 Gepost op: donderdag 13 juli 2006 - 23:28:47 »
Ikzelf verkies een Linux distrubutie. Bij Apple ben je afhankelijk van de hardware. Linux kan je op zowat alles installeren (ook wat oudere computers). Ik gebruik zelf de Linux distro Ubuntu, die ik iedereen aanraad. Voor de KDE-freaks is er Kubuntu.
Als ik dan toch eens wat anders nodig heb gebruik ik VMWare binnen Ubuntu. Zo kan je dus een WinXP draaien in je Linux, wat prima werkt. Bovendien kan je een aantal van die virtuele machines in VMWare draaien, bv. een ontwikkelomgeving, een surf-game omgeving, ...
Bovendien is het makkelijk om een virtuele machine te archiveren, waardoor je altijd terug kan naar een werkende versie (een beetje te vergelijken met Ghost).

Nu met OS X zijn de Apples inderdaad zeer stabiel, omdat ze gebruik maken van een Unix kernel. Dit was niet altijd zo, vroeger waren de Apples veel minder stabiel. Ik heb een tijdje gewerkt in een bedrijf dat een groot aantal grafici in dienst had. Deze mensen zweren bij hun mac's. Ze moest eerlijkheidshalve wel zeggen dat die enkele keren per week crashten onder zware load.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519