Auteur Topic: mobiliteitsdebat in Mechelen  (gelezen 3625 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
mobiliteitsdebat in Mechelen
« Gepost op: woensdag 04 februari 2009 - 22:19:29 »
Op de website van Mechelen.blogt van ik volgende bijdrage: http://www.mechelenblogt.be/2009/02/mobiliteitsdebat.

Het panel dat aan dit debat deelneemt lijkt me niet geheel evenwichtig. Ik ga zeker een kijkje nemen en zal indien nodig en mogelijk wel enkele ideeën in de groep gooien. Forumdeelnemers zijn natuurlijk steeds welkom om het daar een beetje in de juiste richting proberen te duwen.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: mobiliteitsdebat in Mechelen
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 05 februari 2009 - 00:35:07 »
 :-X
« Laatst bewerkt op: maandag 25 januari 2010 - 23:27:39 door jo »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: mobiliteitsdebat in Mechelen
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 05 februari 2009 - 00:46:58 »
Voor dat van die light-rail in Mechelen heb je half gelijk. De light-rail via de bestaande lijn naar Dendermonde en Sint-Niklaas heeft volgens mij wel kansen, die naar Mechelen noord is ver gezocht, want daar loopt geen bestaande bedding.

De light-rail over bestaande sporen zou het industrieterrein van Mechelen-Zuid passeren, waar er wel voldoende reizigers zullen zijn, of men daar effectief een stopplaats zou inrichten heb ik echter nog niet gevonden in de documentatie die hierover beschikbaar is. Weet dat de bestaande spoorlijn tussen de twee grootste bedrijven van Mechelen is gelegen, nl. Dupont en Proctor & Gamble.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: mobiliteitsdebat in Mechelen
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 13 februari 2009 - 18:43:52 »
Jammer, ik ben te laat.
Het eerste wat ik zou aansnijden op zo'n vergadering is het schrijnende probleem van kunstmatige VAR-kruispunten/VVR-kruispunten.
De meesten van jullie zullen direct weten waar ik het over heb. Van die kleine zijstraatjes die op een soort van hoofdweg uitkomen maar toch via een VAR-kruispunt en dit om de snelheid te drukken.
Ik zie ze elke dag voor mijn deur doorrijden bij zo'n kruispunt waar op de hoek een gebouw staat wat het zicht ontneemt. Een paar weken geleden zag ik zelfs een taxi-chauffeur zo er door rijden. Je hebt dan weliswaar geen extra rijbewijs nodig om mensen te mogen vervoeren in een taxi maar je zou toch verwachten dat een taxi-chauffeur in ieder geval enig verantwoordelijkheidsgevoel heeft t.o.v. de veiligheid van zijn betalende passagier.