<Offtopic>
Echt wel. Luxe heb je nooit te veel. Als ik geld had, kwam er in mijn toekomstig huis een geweldig EIB/KNX systeem. Enige probleem is de prijs. Verwarming aanschakelen als je bijna thuis bent, rolluikjes automatisch dicht, verschillende sferen in je living, slaapkamer, bewegingsdetectie in de hal i.p.v. te moeten sukkelen met een volle wasmand in je handen, enz enz. Je hele huis besturen vanaf je PDA / laptop in je luie zetel, of vanaf vakantie je huis bekijken en wat met de lichten spelen. Allemaal mogelijk, en je maakt me niet wijs dat de meerderheid zoiets niet wil. Nadeel is dat je voor zo'n mooi systeem snel een paar duizenden euro's kwijt ben. ( > 10.000)
Edit om 0:35: voor de duidelijkheid, ik doelde enkel op het huiskamer principe, niet op een automatische stekker...
</Offtopic>
Als (oude) ervaren onderhoudselectronicus wil ik die dingen toch niet *of niet meer* in huis hebben. (zolang het allemaal perfect werkt is er geen probleem maar dan komen de pannetjes hier en daar, ik heb liever simpele pannen die ik zelf repareer...)
*Toen ik jong was dacht ik ook zo over die snufjes, maar als je wat ouder bent heb je nood aan wat meer beweging in huis, teveel luxe is nooit goed, zeker onnodige*
Men verandert met de leeftijd, dan besteed men zijn geld aan heel andere dingen als men in zijn jongere jaren dacht uit te geven als men wat ouder of gepensioneerd ging zijn.
off topic...