De vaste forumbezoekers weten dat het één van mijn stokpaardjes is, nl. een geregeld examen, zowel theoretisch als praktisch. M.a.w. geen rijbewijs meer voor het leven, maar ééntje met een beperkte houdbaarheidsduur.
Vandaag heb ik ter ontspanning de afleveringen bekeken van de show 'Fifth Gear'. In seizoen 15, aflevering 2, komt net dit onderwerp aan bod. Ik ben ervan overtuigd dat de forumdeelnemers deze uitzending op een (legale

) manier kunnen vinden op het web en ze kunnen bekijken. In de uitzending wordt op een mooie manier naar voor gebracht hoe na een tijd slechte gewoontes in je rijgedrag sluipen. De enige adequate manier om dit te verhinderen is te bewijzen via een examen dat je die gewoontes niet hebt, of anders via een paar uur instructie de plooien terug glad te strijken.
Benny, wat denk jij als zeer ervaren instructeur, zou je ons als 'expert' chauffeurs nog iets kunnen leren ? Ik denk het wel en dan reken ik mezelf niet als slechte chauffeur. In ieder geval ben ik niet bang van een examen, al zou ik me wel voorbereiden.
Bekijk het maar eens, het is ontnuchterend !