Auteur Topic: Chinese elektrische auto !  (gelezen 30572 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Chinese elektrische auto !
« Reactie #30 Gepost op: dinsdag 24 februari 2009 - 22:36:16 »
ik vind deze grafiek er dan wel weer goed uitzien

Maar wat belangrijker is: met waterstof moeten bestuurders hun gewoontes niet veranderen: je gaat tanken (duurt 2 minuutjes) en dan rij je 400 à 500 km
Die link gaat niet...
De Honda FCX Clarity heeft in ideale omstandigheden 448 km rijbereik, en waar gaat die dan die 2´ tanken ?

Eens kijken wat een half zo dure E-car binnenkort kan:
240 miles = 384 km gaat ook nog.

En stroom is er i.p. overal.

Citaat
http://www.roadandtrack.com/article.asp?section_id=10&article_id=7201


Tesla is making some big moves, literally. The company is planning to relocate from its current headquarters in San Carlos, California, to a $250 million facility in San Jose, California, the construction of which will begin in the summer of 2009. The reason? The Model S, an all-new 4-door 5-passenger zero-emissions luxury sedan powered by a lithium-ion battery pack. Unlike the Tesla Roadster, which is built in partnership with Lotus in the U.K. and based on a stretched Elise platform, the Model S will ride on a platform developed by Tesla.

Tesla says the Model S will get about 240 miles per charge while still offering "exceptional performance." Numbers being bandied about include 0–60 mph in less than 6 seconds. The Model S will have a base price of about $60,000 (versus the Roadster's $109,000 price tag) when it goes on sale in late 2010. Tesla recently hired Franz von Holzhausen as its chief designer; he was formerly the director of design for Mazda North America. His first project is to put the finishing touches on the Model S.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 24 februari 2009 - 22:40:03 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Chinese elektrische auto !
« Reactie #31 Gepost op: dinsdag 24 februari 2009 - 22:54:35 »
Die link gaat niet...
Toen jij je reactie aan t plaatsen was nog niet, maar nu wel  ;)

De Honda FCX Clarity heeft in ideale omstandigheden 448 km rijbereik, en waar gaat die dan die 2´ tanken ?
Zeker al bij Shell dus

En stroom is er i.p. overal.
Dat is dus net de reden waarom oliemaatschappijen er alle belang bij hebben om auto's op iets anders te laten rijden dat ze wél in de hand kunnen houden en hun oli(e)gopolie alzo behouden

Enne, de tesla sucks ... ;D

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Chinese elektrische auto !
« Reactie #32 Gepost op: dinsdag 24 februari 2009 - 23:06:37 »
Die link gaat niet...
Toen jij je reactie aan t plaatsen was nog niet, maar nu wel  ;)

De Honda FCX Clarity heeft in ideale omstandigheden 448 km rijbereik, en waar gaat die dan die 2´ tanken ?
Zeker al bij Shell dus

En stroom is er i.p. overal.
Dat is dus net de reden waarom oliemaatschappijen er alle belang bij hebben om auto's op iets anders te laten rijden dat ze wél in de hand kunnen houden en hun oli(e)gopolie alzo behouden

Enne, de tesla sucks ... ;D
:)

Laten we liever de plaatselijke "specialist" eens oordelen:  ;D

Citaat
http://www.latimes.com/business/la-fi-neil13-2009feb13,0,5876175.story  met filmpje hoe men tankt...  :D

Honda's striking, amazing hydrogen fuel-cell vehicle may be the most expensive, advanced and impractical car ever built.

By DAN NEIL
February 13, 2009
I've driven lots of cars. I've wallowed like a Russian oligarch pig in the gorgeous mud of a $1.6-million Bugatti Veyron. I've spit tailpipe fire across the midnight Mojave at the wheel of a Lamborghini. I've brushed gape-mouthed peasants aside with the chrome cowcatcher grille of a Rolls Royce Phantom.

Yet I have never driven a car half as advanced, as futuristic, as blind-with-science as the Honda FCX Clarity hydrogen fuel-cell vehicle.
Nor one so expensive. More on that in a moment.

But first, let's get this out of the way: Hydrogen fuel-cell technology won't work in cars. It's a tragic cul-de-sac in the search for sustainable mobility, being used to game the California Air Resources Board's rules requiring carmakers to build zero-emission vehicles. Any way you look at it, hydrogen is a lousy way to move cars.

