Waar ik zelf bijvoorbeeld ook moeite mee had toen ik begon te rijden was om de zijdelings afstand aan de rechterkant van mijn auto in te schatten.
Dat is snel te leren, gewoon in je rechterspiegel kijken en dan weet je waar je ergens zit. Weeral dat kijken. 
in het leger leerden ze het ons anders
je zet je wagen +/- 30 cm naast de rand van de weg
dan zit je achet je stuur en zoekt vooraan op je wagen een punt waaraan je kan herkennen dat je zover van de kant zit
mij een MAN truck was dat het midden ven het kofferdeksel op de rand van de weg, en je zat ong 30 cm van de rand
Idd, zo heb ik het ook geleerd - toch in een brede onoverzichtelijke vrachtwagen - beter gaat het niet.
dan zit je acher je stuur en zoekt vooraan op je wagen een punt waaraan je kan herkennen dat je zover van de kant zit
m.a.w. dat gezocht punt of lijn - in principe parallel tov de wegas- ligt in het verlengde met de plaats waar de rechtzittende bestuurder zit (verticaal geprojecteerd)
Ge bepaald in feite de positie met het midden van je zitvlak en blik vooruit en je houd je hoofd recht (bij Kathleen gaat dat niet...
)Bij het rijden in een bocht vormen die opeenvolgende punten natuurlijk een stukje kromme lijn voor jou, navenant de kromming van de bocht.
De breedte van elke rijstrook moet men natuurlijk goed kunnen inschatten, ttz als de rijstroken smaller worden
zit je navenant korter bij de wegas. Komen er brede tegenliggers moet je je projecteerd punt - zoals sniper bedoelde - wat extra cms opschuiven, zuiver op "gat"-gevoel enkel voor je uit kijkend op een bepaald punt dat zegt hoever je van de rand
zit.