Auteur Topic: een examen op geregelde tijdstippen  (gelezen 1714 keer)

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
een examen op geregelde tijdstippen
« Gepost op: woensdag 21 januari 2009 - 01:12:05 »
De vaste forumbezoekers weten dat het één van mijn stokpaardjes is, nl. een geregeld examen, zowel theoretisch als praktisch. M.a.w. geen rijbewijs meer voor het leven, maar ééntje met een beperkte houdbaarheidsduur.

Vandaag heb ik ter ontspanning de afleveringen bekeken van de show 'Fifth Gear'. In seizoen 15, aflevering 2, komt net dit onderwerp aan bod. Ik ben ervan overtuigd dat de forumdeelnemers deze uitzending op een (legale  ;)) manier kunnen vinden op het web en ze kunnen bekijken. In de uitzending wordt op een mooie manier naar voor gebracht hoe na een tijd slechte gewoontes in je rijgedrag sluipen. De enige adequate manier om dit te verhinderen is te bewijzen via een examen dat je die gewoontes niet hebt, of anders via een paar uur instructie de plooien terug glad te strijken.
Benny, wat denk jij als zeer ervaren instructeur, zou je ons als 'expert' chauffeurs nog iets kunnen leren ? Ik denk het wel en dan reken ik mezelf niet als slechte chauffeur. In ieder geval ben ik niet bang van een examen, al zou ik me wel voorbereiden.

Bekijk het maar eens, het is ontnuchterend !
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
Re: een examen op geregelde tijdstippen
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 21 januari 2009 - 14:13:20 »
13 fouten, 3 ernstige fouten en 1 gevaarlijke fout (niet op tijd stoppen bij een kruispunt waar auto's dwarsten).
Ik vrees dat we er van uit mogen gaan dat hij niet een slechtere automobilist is dan gemiddeld, eerder beter gezien zijn job.
Niet dat het mij iets verbaast hoor. ;)
Ik heb het al vaak gezegd: je wordt goed in hetgeen je traint, als je op een goede manier traint wordt je beter, als je op een slechte manier traint dan wordt je slechter.
Niet alleen goede gewoonte consolideren met herhaling, ook slechte gewoontes consolideren naarmate je ze vaker herhaalt.

Citaat
Benny, wat denk jij als zeer ervaren instructeur, zou je ons als 'expert' chauffeurs nog iets kunnen leren ? Ik denk het wel en dan reken ik mezelf niet als slechte chauffeur. In ieder geval ben ik niet bang van een examen, al zou ik me wel voorbereiden.
Ik ga eens een gokje wagen: kijktechniek. ;D

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
Re: een examen op geregelde tijdstippen
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 21 januari 2009 - 17:14:34 »
Ik ben niet tegen geregelde examens.

Maar dan moet dat wel in de hele Europese Unie zo zijn, want anders gaan er nog meer zijn die het de moeite waard vinden om een week naar Polen te trekken en met een Pools rijbewijs terug te keren.

En wat doe je met mensen zoals mijn echtgenote? 2 dagen verlof doen opofferen en een overnachting in België en een reis van 2.000 km doen bekostigen?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."