Face it: Fuel-cell technology has been eclipsed by vastly cheaper, here-now advances in batteries and plug-in electric vehicles. To knit together even the barest network of H2 refueling stations would cost billions. And, in any case, the fuel itself, whether produced by cracking natural gas or hydrolyzing water (consult your freshman chemistry texts), represents a horrible energy return on investment.

Some illustrative math: It takes about 60 kilowatt-hours of electricity to gin a kilogram of hydrogen from water. The FCX Clarity's tank holds about 4 kilograms of H2 and that gives it a range of about 270 miles on 240 kWhs.

The all-electric Tesla Roadster has a 53-kWh lithium-ion battery and a range of 220 miles. So the Tesla's per-mile costs in electricity are roughly one-quarter what they are in the FCX Clarity.


Should hydrogen partisans care to debate these questions -- and go down like Zeros over the Mariana Islands -- I'll meet you on the field on honor. Calculators at dawn.

If any other company but Honda trotted this thing out, I'd barf with skepticism. But Honda is dead earnest about hydrogen, and it is only its relentless, year-after-year improvement in this technology, and the extraordinary treasure Honda throws at it, that makes me think that the company knows something I don't -- well, that and the army of PhDs at its command.

Yet as I see it, there are only two reasons to build the car. First, major manufacturers must begin complying with California's mandate that each sell 7,500 zero-emission vehicles between 2012 and 2014. Fuel-cell vehicles get extra points in meeting this quota.

Of the 200 FCX Claritys Honda intends to build, it will lease almost all of them in Southern California. (Interested customers can apply for a lease online at www.fcx.honda.com.)

The carmaker won't say what the program cost for the vehicle is, but I estimate about $400 million, which pencils out to $2 million per vehicle. That makes my four-door test car the most valuable automobile I've ever driven by a margin of about one whole Ferrari 430.

The second reason Honda might have had for building the FCX Clarity: Nothing invested in this project goes to waste. The car's state-of-the-art fuel cell can be amortized in Honda's portable power generation division (the company makes awesome generators). And since a fuel-cell vehicle is essentially an electric vehicle with a hydrogen heart, all the technology -- the glossy aerodynamics; the powerful, quiet and compact 100 kW (134 hp) electric motor; the new space-saving coaxial gearbox -- can be rolled into future electric and plug-in electric projects.

Perhaps obscured by questions of practicality and cost is the fact -- and it is a fact -- that the FCX Clarity is the most beautiful car to ever wear the big H on the nose. It's just gorgeous, a big garnet-red teardrop falling from the cheek of the future, a sweet stanza of robot-written poetry.

The reason the FCX Clarity could take such a compelling shape is that it didn't have to be molded around the big, immovable lumps of a conventional sedan. There's no gas engine up front, so the cabin could extend dramatically forward like a mid-engine car. The large and steeply raked windshield falls away from the driver, and the roof-supporting A-pillars are exceptionally thin. The result is a wonderful cab-forward view, a panorama you won't see anywhere else but on the back of a motorcycle.

Likewise, with the small fuel cell stack (about the size of a desktop PC) situated between the front seats, and the lithium-ion battery and hydrogen tank stuffed over the rear axle, the car's cabin has room to stretch out. The FCX Clarity is huge on the inside, like Lincoln-Town-Car huge, and the trunk is a spacious 11 cubic feet. The whole is encapsulated in singlet of wind-swept modernism.

To underscore the car's eco-friendly mission, Honda uses petroleum-free resins and bio-based fabrics to construct the interior, and it really is wonderful stuff. Rich textures abound, including a tasteful wainscoting of walnut on the dash and doors. God only knows what all this costs. When I think about all the tooling used to build a mere 200 cars, I feel faint.

The other bewitching thing about the FCX Clarity is the instrument panel. The 3-D display centers on an animated ball. When you are driving efficiently, with gradual acceleration and long coast-downs to recharge the battery, the ball is small and blue and happy. When you start horsing around, the ball gets big and yellow and angry, as if to say: You're wasting hydrogen, stupid. Do you even know what hydrogen costs?

How does the FCX Clarity drive? Exactly as you'd expect an electric Honda Accord to: eerily smooth, flawless in operation, confident and lively. The whack-bang of an internal-combustion engine, with the myriad second-order vibrations and gear whine, is supplanted by the ghostly murmurings of distant electrons, and so the gestalt of the car is serene, even tranquilizing.

Behold, the grand and lovely futility of the FCX Clarity. It's hard to scold something so wonderful, so I won't. Just bring me one that I can plug in.

dan.neil@latimes.com
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Chinese elektrische auto !
« Reactie #33 Gepost op: woensdag 25 februari 2009 - 00:04:35 »
Citaat
Idd vooral USA zo´n 200 H2-pompen in 2007, hoofdzakelijk Californië, de grote steden.

en de idee daarachter is??
En 200 voor gans USA is echt totaal te verwaarlozen.
bvb in D zijn bijna 6000 LPG/CNG-pompen en maar ca 40.000 ingeschreven LPG/CNG auto´s, zelfs Be heeft meer LPG auto´s...

en

Citaat van: mij
en de idee daarachter is??

ja, het is weldoordacht

ze beginnen langzaam de hele VS te voorzien, te beginnen uit één gebied
omdat het beter is van een gebied grondig te voorzien, dan de hele states te voorzien van hier en daar een pomp
dat zou de mensen afschrikken, waar ze nu een wagen kopen waarmee ze lokaal wel overal aan brandstof geraken
ook enkel de lokale verkopers in pomp-gedekte gebieden kunnen die wagens aanbieden
als ge alles in quote zet, dan zal je zien dat ze bij honda ook weten dat 200 pompen niet voldoende is voor de volledige states en dat ze daarom beginnen om één streek te voorzien, en zo verder uit te bouwen

af en toe eens naar top gear kijken helpt
ze gaven zelfs toe dat ze tot dan nooit geloofden dat het mogelijk was
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: Chinese elektrische auto !
« Reactie #34 Gepost op: woensdag 25 februari 2009 - 00:42:21 »
probleem is dat de overheid er geen vat meer op heeft dan (lees minder inkomsten)

Feit.

je zet een windmolen, en alle rest-electriciteit gebruik je om waterstof te maken

*grijns* You made me smile! :)

OT: een elektrische wagen heeft best potentieel, zeker als ze tegen 2050 er geraken met kernfusie :)
En tot die tijd, of zo nodig langer, kunnen we ons nog wel redden met uranium.
Dan moeten de politici wel eventjes doof zijn voor die nep-groenen die kakelen als een kip zonder kop. ;)

Laatste nieuws kernfusie:
http://www.fusie-energie.nl/nieuws/nieuws.htm

Verdere info : http://www.iter-nl.nl/nl/internationaal
Ik word er stil van. Ik zou graag eens ter plaatse een kijkje willen nemen bij al die experimenten.

Er is zeker een toekomst voor brandstofcellen, ook in wagens. Deze brandstofcellen zullen dan zeer waarschijnlijk niet op waterstof draaien. Brandstofcellen kunnen immers ook op aardgas of op bv. methanol draaien. Dat methanol hoeft dan zelfs geen puur alcohol te zijn, een waterige oplossing is prima. Methanol in een waterige oplossing is veel veiliger en veel makkelijker op te slaan dan waterstof en heeft dus wel een toekomst in voertuigen.
Ik zie in de toekomst wel elektrische wagens met batterijen en een kleine brandstofcel. Deze brandstofcel kan dan een gedeelte van de benodigde stroom leveren en kan zo de range van de wagen vergroten. Bovendien kan men 'tanken' op plekken waar geen stopcontact te vinden is. Als de methanol uit biomassa wordt gewonnen heeft men nog steeds koolstof-neutrale elektriciteit.
Hoeveel methanol kunnen we winnen uit biomassa? Gaat dat genoeg zijn om bijvoorbeeld 2 miljard auto's op te laten rijden?
« Laatst bewerkt op: woensdag 25 februari 2009 - 00:54:00 door BBB »

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Chinese elektrische auto !
« Reactie #35 Gepost op: woensdag 25 februari 2009 - 07:32:08 »
ik vind deze grafiek er dan wel weer goed uitzien

