Auteur Topic: Overheid denkt aan extra taks op brandstoffen zonder bio  (gelezen 13674 keer)

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: Overheid denkt aan extra taks op brandstoffen zonder bio
« Reactie #15 Gepost op: maandag 19 januari 2009 - 18:54:14 »
Het is vooral de veel te hoge loonkost die ons hier de das omdoet.
Niet dat de lonen te hoog zijn maar wel de belastingen erop.
Maak van België 1 staat, dus geen gezeik met gewesten en federatie en de belastingen kunnen omlaag.
Scheid Vlaanderen en Wallonië en de belastingen kunnen nog meer omlaag.
Beiden willen de meeste Vlamingen niet maar ondertussen klagen ze wel over de exorbitante kosten. ;)
Nu zijn de extreem hoge politieke kosten (zeer 'goedkoop' onderwijs, 'goedkope' zorg, sociale welvaartsstaat), veroorzaakt door zowel onnodig hoge salarissen* als door veel te veel politici en dientengevolge veel te veel ambtenaren, natuurlijk niet de enige reden dat de belastingtarieven zo hoog liggen, dat weet ik ook wel, maar met zo'n hoge belastingdruk dat menigeen niet veel meer dan €1500 verdient per maand (exclusief pensioen natuurlijk), kunnen alle 'beetjes' wel aardig helpen.

Ik verkeer daarover in dubio.
Enerzijds geloof ik in sociaal-democratie.
Anderzijds gaat een grote overheid gepaard met extra verspilling. De overheid zwemt toch in het geld dus een paar ton meer of minder daar kijkt de overheid amper naar.
In België komt daar bovenop nog eens dat er onnodig veel politici en ambtenaren zijn.

Offline jo

• Meer dan expert
Re: Overheid denkt aan extra taks op brandstoffen zonder bio
« Reactie #16 Gepost op: maandag 19 januari 2009 - 19:05:30 »

In België komt daar bovenop nog eens dat er onnodig veel politici en ambtenaren zijn.
Vooral in de Walen. :o
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien