Auteur Topic: BBL: algemene 100 kmh op onze auto(snel)traagwegen, zouden ze durven ?  (gelezen 7176 keer)

Offline sniper

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
Re: BBL: algemene 100 kmh op onze auto(snel)traagwegen, zouden ze durven ?
« Reactie #15 Gepost op: donderdag 22 januari 2009 - 23:45:24 »
Citaat
mr Berten, Wilrijk

J-M Dedecker is verkeers-ondeskundig. Hij vergeet dat het verschil in snelheid dodelijk is. Een camion rijdt max 90, waar 80 beter zou zijn, hij wil daar met 140 langs (op kilometriek = dat 160).
ik vind de opmerking van mr berten wel goed
hij verwijt iemand om verkeers-ondeskundig te zijn, terwijl hij blijkbaar het verstand in pacht heeft 140 (op kilometriek = dat 160)
bij mij is 140=140
of ben ik nu zo dom
als ik 120 mag rijden en ik rij 130 is dat omdat ik 130 wil rijden, niet omdat ik denk dat dat mss wel dichter bij 120 zou kunnen liggen
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #16 Gepost op: vrijdag 23 januari 2009 - 00:32:31 »
En vergeet niet: verkeersreglement zal de bevoegdheid van de gewesten worden.

Dat wordt pas echt onveilig! Als je bijvoorbeeld via de E40 van Brussel naar Liège rijdt, overschrijd je meerdere keren de grens van het Vlaams en het Waals gewest.

En dat terwijl er in de binnenscheepvaart het omgekeerde gebeurd is. Daar hebben de lidstaten van de EU hun nationaal reglement moeten in overeenstemming brengen met de CEVNI (Code Européen des Voies de Navigation Internes).

Stel je voor dat er hier in Duitsland in elk van de 16 Bundesländer een ander verkeersreglement zou gelden! En dat terwijl een Bundesland zoals Bayern al meer dan twee keren zo groot is als heel België.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #17 Gepost op: vrijdag 23 januari 2009 - 00:39:00 »
De drang om dit rotland te verlaten wordt enkel groter en groter, goed bezig mannen!

Die drang kennen Leslie en ik, Rafael. Hoe meer we naar hier kwamen, hoe moeilijker we het in België kregen. En als we er nu nog eens naartoe moeten, voelen we ons er echt rot.

Je hebt er niet voor gekozen om in België te leven. Maar je kunt wel kiezen waar jij de rest van je leven wil doorbrengen om je gelukkig te voelen.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 23 januari 2009 - 00:40:32 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #18 Gepost op: vrijdag 23 januari 2009 - 00:42:54 »
De drang om dit rotland te verlaten wordt enkel groter en groter, goed bezig mannen!
Die drang kennen Leslie en ik, Rafael. Hoe meer we naar hier kwamen, hoe moeilijker we het in België kregen. En als we er nu nog eens naartoe moeten, voelen we ons er echt rot.

Je hebt er niet voor gekozen om in België te leven. Maar je kunt wel kiezen waar jij de rest van je leven wil doorbrengen om je gelukkig te voelen.
Het grootste probleem is dat veel familieleden en vrienden in je moederland wonen.
Ik sluit zeker niet uit dat ook ik nog eens emigreer. Het zal afhangen van de omstandigheden zoals waar ik een job kan krijgen, vriendin, hoeveel geld ik na afdracht over houd, waar ik het prettiger leven vind enz.

Ik kan mij van de indruk niet ontdoen dat een oververwend deel van de bevolking niet meer productief betrokken is, en denkt het manna zomaar uit de hemel valt, zonder te beseffen dat ze onderhouden worden door het systeem dat ze ondergraven.
Van zij die het systeem ondergraven zijn er veel gepensioneerden bij die niks anders te doen hebben dan onzin uitkramen en de werkenden te pesten; maar tegen dat het systeem helemaal op zijn gat zit zijn ze er niet meer, maar is het onze tijd om op pensioen te gaan ... Helaas zullen wij het zo goed niet meer hebben dankzij de mollen die we al die jaren onderhouden hebben  :'(
Wees gerust, de oudere generatie politici wordt steeds meer vervangen door jongere politici die andere opvattingen hebben.
Een veel groter probleem vind ik voor België dat het steeds moeilijker is om een stabiele regering te vormen. Ik voorspel hier en nu dat dit niet een incident is maar zal blijven gebeuren zolang je met Vlaamse en Waalse partijen een coalitie moet vormen terwijl er nauwelijks nog grote en populaire partijen bestaan en de meeste kiezers zwevende kiezers zijn.

Je kan niet al die manuren omzetten naar loon aangezien het voor een groot deel vrije tijd is die we inleveren (anders is het voor mensen die tijdens hun werk moeten reizen) en aangezien slechts een deel van die vrije tijd productief zou zijn ingezet. Je compenseert dat (gedeeltelijk?) door uit te gaan van het minimum-loon maar ik vermoed dat dit slechts een gedeeltelijke compensatie is.
De verplaatsingen binnen de werktijd worden nog het ergst getroffen, want het is enkel buiten de spitsuren dat de maximumsnelheid nog kan gehaald worden.

Maar ook de andere verloren vrije- of werktijd moet toch ergens door gecompenseerd worden. Op plaatsen waar men het niet zo nauw neemt met de werktijden zal er al snel wat van afgepitst worden, en op andere plaatsen zijn er ook wel middeltjes om de verloren privétijd in te halen (wat langer opblijven, en dan suffen op het werk). Hoe dan ook, ik denk niet dat er een grote meerderheid is die graag langer in de wagen zit dan nodig.

Mijn stelling is dat die verloren manuren, of het nu privé of beroepsuren betreft, echt wel een negatieve impact hebben die onderschat wordt.
Met jouw laatste stelling ben ik het zonder meer eens alleen is het moeilijk om er zomaar een getal op te plakken.
Laten we maar hopen dat de volgende regering wel het licht ziet.

Citaat
Inderdaad, en de versnippering leidt er toe dat er steeds meer wordt toegeven aan de grilletjes van elke drukkingsgroep.
Ik denk het ook.

Citaat
Wat de depressie betreft, natuurlijk komt er op termijn herstel. Wat niet belet dat het tot dan zeer onaangenaam kan worden. Ik kan mij van de indruk niet ontdoen dat een oververwend deel van de bevolking niet meer productief betrokken is, en denkt het manna zomaar uit de hemel valt, zonder te beseffen dat ze onderhouden worden door het systeem dat ze ondergraven.
Inderdaad. Dat is nu een van die consequenties van een hoogconjunctuur die de economie stimuleert om terug naar een laagconjunctuur te gaan.
Misschien is het toch niet zo slecht om van economie een verplicht vak te maken op de middelbare school zodat mensen wat meer financiële realiteitszin hebben.

Citaat
Gek dat je de religieuze ontzuiling aanhaalt. Ik ben een theorie aan het formuleren waarin elementen van de vroegere slaafse religiositeit gerecycleerd worden in hedendaagse zoals een misplaatst schuldbewustzijn, vingertje-foei, baat-het-niet-het-schaadt-ook-niet, en een buitenredelijke angst voor wat men niet begrijpt.
Mensen waren/zijn niet alleen lid van een religie omdat ze geloven of willen geloven, een minstens zo'n belangrijke drijfveer is de behoefte om tot een groter geheel te behoren. In dat opzicht verschilt het supporter zijn van een voetbalclub niet zo gek veel van het actief lid zijn van de kerk.
Veel mensen, niet alle mensen, willen samen met een grote groep ergens in geloven en samen met een grote groep ergens voor gaan. Ik kan me goed voorstellen dat bepaalde gedragingen een substituut zijn van religie.
Neem jouw laatste voorbeeld (angst voor het niet begrepene), dit zou goed veroorzaakt kunnen worden doordat de religie vroeger voor de mensen alles wat ze niet begrepen kaderde (gods werk, gods wegen zijn ondoorgrondelijk, het zal wel ergens goed voor zijn), nu dit kader is weggevallen worden sommige mensen angstig en onzeker.
Dïe "baat het niet, schaadt het niet" leus zal ik nooit begrijpen. Erg onwetenscahppelijk. ???
Ook een opmerkelijk verschijnsel: politiek als religie. De irrationele bezwaren tegen kernenergie bijvoorbeeld. Rationele discussie is niet mogelijk met dit soort mensen, een kenmerk wat ze gemeenschappelijk hebben met religie-aanhangers.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 23 januari 2009 - 01:01:03 door BBB »

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #19 Gepost op: vrijdag 23 januari 2009 - 01:37:11 »
Ik lag bijna kreupel van het lachen toen ik het hoorde op het nieuws vanavond en toen ik het hier las ook weer.
Toch is het echt wel schrikwekkend met wat ze allemaal op de proppen komen.
Wat willen ze eigenlijk bereiken? Verdeeldheid ------------------> uiteindelijk burgeroorlog of wadde?  ::)

Was juist in het middagnieuws...

linkje gevonden:

Citaat
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleid=DMF22012009_065

Crevits onderzoekt lagere snelheid op Vlaamse ringwegen

Wil dat dan zeggen dat die zone's 30, 50 ,70 allemaal zullen verdwijnen en 100 worden?  ;D
Dream on babe, zo snugger gaan ze nog niet direct worden.

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #20 Gepost op: vrijdag 23 januari 2009 - 01:58:15 »
Ik stel BBL voor die grote meerderheid (overtuigde) automobilisten een mooie extra-grote -plakker aan te laten brengen;
zodat ze op de snelweg mooi tussen de vrachtwagens (mooi in het zog) kunnen rijden, (geeft nog eens extra besparing op brandstof=CO²); en daardoor beter herkenbaar voor die kleine minderheid sneller auto-verkeer.  ;D

Spaar ons asjeblieft daarvan.
Het is toch reeds meer dan duidelijk aangetoont hier en elders wat voor dodelijk effect dat heeft.
Minimumsnelheid voor voertuigen -3,5ton optrekken tot 100km/u zou veel beter zijn.
Al wie dat niet durft/kan moet maar van de autosnelwegen wegblijven, er zijn alternatieven genoeg als ze persé de lucht, veiligheid en het humeur willen verpesten en er bovendien de tijd voor hebben.
Er is van nu al op vele wegen maar 1 van de 3 rijstroken meer toegelaten voor vrachtwagens terwijl het grootste deel van de dag en nacht veel meer vrachtwagens de wegen nodig hebben ten dienste van de bevolking.
Zelden zul je zware vrachtwagens tegenkomen die voor het plezier effe naar zee of de ardennen rijden terwijl een groot deel van de auto's wel effe voor het plezier ergens naartoe rijden. :-\

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #21 Gepost op: vrijdag 23 januari 2009 - 02:04:51 »
Citaat
mr Berten, Wilrijk

J-M Dedecker is verkeers-ondeskundig. Hij vergeet dat het verschil in snelheid dodelijk is. Een camion rijdt max 90, waar 80 beter zou zijn, hij wil daar met 140 langs (op kilometriek = dat 160).
ik vind de opmerking van mr berten wel goed
hij verwijt iemand om verkeers-ondeskundig te zijn, terwijl hij blijkbaar het verstand in pacht heeft 140 (op kilometriek = dat 160)
bij mij is 140=140
of ben ik nu zo dom
als ik 120 mag rijden en ik rij 130 is dat omdat ik 130 wil rijden, niet omdat ik denk dat dat mss wel dichter bij 120 zou kunnen liggen

Na het lezen van de meest onzinnige uitleg, schunnigheden, kritiek en dergelijke meer ben ik gestopt met de comentaren te lezen, slecht voor m'n bloedsomloop. :o ::) >:( :( :-\ :'(

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #22 Gepost op: vrijdag 23 januari 2009 - 02:33:36 »
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=DMF22012009_126
Volgens VAB is 6 op de 10 wel te vinden voor een snelheidsverlaging als......
Zelf noemt de VAB het onderzoek 'een goede aanzet'

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #23 Gepost op: vrijdag 23 januari 2009 - 10:37:05 »
Citaat van: BBB
Het grootste probleem is dat veel familieleden en vrienden in je moederland wonen.

