140.000 km is al niet weinig, maar 180.000 km of gemiddeld 60.000 km voor één set banden

??
en bij die 3 bandensets nog een set winterbanden, die meestal nog wat sneller verslijten, ttz alle 3 kun je ook wel - aangepast - tot bijna 1,6 mm oprijden op droge weg, maar dat is idd totaal afgeraden op natte wegen.
Als deze een zachte set is (zoals sommige Pirelli's) dan zal je niet ver komen en kom je dus in de problemen. Je zal dus met kale banden moeten voortrijden, wat letterlijk in de car-policy staat. Ik vraag me af of ze boetes en andere kosten dan zullen vergoeden. Wat bevoorbeeld met een ongeluk waarbij geconstateerd werd dat je met kale banden reed ?

Je moet toch je banden bij de leasingfirma laten vervangen als ze ~ 1,6 mm nawijzen?
Anders mag je toch niet rijden volgens de policy !
De leasingwagen mag eveneens niet gebruikt worden in geval van:
- rijden in staat van dronkenschap of in een soortgelijke staat ten gevolge van het gebruik van verdovende of hallucinatieverwekkende middelen;
- rijden in staat van strafbare alcoholintoxicatie;
- rijden met kale band(en), behoudens weigering van vervanging van banden door de leasingmaatschappij;
U dient zelf de staat van uw banden te controleren. Indien uw banden niet voldoen aan het wettelijk minimum dient u een afspraak te maken met één van de bandencentrales, terug te vinden in de boorddocumenten.
Het wettelijk minimum is momenteel 1.6 mm profieldiepte over de gehele band. Iedere band bevat slijtmarkeringen in het profiel. Als deze slijtmarkeringen zich (...) op dezelfde hoogte bevinden als het loopvlak heeft u de wettelijke limiet (...) bereikt. U dient dan zo snel mogelijk uw banden te laten vervangen.
Ik versta die tekst zo dat als je het minimum van ca. 1,6 mm niet bereikt hebt, bvb 2,5 mm, dat de leasingfa. de vervanging van de banden kan uitstellen, ze
behoudt zich het recht te wachten tot
ca. 1,6 mm of de wettelijke profieldiepte (bijna) bereikt is.
Die tekst kan wel duidelijker door -bijna-
( ... ) in te voegen.
Vergeet ook niet dat het 1,6 mm minimum is over de gehele band, dus één slijtmarkering op nipte 1,6 mm volstaat ook.