Sinds kort rij ik met een BMW M3 GT uit 1995, een wagen die af fabriek al laag tegen de grond ligt maar die wel perfect road legal is. De wagen is ook in volledig originele staat, en is zeker niet getuned of verlaagd. Bij het nemen van drempels is het wel altijd een beetje opletten dat je dat traag doet, maar dat ben ik intussen gewoon. Wat ik gisteren voor had slaat echter alles. Ik was in het centrum van Lier, en om een zijstraat in te rijden moest ik over een vrij hoge drempel rijden. Ik stop vóór de drempel, en rij dan stapvoets verder ... maar de lip van mijn voorspoiler tikt meteen de drempel aan. Dit is dus een drempel waar ik gewoon niet over kan met mijn wagen! Resultaat is dat mijn spoilerlip nu aan een kant een paar cm naar binnen staat. Het is een verstelbare spoilerlip, dus ik hoop dat hij gewoont terug juist kan gezet worden en dat er niks afgebroken of verbogen is aan de bevestigingspunten. Morgen gaat hij de brug op en weet ik meer.
Anyway, mijn vraag is: kan het zomaar dat de wegbeheerder (de stad Lier?) drempels aanlegt waar sommige perfect legale personenwagens gewoon niet over geraken zonder schade? Ik meen me te herinneren dat er bepaalde plaatsingsvoorwaarden zijn voor drempels (maximale hellingshoek, hoogte etc.) Als ik effectief schade blijk te hebben, kan ik de kosten dan verhalen op de wegbeheerder?
Elk advies is welkom...