Doordat we er zelf mee bezig waren, hebben we in België heel wat mensen gekend die een emigratie overwogen. Maar de meesten vonden altijd wel een goede reden om het toch maar niet te doen. Een emigratie is iets waar je voor de volle 100% moet voor gaan, anders komt er niets van.

Het is niet verder van België tot bij ons dan omgekeerd. Diegenen die graag naar hier komen om ons te ontmoeten, zijn hier welkom; de anderen blijven liefst waar ze zijn. Onze bezoekers kunnen hier een prachtige vakantie doorbrengen, voor ons valt er in België niets te beleven, integendeel.

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #24 Gepost op: vrijdag 23 januari 2009 - 12:18:02 »
Citaat
Volgens VAB is 6 op de 10 wel te vinden voor een snelheidsverlaging als......
Zelf noemt de VAB het onderzoek 'een goede aanzet'

Ik hoop dat de sossen en groenen ook verder meehuilen en zo´n onzin uitkramen, de verkiezingen zu
« Laatst bewerkt op: zondag 07 augustus 2011 - 17:50:24 door jozef »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Rafael

• Meer dan expert
« Reactie #25 Gepost op: vrijdag 23 januari 2009 - 12:44:58 »

Offline Rudi

• Expert
« Reactie #26 Gepost op: vrijdag 23 januari 2009 - 13:53:10 »
Relativeren. Toegelaten maxima snelheden van landen vergelijken is een delicaat gegeven omdat ook de weginfrastructuur een niet onbelangrijk gegeven is. Zo is de 130 op de franse (prima onderhouden) betaal snelwegen geen probleem. Maar de doortocht van Thionville is dan weer een ander gegeven. De Brusselse Ring is dan weer de Antwerpse niet. Van pechstroken heeft men in Italië ook niet veel kaas gegeten, en er met 2 Hummers naast elkaar rijden is dikwijls milimeterwerk.

Die wereldverbeteraars met hun zinloze "speed downgrading" schofferen  zal geen resultaat opleveren. Misschien moeten wij in ons protest het begrip variabele snelheid meer in de verf zetten.

Op politiek vlak denk ik echt niet dat een LDD iets aan de situatie zal doen hoor, zelfs met zijn te verwachten  monsterscore in juni. Wait and see, maar dat we alleen trager gaan rijden in de toekomst is voor mij een zekerheid die ik met lede ogen aanschouw.

Offline sniper

• Meer dan expert
« Reactie #27 Gepost op: vrijdag 23 januari 2009 - 16:18:04 »
@Jozef: over het emigreren; je hebt absoluut gelijk, alleen is het voor mij (nog?) niet zo simpel...
ik werk eraan
binnen afzienbare tijd zal ik te vinden zijn in .fi
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #28 Gepost op: vrijdag 23 januari 2009 - 19:37:42 »
Dat is een fijn vooruitzicht, het is echt een mooi land.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline mazda

• Meer dan expert
« Reactie #29 Gepost op: vrijdag 23 januari 2009 - 19:44:29 »
Het probleem vd ongevallen ligt niet aan de snelheidsbeperking op zich.

Het gaat altijd over veiligheidsafstand en niet aangepaste snelheid.

Als je de snelheid verlaagt wordt de veiligheidsafstand gewoon kleiner.

Zolang de bestuurders hun snelheid en afstand niet willen aanpassen aan de omstandigheden zal je altijd problemen blijven hebben.

Als iedere bestuurden dit begreep moest er geen snelheidsbeperking zijn op de snelweg.

De snelheidsbeperkingen op de snelweg velagen heeft geen zin als je geen inzicht hebt in het verkeer want dan is 100 km per in sommige gevallen nog veel te snel.

Hoe trager men rijdt, hoe minder de veligheidsafstanden tov voertuigen gerespecteerd worden.

Het geeft sommigen alleen een onterecht veilig gevoel.

Hoe trager men rijdt hoe gemakkelijker men er vanuitgaat dat er geen enkel  gevaar is, men let zelfs niet meer op, men neemt niet meer aktief deel aan het verkeer.

Conclusie: hoe meer beperkingen vd snelheid, hoe meer argeloze zotten die zich denken veilig te voelen en dan tegen 100 km per uur ergens tegenaanknallen door onoplettendheid.