Dat ze die flitspalen in Nederland nu gaan verminderen vind ik een goede zaak. Er is in Nederland altijd voldoende draagkracht geweest voor het flitsbeleid, er vielen minder doden en gewonden.
Dat is mede dankzij een goed beleid:
1. Anonieme flitspalen zodat je altijd gepakt kan worden als je te hard rijdt.
2. Van sommige snelwegen werd het via persmededelingen verteld dat daar geflitst wordt. Hier was het doel de preventie, zeker zijn dat
iedereen zich aan de snelheid hield.
De combinatie van deze 2 is effectief.
Tegenwoordig worden er ook camera's gekoppeld aan PC's die automatisch de nummerplaten lezen, iedereen die te hard rijdt voorbij zo'n plaats wordt gepakt.
Door de draagkracht te behouden kunnen ze in de toekomst ook voldoende blijven flitsen.
Dat is nogal anders dan in België waar iedereen weet waar de flitspalen staan en er totaal geen beleid achter zit.
Ik ben er wel een voorstander van om de maximumsnelheid op de snelwegen af te schaffen. Als ze om te beginnen al de maximumsnelheid zouden afschaffen voor wanneer je inhaalt zodat je veiliger kan inhalen zoals ze dat in andere landen doen.
Niet dat ik me iets van die limiet aantrek tijdens het inhalen, dan wil ik er gewoon zo rap mogelijk voorbij en terug op mijn eigen helft zitten.
Maar ik kan ze geen ongelijk geven. Ik ben gisterenavond laat nog teruggekomen van Oberbayern via Nederland.
Jij bent naar de bierfeesten geweest
Quelle surprise
Ik ken een dame die meermaals per week van Deurne naar Wilrijk rijdt. Ze weet niet alleen alle flitspalen staan, ze weet bovendien elke dag welke flitspalen er actief zijn en welke niet. Ik ben nog niet zo indiscreet geweest haar te vragen hoe ze aan die informatie komt (het is het type dame bij wie ik dat beter niet kan proberen).
Waarom vraag je dat niet gewoon? Is toch een normale vraag? Ze zal zeker iemand kennen die omwille van zijn/haar job de schema's van de flitspalen heeft.
Bibi, dat is voor jou toch geen probleem als jij een bumperklever hebt? Hoe groot kan de impact van een botsing zijn voor jouw vrachtwagen als hij minstens 11-12 keer zo zwaar weegt?