Auteur Topic: speekseltest voor drugs in het verkeer  (gelezen 1440 keer)

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
speekseltest voor drugs in het verkeer
« Gepost op: dinsdag 03 februari 2009 - 09:51:45 »
Uit De Standaard

Citaat
In najaar speekseltest voor drugs in verkeer
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Let op de laatste paragraaf ! 10% van de bestuurders bij een ongeluk is onder invloed van drugs en toch wordt hier niet echt op gecontroleerd. Ik vermoed dan ook dat hier een belangrijke verklaring van de weekendongevallen ligt, maar het wordt helaas te weinig aangepakt.

Het wordt hoog tijd dat men deze drugscontroles invoert, er is hier een duidelijke verbetering van de verkeersveiligheid mogelijk. Het zal wel veel moeite kosten om het drugsgebruik naar beneden te krijgen. Door jaren nauwelijks te controleren is er een mentaliteit ontstaan dat het niet zo erg is en dat de pakkans zeer laag is. Men had hier al veel vroeger moeten op reageren.
« Laatst bewerkt op: zondag 07 augustus 2011 - 18:41:20 door jozef »
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

• Meer dan expert
Re: speekseltest voor drugs in het verkeer
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 03 februari 2009 - 14:20:09 »
Inderdaad er zijn er een hoop die die rommel gebruiken en toch met de auto rijden, krijg je van die zever dat het niet zo gevaarlijk is als alcohol.

Direct invoeren!

Voor diegene die toch gepakt zijn met drugs zou ik zeggen : dadelijk melden dat je de tour de france gaat rijden.
Achteraf zeggen dat je dit nu niet hebt kunnen doen en dan krijg je geen straf. Aka Tom Boonen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 03 februari 2009 - 15:09:40 »
Doen zou ik zeggen, al ben ik eigenlijk niet ten volle overtuigd of die test wel 100% betrouwbaar is.

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 04 februari 2009 - 01:38:04 »
Voor diegene die toch gepakt zijn met drugs zou ik zeggen : dadelijk melden dat je de tour de france gaat rijden.
Achteraf zeggen dat je dit nu niet hebt kunnen doen en dan krijg je geen straf. Aka Tom Boonen.
Alsof Tom Boonen iets te zoeken heeft in de Tour de France... :D
Leuk hoor voor hem dat hij misschien eens een sprintetappetje zou kunnen winnen maar de echte helden zijn voor mij toch de mensen die in de bergen en tijdritten uitblinken. Deze mensen moeten namelijk de ganse rit afzien en doorgaan terwijl ze eigenlijk niet meer kunnen terwijl een sprinter gebracht wordt door de rest van de ploeg en slechts minder dan een halve minuut hoeft uit te blinken.
Go for it Lance, take your revenge on the French! ;D

Ik ben ook voorstander van het gebruiken die test onder voorwaarde dat dit volgens de wetenschappelijke normen gebeurt.
« Laatst bewerkt op: woensdag 04 februari 2009 - 01:40:13 door BBB »