Maar wat belangrijker is: met waterstof moeten bestuurders hun gewoontes niet veranderen: je gaat tanken (duurt 2 minuutjes) en dan rij je 400 à 500 km


Als een nieuwe werkwijze veel handiger is dan de oude dan veranderen mensen meetal nogal snel van gewoonte. Met een elektrische auto op batterijen moet ik quasi nooit gaan tanken als deze een actieradius heeft van meer dan 300 km. Je plugt elke avond in als je thuiskomt (of op het werk) en je vertrekt dus altijd met een 'volle tank'. Het inpluggen en uitpluggen kost maar enkele secondes. Ik rijd je dan fluitend voorbij terwijl je aan het tanken bent (al dan niet in de winterse kou).
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Chinese elektrische auto !
« Reactie #36 Gepost op: woensdag 25 februari 2009 - 09:01:40 »
ik vind deze grafiek er dan wel weer goed uitzien

Maar wat belangrijker is: met waterstof moeten bestuurders hun gewoontes niet veranderen: je gaat tanken (duurt 2 minuutjes) en dan rij je 400 à 500 km


Als een nieuwe werkwijze veel handiger is dan de oude dan veranderen mensen meetal nogal snel van gewoonte. Met een elektrische auto op batterijen moet ik quasi nooit gaan tanken als deze een actieradius heeft van meer dan 300 km. Je plugt elke avond in als je thuiskomt (of op het werk) en je vertrekt dus altijd met een 'volle tank'. Het inpluggen en uitpluggen kost maar enkele secondes. Ik rijd je dan fluitend voorbij terwijl je aan het tanken bent (al dan niet in de winterse kou).
Als jouw auto aan het laden is en je moet dringend weg, dan zal ik gaan tanken en ik vertrek terwijl jij lekker verder laadt

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Chinese elektrische auto !
« Reactie #37 Gepost op: woensdag 25 februari 2009 - 10:09:37 »
Als jouw auto aan het laden is en je moet dringend weg, dan zal ik gaan tanken en ik vertrek terwijl jij lekker verder laadt
In de praktijk gaat dit quasi nooit voorvallen. Zelfs bij een lange verplaatsing naar het werk van bv. 200 km dag blijft er nog altijd meer dan voldoende lading in de batterij over om een heel eind te geraken. Zeker als de wagen overdag geladen wordt. Ik verwacht dat men in de meeste parkeergarages in de toekomst zal kunnen laden, of bv. op het werk.  Het zal trouwens mogelijk zijn om de batterijen tot 80% te laden op minder dan 30 min. De situatie waarbij je met quasi lege batterijen onmiddellijk voor een lange afstand moet vertrekken zal niet zo dikwijls voorvallen.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Chinese elektrische auto !
« Reactie #38 Gepost op: woensdag 25 februari 2009 - 11:18:14 »
Als jouw auto aan het laden is en je moet dringend weg, dan zal ik gaan tanken en ik vertrek terwijl jij lekker verder laadt

Er zijn nu al Lithium-titaan accu´s in E-auto´s die onder 10 minuten 95 % opgeladen kunnen zijn door een fast charge unit, die worden wslk enkel in "E-stations" voorzien, want die hebben meerdere Kilovolts nodig; dus daar zijn al mogelijkheden voor het klassieke tanken.
*
Citaat
Off-Board High-Power 250KW Charger: Under 10 min. to 95% SOC
* Ref zie onderaan: ref gevonden van "fast charger units", ttz een idee van oplaadtijd naargelang x-kW per fast charge unit

Voor meerdere uren-oplading: thuis mogelijk (400 V), of een 3-fazige power supply kan men ook meenemen en die ergens op het evtl voorziene net in te pluggen (tijdens lunch /diner buitenshuis ?).

Langere oplading: gewoon E-auto thuis inpluggen in het stopcontact. 

Enkele kilovolts voorzien is simpel en héél veilig vergeleken met de gevaarlijke waterstofdistributie.
 (treinen rijden er ook op...)

Opmerking vooraf : het gaat niet om de auto, maar om de evolutie van de Lithium-accu´s.

