Nergens in het plaatsingsvoorwaarden staat dat 10 kmh verboden is, in ´t buitenland heb ik die ook gezien, en zelfs flitspalen bij (een zone) 10 kmh staan ergens op het Duitse web (* : onderaan).
Ik heb bij ons in de omgeving ook ca.
30 cm-doormeter 30 km-borden aangetroffen op het fietsroutenetwerk, ttz op veldwegen en boswegen tot 3 m breed, ttz die borden zijn enkel voor
"zwakke weggebruikers", maar weinigen weten dat.
De uitzonderlijk kleinste diameter is 40 cm voor "auto´s".

6.4.3. Voor de verkeersborden die een maatregel ter kennis brengen die alleen moet nageleefd worden door de fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen, mogen deze afmetingen teruggebracht worden tot minimum 0,30 m.
Waarom zetten ze die niet op de snelwegen, daar kunnen ze wel op flitsen...

De politie van Gent laat intussen weten dat er niet geflitst kan worden, simpelweg omdat de maximumsnelheid van 10 kilometer per uur te laag is om door de flitsers te kunnen worden opgepikt.
En op 20 kmh + tolerantie wel ? (woonerf)
Natuurlijk kan men op 10 km + tolerantie flitsen, ik zou niet weten waarom niet, ik vermoed dat men aldaar vanaf 20-25 kmh gaat flitsen, waar de kmh-naald begint bij de meeste auto´s...
http://www.radarforum.de/messages/4450/1151.html
28. März, 2001
Ich bin in einer 10 km/h Zone mit 27 km/h (30-3)geblitzt worden und habe jetzt ein Verwarnungsgeld in Höhe von 75 DM bekommen. Mein Tacho am Passat beginnt aber erst ab 20 km/h anzuzeigen. Lohnt sich hier ein Einspruch, denn ich kann doch nicht jede Sekunde auf mein Tacho schauen ob die Nadel schon anfängt zu wackeln... ?!