JC, ik heb de overnetversie van Edonkey gedownload.
Ik heb 3 bestanden gezocht en dubbelgeklikt, die staan nu in het transfervenster.
Ik krijg steeds zo'n 20-30 sources, zelfs een piek gehad op 140, maar het programma wilt maar niet downloaden.
Het blijft zeggen: looking.
Ik zal even wat info geven over de meldingen.
Users: 645120 files: unknown unreachable

Een normaal aantal files maar wat betekent dat unknown unreachable? Hoe kan hij die files weergeven als ze unknown en unreachable zijn?
Verder staat er connections: 7/45
Als ik 45 verbindingen heb waarom zijn er dan maar 7 actief? Ook vanwege de firewall?
Als ik op opties klik en dan op network, dan staat er:
TCP port 4662 UDP port 8735
Ik heb zo'n vermoeden dat dit de poorten zijn van de firewall.
Wat is het verschil tussen TCP en UDP? Welke moet ik nu verzetten en maakt het wat uit op welk getal ik het zet?
Kom jij hier wijs uit? Op het gebied van de firewall ben ik een echte digibeet. Alles wat ik ervan begrijp is dat er verschillende poorten zijn en dat sommigen standaard toegankelijk zijn en anderen niet.
Het zijn makkelijke files die veel gebruikers hebben en relatief goed bereikbaar zouden moeten zijn.
Edit: Nu is het programma wel iets aan het downloaden. Ik had zonealarm nog even uitgezet maar ik denk niet dat dat er mee te maken zou mogen hebben. Het is wel een zeer simpel bestand wat het programma aan het downloaden heeft (één die ik al heb); 'love of my life' van Queen.
Ik hoop dat edonkey ook de grotere bestanden kan downloaden. Ik probeer soul sessions te downloaden van Joss Stone (zeer talentvolle Engelse zangeres) en een aflevering van Alias.