Citaat
http://de.wikipedia.org/wiki/Lightning_GT
Batterie: Lithium-Titanat-Akkumulator der Firma Altair Nanotechnologies in Reno, Nevada mit mindestens 15.000 Ladevorgängen.
Schnellladung in 10 Minuten bei 90% Wirkungsgrad möglich.
Batteriekapazität: 35 kWh (Strombedarf bei einer Schnellladung: 38,89 kWh)
Reichweite bei voller Batterie: 300 Kilometer (188 Meilen)

originele Ref met alle relevante Q/A:
Citaat
http://www.lightningcarcompany.co.uk/qanda.php

Q. How long does it take to charge the Lightning?
A. There are likely to be three options:
1. - Overnight using a domestic power supply
2. -  a couple of hours using a 3 phase power supply
3. -  and just 10 minutes using a fast charge unit.

Q. How will the Lightning be charged away from home?
A. Standard single phase home type power source can be used to charge overnight and is available just about anywhere by using the onboard charger.
For a fast charge a 3 phase power supply is required and with the interest in electric powered vehicles increasing significantly, more high power charging stations will be installed.
Most garage forecourt and industrial areas already have this level of high power source available and therefore can be fitted with a universal charging station.

Q. How does the Lightning charge its battery system?
A. The Lightning has a built in battery charging and control system. Simply plug the car's charging lead into your home's electric power point and you'll soon be charged and ready for the next journey. The lead is 12 feet long (optional 20 foot extension cable available). The electronics take care of various power sources that it can receive power from. It's as simple as that! There are a number of different sources that can be utilised with this cable and charging times can vary depending on the state of the batteries and also the power source chosen.

Q. Do the batteries require any cooling or heating and will the car operate in low winter temperatures?
A. The NanoSafe™ batteries are designed to be used in vehicles and hostile environments and will work in temperatures between 75°C and minus 30°C. Unlike standard Lithium-Ion batteries in electric vehicles these don't need to be kept cool when charged/used or heated to get them to perform in sub zero temperatures.

Q. Are the batteries like the "laptop variety" of small cells, thousands of which are used for the battery pack?
A. No, each NanoSafe™ battery unit is about the size of a large car battery and only thirty such units make up a complete battery pack. These are situated in the car to give the desired ultra low “centre of gravity” and optimum weight distribution both front and rear

Q. Do the batteries take up the entire boot and bonnet space?
A. As there's no fuel tank, the Lightning GT offers plenty of boot space with golf clubs no problem! The batteries are only 9” high ensuring additional bonnet space is also available. Locating the batteries in the optimum position allows the Lightning to have ‘designed-in’ weight distribution and low roll centres. This, combined with the high technology chassis, will achieve excellent road holding performance dynamics.
...
The Lightning has no large fuel tank. Instead it incorporates a state of the art NanoSafe™ battery system. NanoSafe™ batteries use nano titanate materials instead of graphite which makes them far more thermally stable – there are no toxics or heavy metals used in NanoSafe™ batteries.

Nog 5 of meer jaar geduld, en het wordt 5 minuten, gewoon aan het klassieke E-station (roken en gsm-en niet verboden), wat gescheiden naast een gewoon tankstation  ;)

Nog een beetje reklame, jullie willen toch info ?  ;)
Citaat
http://www.lightningcarcompany.co.uk/nanosafe.php

NanoSafe™Until now, battery technology has hindered electric vehicle innovation. In 2000, US company Altairnano Inc. established a research programme to create an ultra safe, high power battery using cutting-edge Nanotechnology. The result of their hard work is the NanoSafe™ battery.

SAFER - NanoSafe™ batteries use nano titanate materials instead of graphite which makes them far more thermally stable - there are no toxics or heavy metals used in NanoSafe™ batteries.

LONGER-LASTING - NanoSafe™ batteries have a life expectancy of 12+ years, versus the 3-5 year usable life of other batteries. NanoSafe™ can retain up to 85% charge capacity after 15,000 charges.

FASTER CHARGE - NanoSafe™ batteries can be recharged in approximately 10 minutes, rather than the hours required by many other rechargeable batteries.

MORE POWERFUL - With instantaneous power even at extreme temperatures, NanoSafe™ batteries deliver power per unit weight and unit volume several times that of conventional Lithium-Ion batteries.

NanoSafe™ is the power supply choice of Phoenix Motorcars for their Sport Utility Truck. www.phoenixmotorcars.com

NanoSafe™ has also powered the world record beating EV dragster driven by Dennis Berube in Tucson Arizona on December 30th 2007, during which he achieved a top speed of over 160mph in under 8 seconds.

vb van E-SUV én charging time:
http://www.phoenixmotorcars.com/vehicles/suv-specifications.php
Citaat
Range
Urban (UDDS): 100+ miles per charge
Highway (HFEDS): 100+ miles per charge

Charging Time
On-Board Vehicle 6.6KW Charger: 5 to 6 hours
Off-Board High-Power 250KW Charger: Under 10 min. to 95% SOC
Men kan deze goedkope zware SUV (2200 kg) natuurlijk niet met die lichte sportwagen Lightning GT (1220 kg) vergelijken ondanks identieke batterijen, het verbruik van de aerodynamischere en lichtere sportwagen is veel lager, zie het rijbereik van 188 miles tegen 100 miles, daarbij heeft de GT veel betere techniek o.a. het regeneratief opladen vd accu´s tijdens het remmen:
Citaat
Q. How does the regenerative braking work?
A. When you brake, the car's kinetic energy is converted to heat through friction - throwing away the energy that was previously used to accelerate the car. In city driving, about 30 percent of a typical car's engine output is lost to braking. This proportion drops to almost zero in highway driving, where braking is much less frequent.

An electric vehicle uses an electric motor to create torque to drive its wheels. When an electric vehicle is approaching a stop light, it doesn't create friction and useless heat in order to slow down. Instead it reverses its electric motor turning it into an electric generator, creating electricity which is fed back into the battery and stored for future use. In fact any time an electric vehicle decelerates it causes the system to use the vehicle’s momentum to generate electricity.
« Laatst bewerkt op: woensdag 25 februari 2009 - 11:56:03 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Chinese elektrische auto !
« Reactie #39 Gepost op: woensdag 25 februari 2009 - 12:00:02 »
Vervolg: website met links / tekeningen  / foto´s alles over E-voertuigen

Juist zoals ik het gedacht had...  ;D
ook chargingstations:

http://ecarwustl.com/chargingstations.aspx




Citaat
Everyday use of Electric Vehicles

An example of a viable Electric Vehicle is produced by Phoenix Motorcars. Powered by the revolutionary Altairnano NanoSafe™ battery pack, Phoenix Motorcars’ zero-emission, all-electric Sport Utility Truck (SUT) can cruise on the freeway at up to 95 m.p.h. while carrying five passengers and a full payload.
The Phoenix Motorcars SUV will be introduced in early 2008, having a range of 130 miles, and can be recharged in less than 10 minutes with an off-board charging unit or trickle-charged overnight when plugged into a 220V power source, similar to the SUT. The estimated cost to recharge the battery pack is a small fraction of equivalent gasoline costs.

Phoenix is currently working on an expanded battery pack that will allow a 200-mile range, still permitting a 10-minute charge. It will be available in late 2008. The charging stations required for these vehicles may be spaced out just as existing refueling stations are.
Today, the Phoenix SUT is the only viable all-electric vehicle that meets State of California CARB specifications. Some important specifications are given below.


Battery Pack
Battery Type (Power Rating): NanoSafe™ Lithium Titanate (35 KWh)
Battery Management System: Altair Nanotechnology Integrated BMU

Charging Time
On-Board Vehicle 6.6KW Charger: 5 to 6 hours
Off-Board High Power 250KW Charger: Under 10 min. to 95% SOC

360 km rijbereik geknakt en onder de 10 minuten 95 % opgeladen einde 2008 ! In Californië al realiteit.

En de Duitse Groenen willen 2 miljoen E-vtg ingeschreven hebben binnen 11 jaar in Duitsland, en dit volop gesteund door de Duitse politiek en de Duitse autoindustrie.
http://www.focus.de/auto/neuwagen/neuheiten/volkswagen-vw-baut-elektroauto_aid_313296.html
 

« Laatst bewerkt op: woensdag 25 februari 2009 - 12:16:03 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: Chinese elektrische auto !
« Reactie #40 Gepost op: woensdag 25 februari 2009 - 13:06:50 »
ik vind deze grafiek er dan wel weer goed uitzien

Maar wat belangrijker is: met waterstof moeten bestuurders hun gewoontes niet veranderen: je gaat tanken (duurt 2 minuutjes) en dan rij je 400 à 500 km


Als een nieuwe werkwijze veel handiger is dan de oude dan veranderen mensen meetal nogal snel van gewoonte. Met een elektrische auto op batterijen moet ik quasi nooit gaan tanken als deze een actieradius heeft van meer dan 300 km. Je plugt elke avond in als je thuiskomt (of op het werk) en je vertrekt dus altijd met een 'volle tank'. Het inpluggen en uitpluggen kost maar enkele secondes. Ik rijd je dan fluitend voorbij terwijl je aan het tanken bent (al dan niet in de winterse kou).
Als jouw auto aan het laden is en je moet dringend weg, dan zal ik gaan tanken en ik vertrek terwijl jij lekker verder laadt
Je houdt te weinig rekening met de progressie die er nog gemaakt gaat worden in deze technologie. De brandstof-motor is al zo'n 100 jaar oud en zo'n beetje uitontwikkeld, de electrische batterijen worden pas sinds 1/10de van die tijd intensief ontwikkeld, voor die tijd was het eigenlijk nog wat spielerei in vergelijking met nu. De electrische auto staat nog meer in de kinderschoenen.
Wanneer sommige deskundigen durven te spreken over een factor 10-20 waarmee de actieradius van de electrische auto zal toenemen dan mag je er rustig van uit gaan dat die capaciteit in ieder geval nog sterk zal toenemen.

360 km rijbereik geknakt en onder de 10 minuten 95 % opgeladen einde 2008 ! In Californië al realiteit.

En de Duitse Groenen willen 2 miljoen E-vtg ingeschreven hebben binnen 11 jaar in Duitsland, en dit volop gesteund door de Duitse politiek en de Duitse autoindustrie.
http://www.focus.de/auto/neuwagen/neuheiten/volkswagen-vw-baut-elektroauto_aid_313296.html
 


Na 3 uur rijden is het zelfs vereist dat je 10 minuutjes pauze neemt, geen probleem dus. 
Over 10-20 jaar rijdt vrijwel iedereen electrisch, let maar op. ;D
« Laatst bewerkt op: woensdag 25 februari 2009 - 13:09:14 door BBB »

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Chinese elektrische auto !
« Reactie #41 Gepost op: woensdag 25 februari 2009 - 18:50:09 »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: Chinese elektrische auto !
« Reactie #42 Gepost op: donderdag 26 februari 2009 - 01:52:42 »
... De brandstof-motor is al zo'n 100 jaar oud en zo'n beetje uitontwikkeld,....
http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php/topic,1488.new.html#new  :-X
Ik zei dan ook zo'n beetje uit ontwikkeld (synoniemen: zo goed als, vrijwel, voor het grootste deel).
Dat er nog een bescheiden winst mogelijk is ontken ik niet maar dit is niet vergelijkbaar met de rek die er nog zit in zowel de batterijtjes als het laten rijden van een auto op electrische stroom.

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Chinese elektrische auto !
« Reactie #43 Gepost op: donderdag 26 februari 2009 - 08:12:02 »
Hoelang zal het duren vooraleer men een systeem heeft ontwikkeld zo een beetje als in de carwash rijden of zoals treinen, trams, bussen om je voertuig op te laden?
Op je parkeerplaats thuis of elders word het voertuig automatisch herkend, vastgeklemd en opgeladen.
Geklungel met kabels enzo niet meer nodig. :D

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: Chinese elektrische auto !
« Reactie #44 Gepost op: donderdag 26 februari 2009 - 16:45:48 »
Ik denk niet dat er veel behoefte is aan zo'n systeem. Stopcontact-klep openen en kabel er in steken is gemakkelijk en kost nog geen halve minuut.
Vergelijking: het zou technisch geen enkel probleem zijn om een televisie of licht te laten reageren op stemcommando's, iets waarvan ze voorspeld hadden dat dit standaard zou worden in huizen. Het is er nooit gekomen, niet omdat het technisch niet mogelijk is tegen eenbescheiden prijs maar omdat er gewoon geen behoefte aan is gezien de geringe moeite die het kost om het zelf even te doen.